Toon posts:

Kabelmodem modifying

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eey,

Ik had laatst weer eens bij quicknet/multikabel/sonera/whatever :? geen internet...

Dus ik kijken wat mijn IP adres was....
jahoor: 192.169.100.11....

Ik dacht bij mezelf, vast weer iemand die de "computer idee" heeft zitten lezen en een DHCP server heeft proberen op te zetten.... |:(
Ik wilde bijna alweer aan die k*t telefoon hangen voor de helpdesk.

Maar kon het nummer ff zosnel niet vinden, dus ging op onderzoek uit...
Keek wat het adres was van "de DHCP server" en is kijken wat er gebeurde als ik dit adres in mijn browser intikte... (dat was dus http://192.168.100.1)
En jahoor kwam ik toch ff gezellig op mijn eigen kabelmodempje... :9 (zie http://www.adphoto.nl/kabel/)

(alle surfboard modems hebben dit)

Nou durf ik eigenlijk niet op de button genaamd: "reset to factory defaults" te drukken want ben bang dat ik dan helemaal geen internet heb >:)

maar nou kun je bij "logs" zien dat (volgens mij) je kabelmodem elke keer als je hem reset een config file krijgt toegstuurd (" mw_pro.md5")....

Nou denk ik snelheid van je downstream (bij quicknet 64kb/sec gemiddelde download) daar ook in wordt beschreven en iemand met een powerplus abbonement heeft dus een ander configfile...
Dus als je dit weet te veranderen kun je zelf je snelheid bepalen zonder "geknepen" te worden...

Maar is het dus mogelijk om die config file ervan af te trekken en er een andere in te plaatsen?

moet toch mogelijk zijn via tftp?

ik hoor het wel :P

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

LOL :D

Inderdaad ik heb ook zo'n surfboard website :) Hier ga ik toch echt ff meer over opzoeken want inderdaad, misschien kan ik de upload limiet wel naar 64kb/sec doen ofzo!
Als ik wat vind, post ik t graag hier :D

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bij mij werkt het dus ook, alleen wordt er bij mij bijna overal om een password gevraagt... Misschien een idee?

Heb trouwens een 3comm HomeConnect...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hmm ik kan overal bijkomen eigenlijk. Alleen dat knopje "reset to defaults" blijf ik af :P

Wel interessant als je naar config gaat, dat je daar een DHCP server ziet staan :) In de kleine lettertjes staat dat ie dus aan meerdere pc's ip's uitdeelt :D Geinig zeg, en dat terwijl geen een isp je meerdere pc's aan laat sluiten.
Nu zou dat apparaat dus de DHCP service in mn netwerk kunnen verzorgen >:)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Topicstarter
ja cool he...

volgens mij staan de handleidingen op www.gi.com e.d.

En sterker nog volgens mij kun je er ook een hub/switch achter hangen.... ipv een kabelrouter of i.d.

maar ja slownera zet dat in de configfile ook weer uit volgens mij

QAM 64 bevalt me ook niet btw...
alleen geen idee wat het betekent (8>

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Echt wel, dit is een heele interessante ontwikkeling :9~

Vooral het idee om t ding als router te gebruiken spreekt me aan :P Maarja allemaal gissen nu nog. Ik ga nu maar slapen en morgen probeer ik dat wel uit *D

Hopelijk overleeft dit topic voor alle surfboard tweakers ;)

edit:

Nog ff een quote uit de handleiding:

+ 64/256 QAM RF downstream receives data up to 51 Mbps
+ 16 QAM/QPSK RF upstream provides data transfers up to 10 Mbps

Dus als we 10mbit naar onze ISP 'kunnen' sturen, moeten we dus onze upstream kunnen verbeteren :D downstream idem. Maar dan tot 10mbit neem ik aan :9
Alleen denk ik wel dat je ISP dat snel merkt ;)

truste :z !

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 22:19
Op dinsdag 26 februari 2002 00:43 schreef tantal0s het volgende:
ja cool he...

volgens mij staan de handleidingen op www.gi.com e.d.

En sterker nog volgens mij kun je er ook een hub/switch achter hangen.... ipv een kabelrouter of i.d.

maar ja slownera zet dat in de configfile ook weer uit volgens mij

QAM 64 bevalt me ook niet btw...
alleen geen idee wat het betekent (8>
QAM is een signaalversleuteling die met 4 fasen werkt, je kunt dus al 4 bits coderen op 1 signaal sterkte.
64QAM werkt met 64/4 signaal niveau's, hoe hoger het getal hoe sneller het kan dus.

Verwijderd

Topicstarter
Even wat interresante links die ik ff gauw kon vinden...

Morgen kijk ik wel verder...

www.dezemagookniet.nl

WWW.ikmaggeenillegalelinkjesgeven.nl

<font color=red>Mod break: Hier doen we dus niet aan!!!</font>

http://www.hardware-one.com/forum/read_msg.php?tid=5570&forumid=qa 8-)

http://www.gi.com/noflash/sb4100.html

http://www.simpledevices.com/press_releases/partner-rel_09-04-01_Moto.shtml

ik ga nu slapen :Z

meer reacties, GRAAG!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:22 schreef tantal0s het volgende:
Eey,intikte... (dat was dus http://192.168.100.1)
en als je dit -> \\192.168.100.1 intikt ... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 16:46 schreef DraiC het volgende:

[..]

en als je dit -> \\192.168.100.1 intikt ... >:)
gebeurd er nix... :?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 18:50 schreef tantal0s het volgende:

[..]

gebeurd er nix... :?
bij mij gebeurt er helemaal niks, zelf pingen naar 192.168.100.1 gaat niet.

Verwijderd

ftp://192.168.100.1/

Wat krijg je als je dat opent?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zaterdag 02 maart 2002 21:37 schreef freebie het volgende:

[..]

bij mij gebeurt er helemaal niks, zelf pingen naar 192.168.100.1 gaat niet.
Hee jij hier >:) Nouja, dan zou het kunnen dat je geen moterola surfboard modem hebt. (of althans de laatste type)

Als je \\192.168.100.1 intypt gebeurd er logischerwijs niets want de modem heeft natuurlijk geen shares :9 Maar in het geval van surfboard modem -> http://192.168.100.1 daar kan je naartoe surfen :)

edit:

FTP kan niet, daar heb ik niet de toegangsmachtigingen voor >:)

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 21:42 schreef Wolkjeh het volgende:

[..]

Hee jij hier >:) Nouja, dan zou het kunnen dat je geen moterola surfboard modem hebt. (of althans de laatste type)

Als je \\192.168.100.1 intypt gebeurd er logischerwijs niets want de modem heeft natuurlijk geen shares :9 Maar in het geval van surfboard modem -> http://192.168.100.1 daar kan je naartoe surfen :)

edit:

FTP kan niet, daar heb ik niet de toegangsmachtigingen voor >:)
Ja ik ook hier. Maar ftp-en gaat in ieder geval ook niet.
http ook niet
pingen ook niet
en het is type: het staande model; SB4100 Motorola

edit:

kzie je antwoord al staan op
[topic=184017/5]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hehe we werken in 2 draadjes freebie :D Kijk ff in die andere draad :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 21:48 schreef Wolkjeh het volgende:
Hehe we werken in 2 draadjes freebie :D Kijk ff in die andere draad :)
weet ik, ik had het vorige bericht inmiddels ook geedit en verwezen naar het andere draadje.

Verwijderd

Ik was wel benieuwd naar de DHCP optie. Heeft iemand die ooit al eens uitgeprobeerd? In de online manual van het Surfboard (http://gicout60.gic.gi.com/customer_docs/user_guides/479657-001-99.pdf) staat het volgende:
Cabling For Multiple Users
Your service provider must configure your
modem for multiple user service. Contact your
service provider for availability and instructions.
The SB4100 supports many multiple user
configurations. It can easily serve as a gateway
to the Internet for up to 32 users.
Multiple users must be connected to an
Ethernet hub, which should be attached
to the SB4100.
Wordt dit door de CISP weer uitgezet (Chello in mijn geval)? Kan ik mijn Freesco bak met pensioen sturen? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 21:42 schreef Tuxus het volgende:
ftp://192.168.100.1/

Wat krijg je als je dat opent?
Ik heb de modem even geportscanned
alleen port 23, 80 en 513 staan open, dus geen 21 voor het ftp protocol...

Op deze manier zou een programmaatje moeten zijn die de instellingen kan veranderen of i.d. (dus wat in logt op port 513 of 23(telnet)...)
ik kan ook niet telnetten naar de modem, jullie wel?

Ey , ik geloof dat hier de oplossing voor het uncappen staat beschreven!

www.anita.nl

<font color=red>Mod break: HIer doen we dus niet aan !!!</font>

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
ik heb een thompson cable modem en krijg alleen wat diagnostics...
een config file die ververst wordt en waar een vinkje gezet wordt en een connection / configuring/ registering optie waar wat vinkjes gezet worden...
geheel ververst iedere seconde ongeveer en ohw ja aantal computers allowed staat erop en aantal computers detected.. ik kan hier alleen niets aan wijzigen... :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

heb ik ook weleens naar zitten zoeken !

ik kon dat mw_pro.md5 bestandje al van de server halen en lezen ! ( alleen gecodeerd ofzo )

Je moet zorgen dat je kabel modem niet dat configuratie bestandje van de server van je provider gebruikt, maar van een lokale (linux) server met je eigen configuratie bestandje >:)

Hier staat zo ongeveer hoe je dat kan doen :

www.ikbeneenmuts.nl

<font color=red>Mod break: Geen illegale links </font>

Je kan terouwens bij de site van cisco vinden hoe je die config filtjes moet maken

8-)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het gelul is alleen dat zo'n beetje iedereen een elsa of futurelink modem heeft.

waar je heb je dan dat surfboard modem vandaan? ik heb begrepen dat als je zo'n modem los koopt dat hij 500 piek ofzo is toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 00:00 schreef smvs het volgende:
het gelul is alleen dat zo'n beetje iedereen een elsa of futurelink modem heeft.

waar je heb je dan dat surfboard modem vandaan? ik heb begrepen dat als je zo'n modem los koopt dat hij 500 piek ofzo is toch?
zet even 220 op je elsa modem en bel je cisp dat je modem stuk is en vraag om een smurfboard :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 19:08 schreef kapitein_KOEK het volgende:
Hier staat zo ongeveer hoe je dat kan doen :

www.ikbensjakie.nl

Je kan terouwens bij de site van cisco vinden hoe je die config filtjes moet maken

8-)
die url komt me bekend voor ;)

Verwijderd

Topicstarter
om er even op terug te komen?
heeft er al iemand wat geprobeerd/gevonden?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jullie lopen achter, als je goed zoekt dan kan je hier op GoT nog een link vinden naar een site waar je alles kan vinden over hoe en wat. Ook kan je dan het loggen uitzetten zodat je ISP niet kan zien dat je je kabelmodem hebt uncapped. Op irc van die mensen staan ook nog eeen hele zooi handige proggies e.d.
Owja hier haal ik nu snelheiden van downstream 700 k/sec en up 200 k/sec.
Dit is trouwens ook de reden dat je kon internetten(uncapped) met de moviebox. Daar stond een verkeerde config file op, maar als de stroom eraf gaat dan vraagt ie een nieuwe op.

//te laat >:)

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ow btw je kan met een gerust hart je kabelmodem resetten, bent dan offline voor een uurtje maar dan doet ie het vanzelf wel weer. Moet je zelfs doen als je van NIC veranderd omdat je mac adress er ook in opgeslagen staat...

Verwijderd

<font color=red>Ik heb flink werk zitten verrichten in dit topic. Ik verwacht dan ook dat de users nu wel lief zijn en geen illegale links gaan posten. Mocht het blijken dat er ondanks toch nog met illegale links gestrooid gaat worden gaat dit topic op slot. :+</font>

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders nog ideen?
of wat geprobeerd?
Pagina: 1