Toon posts:

[DHTML] Taai data binding probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een webpagina waarmee ik mijn mp3's op m'n mp3 server kan gaan aansturen (basic functionaliteit als previous track, stop, play etc.). Bovendien moet er een scrollende regel opkomen die info geeft over het huidige mp3'tje dat wordt afgespeeld (song title etc.). Dit wil ik (gedeeltelijk) gaan doen met data binding.

Ik heb hiervoor een test pagina geschreven om te testen of alles überhaupt wel werkt, en hierbij stuitte ik op een vreemd probleem. Allereerst de source code maar even. Die van het DSO, data.html:
code:
1
<SPAN ID=artist>Arie Ribbens</SPAN>

en die van de pagina die de 'artiest' ;) naam weer moet geven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>DHTML Data Binding Test</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Hide from older browsers :p

function addDSO() {
    divplayinfo.innerHTML = '<OBJECT ID=playinfo DATA="data.html" HEIGHT=0 WIDTH=0></OBJECT>';
    }

function removeDSO() {
      divplayinfo.innerHTML = "";
    }

//-->
</SCRIPT>

<DIV ID=divplayinfo>
    <OBJECT ID=playinfo DATA="data.html" HEIGHT=0 WIDTH=0>
    </OBJECT>
  </DIV>
  <MARQUEE><SPAN DATASRC=#playinfo DATAFLD=artist></SPAN></MARQUEE>

<INPUT TYPE="button" VALUE="Add DSO" OnClick="addDSO();">
  <INPUT TYPE="button" VALUE="Crush DSO" OnClick="removeDSO();">

</BODY>
</HTML>

Wanneer ik deze bestandjes onder een willekeurige directory op mijn XP bak zet werkt alles perfect. Bijvoorbeeld: wanneer ik druk op 'Crush DSO', en daarna ff snel data.html edit zodat er een andere tekst komt te staan worden de veranderingen nadat ik 'Add DSO' meteen op de pagina gereflecteerd.

Het probleem is nu dat wanneer ik dezelfde twee pagina's op mijn mp3 bak (linux Slackware) zet, in eerste instantie de DSO goed weergegeven wordt. Echter, wanner ik de data probeer te refreshen door achtereenvolgens 'Crush DSO' en 'Add DSO' te klikken (en tussenin natuurlijk data.html aanpassen), wordt de data niet geupdate.

Mijn eerste gedachte was dat dit waarschijnlijk iets met de cache te maken heeft, dus heb ik de volgende regel code aan data.html toegevoegd:
code:
1
<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="0">

maar dit zorgt ervoor dat na achtereenvolgens 'Add DSO' en 'Crush DSO' te klikken er helemaal niks meer weergegeven wordt :? Ik kom d'r niet uit en op internet kan ik ook niet echt veel vinden over dit probleem. Ik gebruik trouwens gewoon Internet Explorer 6.0, dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand een idee?

edit:
Typo

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik ben een webpagina
dus dat wol!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

move P&W -> W&G

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:33 schreef dusty het volgende:
move P&W -> W&G
Waarom :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 09:22 schreef limoentje het volgende:

[..]

dus dat wol!
Argh, ik zie het nu pas :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 26 februari 2002 11:56 schreef Blukske het volgende:
Waarom :?
die vat ik ook niet, dit is meer webscripting/programming en heeft nix met design te maken?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 12:17 schreef limoentje het volgende:

[..]

die vat ik ook niet, dit is meer webscripting/programming en heeft nix met design te maken?
Alle serverside scripting hoort in p&w, alle clientside scripting (dhtml dus oa) hoort in w&g :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik meen dat microsoft pas na iets van 640bytes beslist of een pagina ge-cached wordt, ms raad zelf nog wel eens aan om de een extra <head>-element onder de body te plaatsen met hierin no-cache meta-tags.

verder is expires geen cache-controle maar hervaldatie, als die op 0 staat wordt de pagina wel gecached in het geheugen en pas weer bij sluiten van browser (fergelijkbaar met cookies)

je kunt proberen de expires op -1 te zetten, verder zijn er meer cache-control meta-tags (cache-control en pragma) enkel de laatste is HTTP1.0 de rest allemaal HTTP1.1

het beste is om in je webserver config of evt. via .htaccess de cache-control in de http-header zelf te plaatsen, meen dat explorer daar beter mee omgaat

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb het probleem al via een andere manier opgelost, maar ik zal dit in m'n achterhoofd houden als ik weer eens met DHTML data binding aan de gang ga.
Pagina: 1