http://www.icronticforum.com/showthread.php?s=f4a7e3310f06cf4c27bb71271c83ddaf&threadid=22245
Erg nette OC! En dat voor normale waterkoeling!
Erg nette OC! En dat voor normale waterkoeling!
We have just one world, but we live in different ones...
Op dinsdag 26 februari 2002 08:37 schreef Nulnulnix het volgende:
Kan iemand mij het nut van overclocking vertellen?
De meeste problemen in de forums zijn m.i. terug te voeren op oc-en!
Zelf heb ik de "beruchte" IBM schijf van 30 Gig, NOOIT problemen mee, en ik heb 'm al ca. 1,5 jaar. Maar ik overclock niet.
Wel wordt mijn processor (XP 1700+) redelijk warm, zo'n 58 graden stessed, dus een beter cooler zou geen overbodige luxe zijn.
Is het niet zo dat je gewoon beter een snellere processor, ipv oc-en met de gevolgen van dien?
Tja, sorry dit is dus 1 van die dingen die ik dus niet begrijp... (Bij het lezen over overclocken heb ik de neiging te denken "weer een mongool die zonodig moet", zeker als je verderop in het artikel de problemen leest).
Ik ben dus NIET onder de indruk...
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg...
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Kan iemand me vertellen wat JIJ hier doet als je het nut van overclocken niet inziet? Je gaat toch ook niet op het tuftufclubforum lopen roepen dat je het nut van hard rijden niet inziet?Op dinsdag 26 februari 2002 08:37 schreef Nulnulnix het volgende:
Kan iemand mij het nut van overclocking vertellen?
De meeste problemen in de forums zijn m.i. terug te voeren op oc-en!
Zelf heb ik de "beruchte" IBM schijf van 30 Gig, NOOIT problemen mee, en ik heb 'm al ca. 1,5 jaar. Maar ik overclock niet.
Wel wordt mijn processor (XP 1700+) redelijk warm, zo'n 58 graden stessed, dus een beter cooler zou geen overbodige luxe zijn.
Is het niet zo dat je gewoon beter een snellere processor, ipv oc-en met de gevolgen van dien?
Tja, sorry dit is dus 1 van die dingen die ik dus niet begrijp... (Bij het lezen over overclocken heb ik de neiging te denken "weer een mongool die zonodig moet", zeker als je verderop in het artikel de problemen leest).
Ik ben dus NIET onder de indruk...
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg...
I reject your reality, and substitute my own.
Misschien ben je daar te oud voorOp dinsdag 26 februari 2002 08:47 schreef Nulnulnix het volgende:
Maar ik wil het juist proberen te begrijpen...
They made me do it.
Ik probeer je ook niet weg te flamen ofzo (dat lijkt maar zoOp dinsdag 26 februari 2002 08:47 schreef Nulnulnix het volgende:
Ik mijn kast al een behoorlijke tijd gewoon openstaan. (Bezig met fiberchannel en heb geen zin elke keer mijn kast open te schroeven)Op dinsdag 26 februari 2002 08:48 schreef _sNaRs_ het volgende:
En volgens mij zijn veel problemen op forums niet de oorzaak van overclocken, maar de oorzaak van slechte koeling/voeding(58 graden is echt aan de hoge kant..plaats eens een casefan joh
och, ook van zeer slechte voorbeidingOp dinsdag 26 februari 2002 08:48 schreef _sNaRs_ het volgende:
En volgens mij zijn veel problemen op forums niet de oorzaak van overclocken, maar de oorzaak van slechte koeling/voeding(58 graden is echt aan de hoge kant..plaats eens een casefan joh
Haha zelfs mijn cpu (o'ed, zie sig) op max vcore blijft koelerOp dinsdag 26 februari 2002 08:56 schreef Nulnulnix het volgende:
[..]
Ik mijn kast al een behoorlijke tijd gewoon openstaan. (Bezig met fiberchannel en heb geen zin elke keer mijn kast open te schroeven)
Nu heb ik nog 2 fans liggen. Een gat in de grondplaat onder de processor plus fan monteren (en laten zuigen) en een aan de andere kan (laten blazen) zou voldoende moeten zijn?
Ook als je je kast open hebt kan het heet worden. Ik heb m'n kast nu ook open (de zijplaat past er niet meer op ivm waterkoeling) en zonder fatsoenlijke luchtstroom wordt de boel toch snikheet..Op dinsdag 26 februari 2002 08:56 schreef Nulnulnix het volgende:
[..]
Ik mijn kast al een behoorlijke tijd gewoon openstaan. (Bezig met fiberchannel en heb geen zin elke keer mijn kast open te schroeven)
Nu heb ik nog 2 fans liggen. Een gat in de grondplaat onder de processor plus fan monteren (en laten zuigen) en een aan de andere kan (laten blazen) zou voldoende moeten zijn?
Verwijderd
Het kost niet altijd minder geld, dat geef ik toe. Een alpha pla8045 met papst kopen is geen besparing.Op dinsdag 26 februari 2002 08:47 schreef Nulnulnix het volgende:
Wie heeft hier nou geldOp dinsdag 26 februari 2002 09:13 schreef Nulnulnix het volgende:
Nee, dan koop ik gewoon een snellere processor... Sorry, maar ik heb te weinig vertrouwen in OC... Ik begrijp de insteek nu wel een stuk beter, THANKS!
Verwijderd
Ik begrijp je wel, je bent bang dat er iets stuk gaat. Je houdt teveel van je pc om te gaan experimenteren, om je pc te ruïneren, dat kan ik wel respecteren.Nee, dan koop ik gewoon een snellere processor... Sorry, maar ik heb te weinig vertrouwen in OC... Ik begrijp de insteek nu wel een stuk beter, THANKS!
Nee, dan koop ik gewoon een snellere processor... Sorry, maar ik heb te weinig vertrouwen in OC... Ik begrijp de insteek nu wel een stuk beter, THANKS!Op dinsdag 26 februari 2002 09:13 schreef Nulnulnix het volgende:
En wees nou eens eerlijk, als jij weet dat je pc sneller kan, dan zet je hem toch ook sneller? Ik wel.
Ik weet er wellicht iets te veel vanaf... Vanwege mijn werk moet ik ook nog wel eens modden, een pc bouwen of andere trucs uithalen...Op dinsdag 26 februari 2002 09:17 schreef NoStra het volgende:
Je hebt er weinig vertrouwen in, omdat je er geen hol verstand van hebt...
Het zou het zelfde zijn als ik aan een formule 1 wagen zou moeten gaan sleutelen...weet er weinig vanaf, dus heb er ook weinig vertrouwen in.
Knowledge is the key...
Voor mij is OCen trouwens puur een hobby...ik vind het gewoon leuk om te doen...zie mijn Sig.
heb je vroeger ook een brommer gehad? waar je altijd aan sleutelde, nieuwe verflaag, mooie wielen, nieuwe uitlaat, en dan met 120 over de weg blazen?Op dinsdag 26 februari 2002 08:47 schreef Nulnulnix het volgende:
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB