Javadoc voor C++

Pagina: 1
Acties:

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 17:02
Bestaat er een soort javadoc voor (V)C++ ?

Ik wil de spaghetti-code die ik heb 'gekregen' een beetje opkuisen. Bestaan er tools om dit efficient aan te pakken?

Verwijderd

Doxygen:

www.doxygen.org

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Bedoel je niet refacturing: het intern opschonen van code dat extern niet te zien is?

Javadoc is alleen op een gestructureerde manier commentaar erbij geven. Je kan het uitstekend toepassen op je c code maar er wordt (behalve door proggers) niet door een programma op een handige manier gebruik van gemaakt.

En niemand is zo`n goeie opkuiserd als jij
Schrijf gewoon strakke code dan ben je van veel problemen af. En hoe schrijf je dan strakke code? Ten 1e door een correcte prog stijl aan te houden en zo nu en dan je code even bijlangslopen en opschonen (ook oude objecten).

• Baron
Ik wil beginnen met de gebruikte variabelen, methods, properties, ... documenteren. Zodat ik een beeld krijg wat voor wat dient.

De code is destijds geschreven met een serieuze deadline. Nu moet ik het een en ander aanpassen. Maar er is bijna niets gedocumenteerd.

• Baron
Ik ga Doxygen van dichtbij bekijken. Het ziet er op het eerste zicht veel belovend uit.
Bedankt voor de tip

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

Haywire

Meer een strakke deadline. Als het een serieuze deadline was geweest dan was er tijd geweest om nette code te schrijven :)
Pagina: 1