Wie heeft er een eigen distributie gemaakt?

Pagina: 1
Acties:

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben net een weekje echt bezig met linux, en ik kome een boel distributies tegen, zoals hier

Momenteel ben ik bezig om een kleine distro (verschillende soorten zoals DragonLinux, Tinylinux en Smalllinux) aan het lopen te krijgen :Y) grotere nog niet vanwege mijn ruimte tekort op de HD :{

En nou vroeg ik me eens af wie hier een eigen distro heeft gemaakt :?

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

telt LFS ook mee ??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 00:58 schreef Robin Vreuls het volgende:
En nou vroeg ik me eens af wie hier een eigen distro heeft gemaakt :?
Ik kan me wel herinneren dat vlak na de HCC in het BareBone topic sprake was van een divx/mp3/dvd-distro'tje ...

Helaas is die actie (en daarbij waarschijnlijk het custom-os) gesneuveld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
LFS niet mee getelt is het nogal onzinnig en extreem veel werk om een 'eigen' distro op te zetten. Ik neem aan dat je bedoelt dat de betreffende gebruiker dus volledig zelf ze systeem opzet?
Er zijn tegenwoordig zo veel soorten distro's dat een ieder er wel eentje vind die bij hem/haar past.

Er zullen echter ongetwijfeld wel een paar gekken zijn die het geprobeerd hebben :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Niet echt een compleet eigen distro maar ik heb RedHat 6.2 for Sparc ooit gigantisch verbouwd met speciaal voor de UltraSparc ge-hercompileerde software uit de Rawhide distro van RH.
Bij alles heb ik opnieuw gecompileerd (met heftige optimalisaties). Het draaide ook als een raket >:)

Op het eind leek het totaal niet meer op RH6.2 maar was het zwaar gemoderniseerd met moderne versies van libraries, Gnome 1.4, Evolution, Mozilla enz. enz.

Was veeeeel werk maar wel leuk.

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:44
Yups.

Ik heb 2 bootfloppen gemaakt. Kernel 2.4.17, busybox erbij en wat netwerk tools.

booten van flop, spul wordt in 't RAM geladen, klaar.

Floppen eruit, en 't draait als 'n speer!!! Misschien dat ik 'n router iets ga maken nog. Moet ik nog 'ns over nadenken.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

Verwijderd

Ik heb net op een pentiumpje 1 een LFS-3.1 systeem gebouwd, met XFree4.2.0 en NFS. Dient als Xterminal en NFS-gemount file/backup server.

De hele setup in diverse stadia op CD gebrand. Niet echt een eigen distro, maar toch...

Verwijderd

geen eigen distro, maar wel een volledig verbouwd redhat-7.0 systeem... Zit waarschijnlijk (behalve glibc/gcc) niks meer op wat aan de originele redhat doet denken ;)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Distributie != aangepaste/eigen installatie.
Distributie is om te distribueren. LFS e.d. is dus geen distributie, tenzij je het gaat packagen en beschikbaar maakt op CD of Internet, en er een mooi installatieprogrammaatje bij doet.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 26 februari 2002 10:57 schreef beelzebubu het volgende:
geen eigen distro, maar wel een volledig verbouwd redhat-7.0 systeem... Zit waarschijnlijk (behalve glibc/gcc) niks meer op wat aan de originele redhat doet denken ;)
En ik maar denken dat elke developer zodra hij RH7 ziet met gcc 2.96 snel naar een andere compiler gaat zoeken die wel officieel gereleased is... :7

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

ik heb debian op cdgezet
zodanig dat het boot en hw detect en X start en mijn favo progs beschikbaar heeft q3demo soffice etc
kan ik branden en uitdelen
maar is dat dan een distro??

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 16:10 schreef ferengee het volgende:
ik heb debian op cdgezet
zodanig dat het boot en hw detect en X start en mijn favo progs beschikbaar heeft q3demo soffice etc
kan ik branden en uitdelen
maar is dat dan een distro??
Op dinsdag 26 februari 2002 12:33 schreef mithalph het volgende:
Distributie != aangepaste/eigen installatie.
Distributie is om te distribueren. LFS e.d. is dus geen distributie, tenzij je het gaat packagen en beschikbaar maakt op CD of Internet, en er een mooi installatieprogrammaatje bij doet.
MMMM

je hebt em zelf aangepast en je kunt em branden

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en heeft er ook iemand links naar zelfgemaakte/aangepaste distro's? :)

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:44
m'n floppy spul voldoet aan de eisen.

Het is zelf gemaakt.

het is gepackaged in de vorm van twee disk images

en het is (misschien binnenkort) uitdeelbaar.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• efan
  • Niet online
als ie af is, zet dan ff een link neer a.u.b. :)

Verwijderd

af is anders... maar ik ben al een heel eind
http://eutheryon.luon.net/Shiferno.iso

verdere links (cover en bootopties) http://eutheryon.luon.net

• efan
  • Niet online
hmm.... niet echt klein te noemen he :)
ik zoek eigenlijk zoiets als zipslack met X erbij enzo

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 12:06
Telt dit ook mee: http://www.ipcop.org/?

De oorspronkelijke versie is gebaseerd op Redhat 7.2 RPMS, maar de nieuwe versie is gebaseerd op LFS. Ik heb een aantal shell scripts die vanaf scratch een LFS systeem bouwen, installer erbij zetten en een ISO maken.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 11:03 schreef ido het volgende:
hmm.... niet echt klein te noemen he :)
ik zoek eigenlijk zoiets als zipslack met X erbij enzo
het is een cd en het blijft op cd
heeft geen installatie nodig

• efan
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 12:20 schreef riddles het volgende:
Telt dit ook mee: http://www.ipcop.org/?

De oorspronkelijke versie is gebaseerd op Redhat 7.2 RPMS, maar de nieuwe versie is gebaseerd op LFS. Ik heb een aantal shell scripts die vanaf scratch een LFS systeem bouwen, installer erbij zetten en een ISO maken.
ja maar dit is alleen maar een soort van router geval toch? niet om normaal mee te werken.... of begrijp ik het nou verkeerd?
Pagina: 1