Encore Media Player vervangen door WinAmp

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 18:44

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
Dag mensen,

Sinds kort hebben we in het cafe waar ik werk zo'n muziekcomp staan van Encore Media Systems. Alleen worden we daar allemaal helemaal gestoord van die player die erbij geleverd wordt, echt niemand kan er normaal mee werken.
Dus toen had ik bedacht dat we misschien wel gewoon Winamp konden gebruiken om muziek te spelen.
Maar wat blijkt nou die muziekbestanden zijn MP3tjes met een encryptie eroverheen. Ze hebben als extensie weliswaar .EAF (Encore Audio File gok ik zo :)) maar Windows Mediaspeler bijvoorbeeld herkent ze als MP3 alleen hoor je niks anders dan gekraak en getik.
Heeft iemand hier enig id in welke richting ik de oplossing (als die er al is) moet gaan zoeken om WinAmp te gebruiken voor het afspelen ipv die achterlijke player van Encore?

Tnx ppl!

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
Ga nu ff pitten, hoop op veel reacties in de tussentijd ;)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
Laatste poging...suggesties? (hoop hoop...) :?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
volgens mij kun je elk bestand afspelen met winamp, maar als het geen mp3 of wav is dan hoor je alleen maar gekraak

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 19:39 schreef arjandijk het volgende:
volgens mij kun je elk bestand afspelen met winamp, maar als het geen mp3 of wav is dan hoor je alleen maar gekraak
Windows Media Player geeft aan dat het om een MP3-bestand gaat, WinAmp eveneens, alleen zit er een encryptie overheen. Da's het probleem. Wij willen gewoon muziek waarvoor we betaald hebben af kunnen spelen met WinAmp ipv dat klote Encore :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:19
Op woensdag 27 februari 2002 19:15 schreef realbart het volgende:

[..]
Wij willen gewoon muziek waarvoor we betaald hebben af kunnen spelen met WinAmp ipv dat klote Encore :)
Is al eens een topic over geweest. Het is alleen mogelijk om met bijgeleverde software die files af te spelen. Inderdaad door die encryptie.

Blijft als tip over: get over it. >:)

Leer hoe die software werkt en speel het daarmee af, als die domme mensen bij mijn locale cafe het kunnen, moeten jullie er ook geen problemen mee hebben.
Wat valt er nou te werken met zo'n player: je selecteerd de muziek, hij speelt het af. Valt weinig gestoord van te worden :)

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 19:25 schreef Lampje het volgende:

[..]

Blijft als tip over: get over it. >:)

Leer hoe die software werkt en speel het daarmee af, als die domme mensen bij mijn locale cafe het kunnen, moeten jullie er ook geen problemen mee hebben.
Wat valt er nou te werken met zo'n player: je selecteerd de muziek, hij speelt het af. Valt weinig gestoord van te worden :)
Zal wel lukken...alleen het feit dat die software zo buggy is, dat blijft een eeuwig minpunt.
Maarja zoals je zegt nix aan te doen...helaas maar evengoed bedankt!

PS Misschien kunnen wij wel een cursusje volgen bij de domme mensen van jouw lokale cafe :Y)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16
Kweet niet wat je irri vind aan die speler...

na 5 mins weet je gewoon hoe die werkt!

Misschien wel leuk om die BPM studio controller erbij te gebruiken...

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Is er ook een code voor *.EAF ??

Verwijderd

Misschien dat er nu iemand is die er wel wat over weet !?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ja, er zit een soort encriptie over die files heen waardoor je ze niet met Winamp of een andere standaard speler af kan spelen. Alles heeft met copyrights te maken, zodat je niet ff gauw alle muziek kopieert voor thuis.
Het feit dat winamp of de media speler er een mp3 file inziet is dat de mp3 frameheaders kennelijk hetzelfde zijn, alleen de data tussen de frames is encrypted (voor zover je van encryptie kan spreken tenminste).

Je zegt dat die software buggy is en dat je ervoor betaalt. Dan zie ik je probleem niet zo, bel de leverancier en vraag hem het probleem op te lossen.
Doet hij dat niet, dan exit systeem, geld terug, koop een ander systeem.
bijvoorbeeld: koop zelf een computer, lever zelf je mp3's en installeer winamp of een ander handig pakketje.
Ik ben ervan overtuigd dat dat uiteindelijk goedkoper is, je hebt er alleen meer werk aan. Kwestie van afwegen.

Overigens zijn er meer dan genoeg van dit soort systemen verkrijgbaar op de markt, je kan daar echt wel wat vinden wat WEL goed en lekker werkt.

Alles kan stuk.

Pagina: 1