Toon posts:

comp (met lege HD!) crasht steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mogelijk een virus te pakken heb gehad (m'n comp gaf foutmeldingen, crashte en wilde op een gegeven moment niet meer opstarten), heb ik m'n c-schijf geformatteerd om windows opnieuw te installen. Edoch, zelfs nu doet m'n computer het niet: tijdens het installeren van windows loopt m'n comp al vast (als het al niet eerder is) en flashen van m'n BIOS lukt ook niet, want daar loopt m'n bak ook al op vast. Met vastlopen bedoel ik: danwel gewoon niets meer doen, danwel niets meer doen en ook nog 's vreemde tekens op het beeldscherm. Ook belangrijk om te weten: na het herstarten krijg ik vrijwel altijd een alarmgeluid, terwijl m'n proc echt niet oververhit is. Wat is er met m'n machine aan de hand??

configuratie:
EPOX EP-51MVP3E-M moederbord
AMD K6-2 500 MHz CPU
2x 64 Mb DIMM
Seagate 4,3 Gb HD
Maxtor 15,3 Gb HD

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:14

Dark

who tweaked the light?

Beschrijf het error-geluid eens? hoeveel piepjes? kort of lang?
Meestal duidt dit op een geheugen, chipset, cpu of ander hardware probleem. Sommige pc's beginnen al te piepen als de monitorplug er niet inzit, dus het kan ook een kleinigheidje zijn.
Om het probleem te localiseren dien je de pc te starten met zo min mogelijk andere hardware die fouten zou kunnen geven en gebruik de aanbevolen clockspeed, dus mobo+cpu, 1 reepje geheugen(liefst beproefd zodat je zeker weet dat dat werkt) en een grafische kaart, keyboard erin, monitor erin dan bios ff resetten, jumpers op default en opstarten. Schijfen of uitbreidingskaarten heb je nog niet nodig. Nu moet je minstens in de bios kunnen komen. Als dat niet lukt is een van de gebruikt onderdelen stuk of niet goed ingeplugd. Loop alles nog eens na, en wissel de delen een voor een uit. Als het wel lukt sluit je de schijfen (1 voor 1) nu aan, en stelt deze in in de bios. als dat werkt ga je weer een stap verder, door extra kaarten e.d. stap voor stap toe te voegen tot je syteem compleet is.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat ook bijzonder practisch is; als je ergens een POST-testertje vandaan kunt trekken. Die prik je in een PCI-slot, waarna je de computer aanzet. Vervolgens zie je op een display de verschillende POST-codes voorbij komen, en als er wat mis is, blijft hij op die code hangen.
Zo heb ik eens een ontzettend geheugenprobleem getackled.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Probeer eens windows te installen met een van de twee DIMM's ; misschien heeft een van de twee de geest gegeven ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Probeer ook es van een maat ff 'n voeding te lenen, je zoekt de problemen er niet altijd, maar ze kunnen er wel zitten.
Dus niet dat je voeding te krap bemeten is, maar dat 'ie gewoon aan het stukgaan is (zelf ook gehad, vandaar).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b