Toon posts:

ICQ-nummer gesloten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<sorry te snel getypt bij onderwerp, gesloten dient gestolen te zijn>

Vandaag een mailtje van ICQ ontvangen. Mijn nummer dreigde hergebruikt te worden. (al een tijd niet gebruikt) Geen nood even ICQ-nummer en WW mailen en dan is er niet aan de hand.

Ik download de laatste versie, log in en heb even contact. Dan krijg ik een melding dat ik er uit gegooid ben omdat ik elders inlog. Kan dus niet, ik zit hier. Wil vervolgens weer inloggen, geen toegang. WW laten mailen, zijn ineens een paar onleesbare karakters met accenten en zo.

Probeer daarmee in te loggen, lukt niet.

Ik zoek op wat de gegevens van mijn account zijn, is mijn nickname veranderd naar: "|osT tRibe"

Wordt ik nu vreselijk gen.... of lijkt dat maar zo?

Heeft iemand anders wel eens gehoord van het stelen van een ICQ nummer, ik weet dat de lage nummer gewild zijn (ik heb / had 303504), maar dat iemand zo kan inbreken?

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10
Vandaag een mailtje van ICQ ontvangen. Mijn nummer dreigde hergebruikt te worden. (al een tijd niet gebruikt) Geen nood even ICQ-nummer en WW mailen en dan is er niet aan de hand.
Dit is al dubieus. Je zult nooit zo'n mailtje krijgen direct van ICQ, daar geloof ik niks van. Heb je het ook werkelijk teruggemaild dan...??

Verwijderd

Haha, je bent wel erg goedgelovig als je iemand je nummer & password geeft hoor!

Typisch gevalletje van had-je-maar-op-moeten-letten

volgende keer beter :)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 17:40
Op dinsdag 26 februari 2002 00:03 schreef molst het volgende:
<sorry te snel getypt bij onderwerp, gesloten dient gestolen te zijn>

Ik download de laatste versie, log in en heb even contact. Dan krijg ik een melding dat ik er uit gegooid ben omdat ik elders inlog. Kan dus niet, ik zit hier. Wil vervolgens weer inloggen, geen toegang. WW laten mailen, zijn ineens een paar onleesbare karakters met accenten en zo.

Probeer daarmee in te loggen, lukt niet.

Ik zoek op wat de gegevens van mijn account zijn, is mijn nickname veranderd naar: "|osT tRibe"

Wordt ik nu vreselijk gen.... of lijkt dat maar zo?

Heeft iemand anders wel eens gehoord van het stelen van een ICQ nummer, ik weet dat de lage nummer gewild zijn (ik heb / had 303504), maar dat iemand zo kan inbreken?
Waarom moest je je ww mailen als ze alleen hoeven te checken dat je account gebruikt wordt?

Oftewel: iemand heeft je gen**kt door je ww te vragen en daarna je account aan te passen.

Kijk eens in de headers van dat mailtje, misschien kun je zien wie het was..

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 00:06 schreef MREn het volgende:
Haha, je bent wel erg goedgelovig als je iemand je nummer & password geeft hoor!

Typisch gevalletje van had-je-maar-op-moeten-letten

volgende keer beter :)
Tja, het typen wil niet lukken vandaag

:'( Het wordt tijd eens wat slaap in te halen. Ik weet ook niet wat me bezielde. Grappig, de mail ziet er prima uit! Eigenlijk ook wel weer knap. Als er maar sukkels genoeg zijn, dan blijft dit natuurlijk werken......:z

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Is een beetje jammer dat het gebeurd is, maar probeer het eens met een berichtje naar de mensen van ICQ zelf.
http://web.icq.com/help/contactus/1,,99,00.html

Het zal ongetwijfeld vaker gebeuren en het lijkt me sterk dat ze er geen policy voor hebben.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar inderdaad een form ingevuld. Tevens de originele mail gezonden naar abuse@icq.com. Ik kreeg hem niet terug, dus welicht bestaat 'ie ook nog.

Tevens het IP nummer opgezocht uit te mail waar de info naar toe gezonden wordt, daar kan ik nog niet zoveel wijs uit worden. WHOIS e.d. geven geen informatie over dat ip-adres. Ik hoop eigenlijk dat het ICQ lukt om (met de mail) de achterhalen wie er achter zit, gewoon als genoegdoening. Ik gebruikte ICQ eigenlijk al lang niet meer, maar ik kan het gewoon niet hebben..... :(
Pagina: 1