Toon posts:

[Exchange] Hoe mail via een dyndns.org account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Exchange2k server draaiend gekregen, nu heb ik ook een account bij dyndns.org met een dns gekoppeld aan mijn static ip, mijn website doet het op deze manier wel (vb xxxx.mine.nu) komt via poort 80 op mijn alcatel modem binnen en wordt via een static rule naar mijn server gemapt, ook voor smtp poort 25 staat dit doorgemapt.

alleen mail verstuurt naar een adres als user@xxxx.mine.nu komt niet aan bij de clients (op server weet ik niet, kan ik niet vinden, in mijn mailbox storage staan vier mailboxen; administrator, smtp-{e7e2ccc.....}, System attendant. en systemMailbox.

Iemand een idee waar ik naar zou moeten zoeken?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

heb je het mx record bij dyndns ook ingevuld?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, wel over gelezen maar ik dacht dat ik dat niet nodig had :(

Wel dus?

Kun je er een korte beschrijving bij gebem van wat de functie is van een MX record?

Verwijderd

Topicstarter
Nu wel aangevinkt. Heeft dit verwerkingstijd nodig? Op dit moment ontvang ik namenlijk nog steeds niets.

Verwijderd

zeker 24 uur, maar eerder 48 uur

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

dat MX adres dort ervoor dat dhet gedeelte na het @ geresolved kan worden.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pfff .. en weer een standaard vraag.
No flame intended maar zou je eerstniet ens de techniek uitzoeken voordat je gaat hobie'en :?

Je hebt nu een A Record op de DYNDNS.COM zone.
Vervolgens maak je nog een A record aan genaam MAIL.
Vervlgens zeg je dat je MX RECORD mail is.

Zoek en gij zult vinden, met de search vind je hier heel veel topics over.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb inmiddels nog maals alles doorgelezen over MX, het is mij duidelijk hoe het werkt. De vraag die bij mij op kwam is de volgende: mijn netbios naam van mijn server (win2k/ad/dns/exchange2k) = optimus, mijn dyndns domein = xxx.mine.nu, bij dyndns is het als volgt ingesteld:

XXX.Mine.nu = domeinnaam aangemaakt bij dyndns.org
Ip in database = mijn static ip
Enable wildcard = yes
Mail exchanger = xxx.mine.nu
Backup MX = Yes

Kan iemand mij vertellen of dit goed staat zo?
Ik dacht zelf dat het optimus.xxx.mine.nu moet zijn maar als ik dit invul, laat de pagina van dyndns dit niet zien in zijn bevestiging, hij laat dit veld dan leeg. Als ik er xxx.mine.nu invul toont hij het wel.
of zou ik iets van @shs.mine.nu moeten invullen?
/excuus mode

Het is niet zo dat ik niet heb lopen zoeken hoor, er staat alleen weinig concrete info online mbt de configuratie van exchange server en dyndns, dus ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen in de wondere wereld die dns exchange en mail heet! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu zo dat ik wel mail kan versturen (vet simpel)
Ook kan ik intern dus via mijn eigen DNS mail versturen.

Ontvange werkt alleen nog steeds niet, en ik heb ook geen idee waarom dit niet werkt. Mx record aangemaakt (hoeft dit eigenlijk wel? hij pakt toch automatisch A record als hij geen mx kan vinden?
Iemand die mischien een stappenplan heeft om na te checken wat eventueel de boosdoener kan zijn?
(waarschijnlijk ben ik dat zelf :) )

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

ik heb dit ook met dyndns.org draaiende gehad, zonder MX records of weetikwat. Je moet een SMTP connector maken in exchange voor dat domain (@xxx.mine.nu). Moet je maar ff in de exchange help kijken over hoe je een smtp connector kan bouwen :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is wat complexer heb ik uitgevonden:

Planet blockt poort 25, en ik zal gebruik moeten maken van hun mailrelay.....

Hoe de F#ck ga ik dit nou eens fixen 8-)

SMTP connector draait geloof ik al, oh ja ik kan wel mail versturen, hoe zit dat dan als Planet poort 25 blockt en ik mijn eigen smtp server draai?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit lees ( http://www.vanpikkenstein.net/adsl/adsl/LAN/frameset.htm onderaan) moet ik een mx dns aanmaken met daarin de mailrelay van planet en ook mijn eigen plus mijn smtp, ik ben alleen bang dat dit niet in te vullen valt bij dyndns.

Iemand een suggestie?

Verwijderd

Ik ben bang dat Planet dan poort 25 blockt omdat dit een heel effectieve maatregel is :'(

Jep, je zal de rest van de wereld ervan moeten overtuigen dat ze poortje 26/tcp gaan gebruiken :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoek eens ff in ANS naar platen/xs4all en relay.
Staan zat topics waarin uitgelegd word hoe je bij planet kunt/mag relayen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Yep gevonden, ik moet gebruik maken van de mailrelay.planet.nl (nette service btw)

http://makingbones.dnsalias.net/tweakers

Daar staat het heel netjes uitgelegd...alleen niet voor exchange..

Ik heb in mijn smtp connector aangegeven dat hij de mail relay server van planet moet toestaan. Dit levert alleen nog geen resultaat op as in ik ontvang mail...

Zijn er echt geen systeem beheerders die dit even aan deze prutser kunnen verklappen? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat : http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2644

dat het niet kan, klopt dit? als ik namenlijk op "planet relay mail" zoek in de seach van tweakers vind ik weinig bruikbare info, iemand die mij hier uitsluitsel over kan geven, ik zou het jammer vinden na een week non-stop prutsen dat het gewoon weg niet kan....

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 17:53
Het zou best wel eens kunnen kunnen dat het niet kan. :Y)

Als je provider poort 25 SMTP blocked doen ze dat omdat je dan niet direct SMTP mail op je servert kunt laten ontvangen. Bestaat er geen mogelijkheid om bij dyndns de mail te forwarden naar een bestaand e-mail adress die je dan met een fetchmail achtige constructie (sorry: Exchange POP3 connector wizard-ding) laat ophalen. Hmmm. misschien is het gewoon zinvoller om een domeintje aan te vragen en deze bij een commerciele (goedkope) provider de mail te laten droppen die je dan POPped. Hoeft niet veel te kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik in mijn speurtocht ook over gelezen heb is de volgende constructie:

Server op poort 26
Dyndns aanmaken met als mx record: mailserver.no-ip.com
bij no-ip.com een url reggen: mailserver.no-ip.com met als ip xxx.xxx.xxx.xxx:26

Zou dit gaan werken?
Anders maar een domeintje reggen....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee, MX werkt per definitie op 25.
J zlt je server mischien wel kunnen configgen op een andere port, maar de verzendende partij kan nooit naar een andere port mailen.
Simpelweg een MX zetten op mail.domain.com:26 kan niet.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ook als je de ene MX record laat verwijzen naar een A record (waabij bij de 2e url dus geen mx record wordt aangemaakt) als het goed is zal de dns dan doorverwijzen naar het ip ingevuld in de A record, welke dan weer naar poort 26 verwijst, Vervolgens zal ik waarschijnlijk wel de smtp server van planet moeten gaan gbruiken om te versturen.

/eigenwijs

Koffie ik heb dit ergens gelezen op 1 van de links hierboven, iemand riep dat dit werkte.....dus ga ik het maar ff proberen...ik laat wel weten of het werkt. eerst mijn laptopserver maar eens opnieuw installen (heb exchange ff goed naar de eeuwige jachtvelden geholpen >:) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer eens een tijdje bezig geweest met exchange, op dit moment krijg ik de volgende berichten terug als ik naar een exchnage user een mailtje stuur:

The original message was received at Sun, 3 Mar 2002 02:25:39 +0100
from f172.law11.hotmail.com [64.4.17.172]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<rene@xxx.mine.nu>
(reason: 550 5.7.1 Unable to relay for rene@xxx.mine.nu)

----- Transcript of session follows -----
... while talking to xxx.mine.nu.:
>>> DATA
<<< 550 5.7.1 Unable to relay for rene@xxx.mine.nu
550 5.1.1 <rene@xxx.mine.nu>... User unknown
<<< 554 5.5.2 No valid recipients

Reporting-MTA: dns; smtp27.wxs.nl
Received-From-MTA: DNS; f172.law11.hotmail.com
Arrival-Date: Sun, 3 Mar 2002 02:25:39 +0100

Final-Recipient: RFC822; rene@xxx.mine.nu
Action: failed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: DNS; xxx.mine.nu
Diagnostic-Code: SMTP; 550 5.7.1 Unable to relay for rene@xxx.mine.nu
Last-Attempt-Date: Sun, 3 Mar 2002 02:25:39 +0100

Ik heb geen idee wat ik eruit kan afleiden, ik begrijp dat hij de mailrelay van planet bereikt, maar of hij daar nou mijn persoon als ongeldige user geeft of op mijn eigen server kan ik hier niet uit opmaken, iemand anders die dit soort berichten begrijpt?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

een MX kun je niet op een andere poort draaien period.
Tip ... lees anders eens 'SMTP servers en DNS for dummy's' ..
No flame intended offcourse ..

Move > [forum=4]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1