Toon posts:

PC start niet op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij een kennis een pc`tje opgehaald die het perfect deed, sluit hem thuis aan en hij doet helemaal niets meer.

als ik hem aanzet dan hoor ik de harde schijf 2 sec. ratelen en verder gebeurt er niets, geen piepjes geen beeld alleen de koelers van de CPU en van de voeding hoor ik blazen. wat kan dat zijn ??? :?

Verwijderd

voedingskabel moederbord los?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 08:41 schreef Gregole het volgende:
voedingskabel moederbord los?
ik heb alles gecheckt en het zat allemaal goed vast volgens mij hoor.

Verwijderd

Staat toch niet op 110 Volt he?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 08:43 schreef Gregole het volgende:
Staat toch niet op 110 Volt he?
ik ben daar verder niet aan geweest maar ik zal het straks eens checken.

Verwijderd

ff kijken naar AGP slot enzo dat kan erg nauw komen als dat niet goed vast zit. oh w8 dan zou je piepen moeten krijgen. uhm...
alles nalopen is eigenlijk het enige wat werkt lijkt me. alles aandouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 08:44 schreef NME het volgende:
ff kijken naar AGP slot enzo dat kan erg nauw komen als dat niet goed vast zit. oh w8 dan zou je piepen moeten krijgen. uhm...
alles nalopen is eigenlijk het enige wat werkt lijkt me. alles aandouwen.
ja ik snap er niets van, voordat ik hem ophaalde werkte die nog perfect en hij heeft alleen maar een klein stukje op de achterbank van de auto gelegen.

maar ik zal alles nog eens goed nalopen... |:(

Verwijderd

Cpu kapot getikt tijdens vervoer? (door iets wat losse koeler!), is kennis van me ook al eens overkomen. Als cpu dood is hoor je volgens mij ook geen piepjes :?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Alle kaarten eruit behalve de videokaart en dan weer proberen. Geheugen loshalen en als het meerdere zijn het met 1 bankje proberen.
Je kunt ook nog ff proberen de bios te resetten, kan soms helpen. Anders alles uit elkaar halen en daarna weer netjes opbouwen.
Heb het zelf ook eens gehad met een oude celeron pc kreeg er geen kick uit totdat ik de alles uit elkaar gehaald had (ook de processor van het moederbord) en weer in elkaar gezet heb. Weet nog steeds niet wat het probleem was maar hij doet het nog steeds :)

Verwijderd

Topicstarter
mmmm.... toevallig is dit ook een celeron :?

zeg, de bios resetten is toch gewoon ff dat batterijtje eruit en erin he...toch?

Verwijderd

er zit een jumper vlak bij het batterijtje... daar kan je ff de bios mee resetten... staat ook in het boekje...

ff goed lezen en er kan niks fout gaan. Mocht je niet zeker zijn..dan zien we je wel weer :)
Pagina: 1