Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik kan wel zelf wat plaatjes laten maken maar van die grafiekjes laten maken is toch ook wel
sorry voor de offtopic
Dat is inderdaad in van de punten die ik op mijn 2DO lijst heb staan. Daarom heet deze ook _simple_Op dinsdag 26 februari 2002 00:42 schreef jelmervos het volgende:
Maak met GD van die mooie taart punten en grafieken.
Tis een BSD bak.Op dinsdag 26 februari 2002 00:46 schreef TheRebell het volgende:
Zeg kun je dat plaatjes uitpoepen met PHP nu alleen doen als je een *nix bak hebt of gaat dat ook onder Windhoos
enneeeh, idem, van wat ik tegen jelmervos zei
Tnxmooi!
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Heb nu met PHP ook ff wat bars gefixed op een Windhoos bak (XP -bak)
Dus kan ook weer lekker gaan knutselen
Als je een manier weet om dat wél voor elkaar te krijgen.. Een icon die pér thread hier op GoT bijv bijhoud hoevaak die opgevraagd is.. Tell me tell me tell me!
Da's wel vaag. In asp krijg ik de referer gewoon mee, waarirn ook gewoon handig het topicid staat (HTTP_REFERER).Op dinsdag 26 februari 2002 01:35 schreef elviver het volgende:
Ik was bezig met een soortgelijk project.. Ik heb het alleen opgegeven toen ik ontdekte dat als een HTML-pagina een PHP-script als image oproept (bijv [img]"icon.php"[/img]) er géén referrer meegestuurd wordt.
Ik wilde ervoor zorgen dat 1 thread altijd dezelfde icoon te zien krijgt, en als je op m'n huisje klikt, je datzelfde icoontje maar dan wat groter ziet. Maar heb nog geen zin gehad om het verder af te maken
Exact expert nodig?
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Blijkbaar iemand die mijn dynamische sig destijds nooit gezien heeftOp dinsdag 26 februari 2002 01:35 schreef elviver het volgende:
Ik was bezig met een soortgelijk project.. Ik heb het alleen opgegeven toen ik ontdekte dat als een HTML-pagina een PHP-script als image oproept (bijv) er géén referrer meegestuurd wordt. Dán zou je namelijk een counting user-icon per thread kunnen maken, wat supah-vet zou zijn!
Als je een manier weet om dat wél voor elkaar te krijgen.. Een icon die pér thread hier op GoT bijv bijhoud hoevaak die opgevraagd is.. Tell me tell me tell me!
Overigens krijg je die referer gewoon mee hoor.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
nou, dan kun je maar beter helemaal stoppen met internetten.Op dinsdag 26 februari 2002 04:58 schreef -ScuL- het volgende:
Ik geloof dat er 'n tijdje terug een discussie gaande is geweest rond statsiconen omdat sommigen het niet prettig vonden dat ze 'gelogd' werden tijdens het GoT-en..
Zo, dat ziet er zeker mooi uit zeg. Tnx! Ik ga er op zeker naar kijken.Op dinsdag 26 februari 2002 08:51 schreef TheRookie het volgende:
Met de JpGraph kan je hele mooie grafiekjes maken .... (bijv voor het verloop over de dag)
Een beetje browser-check kijkt naar de Opera string. Zonder patch (weet je nog, MSN site...) staat er altijd Opera aan het eind van de useragent string...Op dinsdag 26 februari 2002 04:58 schreef bloasfist het volgende:
hm... ik denk dat er meer opera mensen zijn dan dat je zo ziet, maar omdat je in opera "identify as [IE/Mozilla/opera]" kan kiezen, en de meeste mensen daar IE invullen zie je het niet.
Exact expert nodig?
jajaOp dinsdag 26 februari 2002 09:57 schreef woeitje het volgende:
voeg provider ook nog toe
Ik hoor blijkbaar niet bij "een beetje browsercheck".Op dinsdag 26 februari 2002 09:53 schreef CrazyD_at_work het volgende:
[..]
Een beetje browser-check kijkt naar de Opera string. Zonder patch (weet je nog, MSN site...) staat er altijd Opera aan het eind van de useragent string...
Maar ik kan dus naar die string kijken, maar de gepatchte opera's (de meeste waarschijnlijk?) kan ik dan dus nog niet juist identificeren. Dus wat is dan het belang om nog "opera" eruit te vissen?
Als een opera zich identificeerd als IE, als welke versie doet hij dat dan?
1
| Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; </td></tr></table></body></html><b><i><u><s> |
Die van mij nietOp dinsdag 26 februari 2002 15:57 schreef eamelink het volgende:
Ik vind mijn user_agent ook leuk, je hebt altijd wel prutsers die scripts maken die erover over hun nek gaan
code:
1 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1;-lang-
opera want je hebt bijv.
Opera/5.12 (Windows NT 5.1; U) [nl]
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows 2000) Opera 6.0 [en]
als je meer info nodig hebt moet je hem maar zeggen heb nog veel meer user_agent strings in een 'database' staan
Op dinsdag 26 februari 2002 15:52 schreef mOrPhie het volgende:
Ik hoor blijkbaar niet bij "een beetje browsercheck".
Het doel van die patch was dan ook om volledig IE na te bootsen que identificatie, die zal je er imho dus ook nevernooit tussen uit kunnen vissen. De 'normale' user-agents strings van Opera staat altijd Opera in (iig bij versie 5.1 oid waarmee ik een tijdje heb zitten hobbyen).Maar ik kan dus naar die string kijken, maar de gepatchte opera's (de meeste waarschijnlijk?) kan ik dan dus nog niet juist identificeren. Dus wat is dan het belang om nog "opera" eruit te vissen?
Afhankelijk van of je ook het OS wil of niet, kun je puur checken op de aanwezigheid van Opera in de user-agent, of je laat eerst de routine de check uitvoeren om het OS eruit te filteren, en als allerlaatste check je of Opera in de string zit. Werkte bij mij prima, en kon daarmee prima eruit vissen of het NT4 met Opera was (zich identificerend als IE), of dat het echt IE was.
En het "belang"? Eigenlijk geen imho, aangezien in mijn ervaring de grootste problemen vooral zitten tussen IE/opera aan de ene kant, en Mozilla/Netscape aan de andere kant. Maar voor je stats is het weer wel geinig om Opera eruit te vissen
Exact expert nodig?
Verwijderd
Maar het is misschien leuk om ook bij te houden van welke topic en welk ip etc dat ding allemaal wordt opgevraagd.
Check voor inspiratie mijn log die hoort bij
Tnx for the info. Ga er zeker wat mee doen. En ik mail/icq je wel ff vanavond. tnx alvast.Op woensdag 27 februari 2002 14:47 schreef M4rt1nvW het volgende:
Opera kun je identificeren door te checken op:
opera want je hebt bijv.
Opera/5.12 (Windows NT 5.1; U) [nl]
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows 2000) Opera 6.0 [en]
als je meer info nodig hebt moet je hem maar zeggen heb nog veel meer user_agent strings in een 'database' staan
Dat is zeker geinig. Zoals ik al aangaf, wil er zeker iets mee gaan doen. Misschien dat ik ut dan zo ga showen in mijn stats: Opera (IE WannaBe)Op woensdag 27 februari 2002 15:21 schreef CrazyD_at_work het volgende:
En het "belang"? Eigenlijk geen imho, aangezien in mijn ervaring de grootste problemen vooral zitten tussen IE/opera aan de ene kant, en Mozilla/Netscape aan de andere kant. Maar voor je stats is het weer wel geinig om Opera eruit te vissen
Allereerst, tnx voor het compliment. Ik heb dit idee al eerder te horen gekregen en is inderdaad iets wat zeker erg leuk zou zijn. Erg koel geklust trouwens dat tabelletje zo. Ik moet dit nog ff nader inventariseren, maar ik heb al een aantal leuke ideeën aan de hand van dit idee gekregen.Op woensdag 27 februari 2002 15:41 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
Zo strak als een eendenreet! Mooi gedaan.
Maar het is misschien leuk om ook bij te houden van welke topic en welk ip etc dat ding allemaal wordt opgevraagd.
Check voor inspiratie mijn log die hoort bij [afbeelding].
Verwijderd
kan zijn dat iemand dit al heeft gezegd... ben nl. te lui topic door te lezen
Ik zou eigenlijk ook wat meer functies aan mijn icon moeten toevoegen, maar ik heb er eerlijk gezegd geen tijd voor.
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Is inderdaad probleempie. Ik heb ook dat er soms gewoon "windows" tussen staat, zonder versie, da's op zich ook vreemd. Kheb vanavond weer tijd er iets aan te doen, dus ik ga ff bugs eruit werken en wat features toevoegen. Tnx for the melding iigOp woensdag 27 februari 2002 19:37 schreef jurriebur het volgende:
ik draai windows me en hij zegt 98, zie ook geen windows me in de stats?
Hierop kan ik alleen maar quoten wat ik in mijn topic-start-bericht zei:Op woensdag 27 februari 2002 19:57 schreef The_Surfer het volgende:
Het ziet er erg goed uit. Je zou nog het gemiddelde aantal hits per dag kunnen toevoegen en wat leuke grafiekjes. Wordt je icon ook Open Source?
Als ie helemaal naar mijn wens af is, ben ik "willing" om de sources online te gooien. (incl. sql-scriptje voor mysql)
Verwijderd
Je statistics geven geen beeld van de gemiddelde got-user, omdat jijzelf geen gemiddelde got-user bent.
Voorbeeld: Als je op (veel) threads reageert die over Windows XP gaan, wordt je user-icon dus ook vaker opgeroepen door Windows XP-gebruikers (omdat die juist die specifieke threads bekijken). In je statistics-pagina trek je 'dus' verkeerde conclusies.
Daar heb je gelijk in. Ik ga volledig met jou standpuntje mee. Als ik alleen maar in NOS zou posten zou inderdaad de linux/opera/mozilla stats hoger uitkomen. De stats zijn er dan ook gewoon voor de fun, en dus niet om echt keiharde conclusies te trekken. Ten minste, in mijn geval dan. Het is gewoon grappig om te zien.Op woensdag 27 februari 2002 21:03 schreef Debbus het volgende:
...Als je op (veel) threads reageert die over Windows XP gaan, wordt je user-icon dus ook vaker opgeroepen door Windows XP-gebruikers (omdat die juist die specifieke threads bekijken). In je statistics-pagina trek je 'dus' verkeerde conclusies.
Verwijderd
Wow, dat ziet er echt kewl uitOp dinsdag 26 februari 2002 00:36 schreef mOrPhie het volgende:
Hij is nog niet helemaal af, en ik ga em qua uiterlijk nog erg verbeteren. Als ie helemaal naar mijn wens af is, ben ik "willing" om de sources online te gooien. (incl. sql-scriptje voor mysql)
Als je nog ideeën hebt, brand los.
Ik ben er helemaal
Ik hoop dat het snel open source is
Niet dat ik veel post op GoT, maar het is altijd leuk zo'n icoon.
Ja hoor die hebben we gezienOp dinsdag 26 februari 2002 04:12 schreef nelske het volgende:
[..]
Blijkbaar iemand die mijn dynamische sig destijds nooit gezien heeft
Overigens krijg je die referer gewoon mee hoor.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
referer hou ik ook al bij, om te zien welke got thread het meeste hits genereert, ff wat tables:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| mysql> SELECT * FROM `ico_browser` ORDER BY `browserCount` DESC LIMIT 0, 10; +-----------+------------------+--------------+ | browserID | browserName | browserCount | +-----------+------------------+--------------+ | 1 | MSIE 6.0 | 12813 | | 3 | Netscape Unknown | 2268 | | 2 | MSIE 5.01 | 1820 | | 5 | MSIE 5.5 | 1552 | | 7 | Opera 6.0 | 570 | | 4 | MSIE 5.0 | 538 | | 21 | Opera 6.01 | 204 | | 13 | Konqueror 2.2 | 141 | | 6 | Netscape 6.2 | 66 | | 20 | Unknown Unknown | 61 | +-----------+------------------+--------------+ 10 rows in set (0.00 sec) |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| mysql> SELECT * FROM `ico_os` ORDER BY `osCount` DESC LIMIT 0, 10; +------+----------------+---------+ | osID | osName | osCount | +------+----------------+---------+ | 3 | Windows NT 5.1 | 9085 | | 1 | Windows NT 5.0 | 5008 | | 2 | Windows 98 | 2736 | | 4 | Linux | 2336 | | 9 | Unknown | 430 | | 7 | Windows 20 | 238 | | 5 | Windows NT 4.0 | 181 | | 10 | Windows NT | 81 | | 6 | Windows 95 | 50 | | 8 | Macintosh | 43 | +------+----------------+---------+ 10 rows in set (0.00 sec) |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| mysql> SELECT * FROM `ico_url` ORDER BY `count` DESC LIMIT 0, 30; +-------+----------------------------------------------------+-------+ | urlID | url | count | +-------+----------------------------------------------------+-------+ | 772 | [TOPIC=406698///][NOHTML]Het Grote C&C Renegade Demo topic[/NOHTML][/TOPIC] | 1221 | | 245 | [TOPIC=365417///][NOHTML][rml][ Meeting] NOS[/rml][/NOHTML][/TOPIC] | 729 | | 361 | [TOPIC=388803///][NOHTML]topic 388803[/NOHTML][/TOPIC] | 570 | | 811 | [TOPIC=415735///][NOHTML]topic 415735[/NOHTML][/TOPIC] | 560 | | 879 | [TOPIC=419534///][NOHTML]topic 419534[/NOHTML][/TOPIC] | 512 | | 573 | [TOPIC=397122///][NOHTML][rml][ About us] Mods en P&W-ers stellen zich voor[/rml][/NOHTML][/TOPIC] | 495 | | 895 | [TOPIC=420320///][NOHTML]topic 420320[/NOHTML][/TOPIC] | 470 | | 101 | [TOPIC=372216///][NOHTML]/14 Shirts,nu eindelijk echt *pics inside* X-rated[/NOHTML][/TOPIC] | 393 | | 654 | [TOPIC=400545///][NOHTML]topic 400545[/NOHTML][/TOPIC] | 359 | | 833 | [TOPIC=416621///][NOHTML]topic 416621[/NOHTML][/TOPIC] | 350 | | 452 | [TOPIC=386799///][NOHTML][rml][ feedback] Desktop Linux -=[ Install. reviews]=-[/rml][/NOHTML][/TOPIC] | 320 | | 761 | [TOPIC=412154///][NOHTML]topic 412154[/NOHTML][/TOPIC] | 279 | | 438 | [TOPIC=391927///][NOHTML]topic 391927[/NOHTML][/TOPIC] | 278 | | 560 | [TOPIC=394521///][NOHTML]topic 394521[/NOHTML][/TOPIC] | 274 | | 21 | [TOPIC=187988///][NOHTML]Post hier je Non-Windows screenshots :)[/NOHTML][/TOPIC] | 270 | | 764 | [TOPIC=412197///][NOHTML]topic 412197[/NOHTML][/TOPIC] | 247 | | 472 | [TOPIC=392765///][NOHTML]Lindows 0.9 (geen hints!)[/NOHTML][/TOPIC] | 240 | | 901 | [TOPIC=420765///][NOHTML]topic 420765[/NOHTML][/TOPIC] | 238 | | 904 | [TOPIC=420729///][NOHTML]topic 420729[/NOHTML][/TOPIC] | 232 | | 144 | [TOPIC=358409///][NOHTML]topic 358409[/NOHTML][/TOPIC] | 224 | | 2 | | 219 | | 584 | [TOPIC=397778///][NOHTML]"Versplintering dreigt in Linux-gemeenschap"[/NOHTML][/TOPIC] | 216 | | 5 | [TOPIC=361352///][NOHTML]topic 361352[/NOHTML][/TOPIC] | 213 | | 134 | [TOPIC=362018///][NOHTML]topic 362018[/NOHTML][/TOPIC] | 212 | | 641 | [TOPIC=400068///][NOHTML]wie lijkt cs 1.4 leuk??[/NOHTML][/TOPIC] | 210 | | 600 | [TOPIC=398372///][NOHTML]FREEBSD v.4.5 Al geprobeerd?[/NOHTML][/TOPIC] | 208 | | 517 | [TOPIC=393797///][NOHTML]*zucht* @ slotjes[/NOHTML][/TOPIC] | 207 | | 856 | [TOPIC=417922///][NOHTML]topic 417922[/NOHTML][/TOPIC] | 207 | | 540 | [TOPIC=393640///][NOHTML][rml][ Nieuw Forum] Overige aanpassingen[/rml][/NOHTML][/TOPIC] | 202 | | 105 | [TOPIC=377574///][NOHTML]Linux op de Desktop **NOS-idee; Feedback gewenst**[/NOHTML][/TOPIC] | 193 | +-------+----------------------------------------------------+-------+ 30 rows in set (0.00 sec) |
heb dus al wel wat data erin zitten, maar eigenlijk moet er nog mozilla support in en nog wat aanpassingen en bvb isp stats, maar heb geen tijd om mij met losse projecten bezig te houden op dit moment.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Allereerst tnx.Op woensdag 27 februari 2002 22:09 schreef epauli het volgende:
[..]
Wow, dat ziet er echt kewl uit
Ik ben er helemaalop
Ik hoop dat het snel open source is
Niet dat ik veel post op GoT, maar het is altijd leuk zo'n icoon.
Maar als je mijn eerste post ff had gelezen dan had je kunnen zien dat ik de source nog wel online ga gooien, als ie helemaal naar wens is
Eventjus geduld dus nog
Mijn huidige lijst is te vinden op http://rense.nl.nu/~got/icon/proxylist. Het zijn er momenteel 159.
Misschien kun je hier nog wat ideen opdoen voor stats
Grappig indeed! Maar als iemand achter een proxy zo ver gaat dat ik em zou willen bannen, dan vind ik de proxy daar verantwoordelijk voor. Hup, hele proxy bannenOp donderdag 28 februari 2002 00:36 schreef freak007 het volgende:
Een ander leuk ideetje is het kijken naar welke verschillende proxy server er allemaal zijn. Da's altijd wel leuk zo'n lijst als je ooit eens ergen ip-bans uit moet gaan delen, dat je de proxy-server niet ban'd.
Mijn huidige lijst is te vinden op http://rense.nl.nu/~got/icon/proxylist. Het zijn er momenteel 159.
Dat was natuurlijk een grap