ik ben een webpagina waarmee ik mijn mp3's op m'n mp3 server kan gaan aansturen (basic functionaliteit als previous track, stop, play etc.). Bovendien moet er een scrollende regel opkomen die info geeft over het huidige mp3'tje dat wordt afgespeeld (song title etc.). Dit wil ik (gedeeltelijk) gaan doen met data binding.
Ik heb hiervoor een test pagina geschreven om te testen of alles überhaupt wel werkt, en hierbij stuitte ik op een vreemd probleem. Allereerst de source code maar even. Die van het DSO, data.html:
en die van de pagina die de 'artiest'
naam weer moet geven:
Wanneer ik deze bestandjes onder een willekeurige directory op mijn XP bak zet werkt alles perfect. Bijvoorbeeld: wanneer ik druk op 'Crush DSO', en daarna ff snel data.html edit zodat er een andere tekst komt te staan worden de veranderingen nadat ik 'Add DSO' meteen op de pagina gereflecteerd.
Het probleem is nu dat wanneer ik dezelfde twee pagina's op mijn mp3 bak (linux Slackware) zet, in eerste instantie de DSO goed weergegeven wordt. Echter, wanner ik de data probeer te refreshen door achtereenvolgens 'Crush DSO' en 'Add DSO' te klikken (en tussenin natuurlijk data.html aanpassen), wordt de data niet geupdate.
Mijn eerste gedachte was dat dit waarschijnlijk iets met de cache te maken heeft, dus heb ik de volgende regel code aan data.html toegevoegd:
maar dit zorgt ervoor dat na achtereenvolgens 'Add DSO' en 'Crush DSO' te klikken er helemaal niks meer weergegeven wordt
Ik kom d'r niet uit en op internet kan ik ook niet echt veel vinden over dit probleem. Ik gebruik trouwens gewoon Internet Explorer 6.0, dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand een idee?
Ik heb hiervoor een test pagina geschreven om te testen of alles überhaupt wel werkt, en hierbij stuitte ik op een vreemd probleem. Allereerst de source code maar even. Die van het DSO, data.html:
code:
1
| <SPAN ID=artist>Arie Ribbens</SPAN> |
en die van de pagina die de 'artiest'
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <HTML>
<HEAD>
<TITLE>DHTML Data Binding Test</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Hide from older browsers :p
function addDSO() {
divplayinfo.innerHTML = '<OBJECT ID=playinfo DATA="data.html" HEIGHT=0 WIDTH=0></OBJECT>';
}
function removeDSO() {
divplayinfo.innerHTML = "";
}
//-->
</SCRIPT>
<DIV ID=divplayinfo>
<OBJECT ID=playinfo DATA="data.html" HEIGHT=0 WIDTH=0>
</OBJECT>
</DIV>
<MARQUEE><SPAN DATASRC=#playinfo DATAFLD=artist></SPAN></MARQUEE>
<INPUT TYPE="button" VALUE="Add DSO" OnClick="addDSO();">
<INPUT TYPE="button" VALUE="Crush DSO" OnClick="removeDSO();">
</BODY>
</HTML> |
Wanneer ik deze bestandjes onder een willekeurige directory op mijn XP bak zet werkt alles perfect. Bijvoorbeeld: wanneer ik druk op 'Crush DSO', en daarna ff snel data.html edit zodat er een andere tekst komt te staan worden de veranderingen nadat ik 'Add DSO' meteen op de pagina gereflecteerd.
Het probleem is nu dat wanneer ik dezelfde twee pagina's op mijn mp3 bak (linux Slackware) zet, in eerste instantie de DSO goed weergegeven wordt. Echter, wanner ik de data probeer te refreshen door achtereenvolgens 'Crush DSO' en 'Add DSO' te klikken (en tussenin natuurlijk data.html aanpassen), wordt de data niet geupdate.
Mijn eerste gedachte was dat dit waarschijnlijk iets met de cache te maken heeft, dus heb ik de volgende regel code aan data.html toegevoegd:
code:
1
| <META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="0"> |
maar dit zorgt ervoor dat na achtereenvolgens 'Add DSO' en 'Crush DSO' te klikken er helemaal niks meer weergegeven wordt
edit:
Typo
Typo