Toon posts:

wat is een goed ISDN modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg om van 56k naar ISDn over te stappen.
(voornamelijk voor online gaming)
Wat is een goed ISDN modem?
Is het ingebouwde modem in de webvox goed?
(voor mij is er nog geen kabel of ADSL beschikbaar)

Verwijderd

Tornado :)

Ik heb er nog eentje liggen waar ik niets mee doe, is wel een ISA-modelletje

Verwijderd

asuscom heeft goede isdn adapters voor online gaming!

ken een paar q3 gamers die (voordat ze kabel/adsl konden krijgen) veel gebruik maakten van dit modem
waren niet zomaar gamers, maar speelden bij de beste clans van NL (en geloof mij maar, die gasten waren echt niet met ping 30 tevreden en bij elke verkeerde bit op de verbinding riepen ze: "packetloss" of "lag")

Verwijderd

Topicstarter
ISA daar heb ik niets aan want ik heb geen ISA sloten op mijn mobo.
Niemand ervaring met het in de webvox ingebouwde ISDN modem?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Een ISDN modem bestaat niet. Modem betekent modulator-demodulator, en aangezien ISDN digitaal is valt er niets te (de)moduleren :)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Even simpel gesteld: ja een Webvox voldoet.
In tegenstelling tot een analoog modem ben je niet afhankelijk van de lijnkwaliteit, een verbinding is altijd 64k wat voor adapter je ook hebt.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06

BFS

Rude awakening

Mijn eigen ervaring leert dat Dynalink ISDN-kaarten voor weinig problemen zorgen, zeer stabiel en makkelijk te installeren zijn. Daarbij zijn ze vrij goedkoop :)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 26 februari 2002 09:04 schreef bfs-4112- het volgende:
Mijn eigen ervaring leert dat Dynalink ISDN-kaarten voor weinig problemen zorgen, zeer stabiel en makkelijk te installeren zijn. Daarbij zijn ze vrij goedkoop :)
en héél makkelijk onder linux te installen

• BFS

BFS

Rude awakening

Dubbelpost??

ISDN-modem in webvox: goed???

Beetje overdreven vindt je niet?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wij drukken bij klanten er altijd een Twister ISDN kaart in.
Die dingen doen het altijd, goede drivers, geen conflicten.
Loopt als een trein, daarom gebruiken we niks anders.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 09:04 schreef bfs-4112- het volgende:
Dat vindt ik nou ook, als wij een modem of isdn adapter in een pc stoppen is het altijd een dynalink. simpel en snel te installeren, goede driver support (xp drivers waren zeer snel te krijgen) niet al te duur en weinig tot geen problemen ermee, standaard worden er capi drivers geinstalleerd.

gewoon een hele goeie kaart...

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Zelf ben ik erg tevreden over de (interne) kaarten die KPN Telecom zelf levert. Zij noemen zet NetCard, maar in feite zijn het gewoon Eicon Diva's. Eicon is een grote(re) naam op het gebied van die spullen. Heb nog nooit problemen gehad met die kaarten, en we hebben er hier meerdere. Ze zijn erg betrouwbaar en hebben geen last van driverconflicten. De kaarten worden ook goed ondersteund door Windows, voor Windows 2000 en XP heb je zelfs geen aparte drivers nodig, ze worden meteen, out-of-the-box ondersteund.

• Boomrups
  • Laatst online: 15-10-2025
Merk je het trouwens aan de snelheid wat voor ISDN kaart je hebt?

Zelf heb ik een BILLION nogwat blabla ISDN kaart....

Imho maakt het niet zoveel uit wát voor ISDN kaart je hebt, de provider is het belangrijkst

• BFS

BFS

Rude awakening

Op dinsdag 26 februari 2002 14:04 schreef Boomrups het volgende:
Merk je het trouwens aan de snelheid wat voor ISDN kaart je hebt?

Zelf heb ik een BILLION nogwat blabla ISDN kaart....

Imho maakt het niet zoveel uit wát voor ISDN kaart je hebt, de provider is het belangrijkst
Dat maakt wel degelijk uit, een Dynalink-kaart is makkelijker te installeren als een Billion imho dan.
Ook vind ik deze kaarten stabieler (minder problemen met de drivers en dergelijken).

edit:

Natuurlijk altijd wel zorgen dat je up-to-date drivers hebt natuurlijk :)

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Goede ervaringen met Dynalink hierzo (IS/PH+ ofzow)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 09:45
Dynalink's en Teles ISDn kaarten zijn goed,als je Dynalink wilt kan je ook een Twister kopen dat is nl. goedkoepr dan een Dynalink maar eht precies ehtzelfde kaartje :)

Persoonlijk kies ik voor ISDN het liefste een Teles kaart.

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met:

E-Tech ISDN 128k kaart
Dynalink ISDN kaart

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand ervaring met ISDN en online gaming?
Welke ping valt er te halen en met welke kaart?

• Boomrups
  • Laatst online: 15-10-2025
Dat maakt wel degelijk uit, een Dynalink-kaart is makkelijker te installeren als een Billion imho dan.
Ook vind ik deze kaarten stabieler (minder problemen met de drivers en dergelijken).
Jamaar maakt het voor de snelheid van de data-overdracht ook ene reet uit wat voor kaart je hebt? Zo van Die-en-Die kaart is véél sneller dan Die-Andere kaart?

• BFS

BFS

Rude awakening

Dat moet niet uitmaken maar het kan gebeuren dat door instabiele drivers oid dat daardoor data kan afnemen.
Maar goed ik moet helaas nog veels te vaak problemen oplossen met die rotkaarten :P, ben allang blij dat het niet over een modem gaat.

[gal-spuw-mode on]
Motorola en Lt Win zuigen big time, brakke ondersteuning, gare drivers,noem het maar op.
Sorry...dat moest er toch even uit, verder kan ik best aardig zijn :)
[gal-spuw-mode off]

• BFS

BFS

Rude awakening

Op dinsdag 26 februari 2002 14:58 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Goede ervaringen met Dynalink hierzo (IS/PH+ ofzow)
Dynalink PH of Dynalink PHH :) die zijn imho de beste kaartjes.

Die ga ik binnenkort ook aanschaffen.

Verwijderd

Wat boeit het nou wat voor ISDN ding je haalt? ISA dingetje 64 kb (lees: ong. 7 KB) is al genoeg hoor :)

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Op dinsdag 26 februari 2002 16:23 schreef cannonball het volgende:
heeft er iemand ervaring met ISDN en online gaming?
Welke ping valt er te halen en met welke kaart?
Ping van 40-60 hierzo (met een dynalink). Maar dat hangt ook HEEL ERG VEEL van je provider af. Ik zit via m'n werk bij UUnet voor prof gebruik dus dat zal wel anders zijn dan Zonnet of TMFweb ofzo

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Hangt ook af van het spel natuurlijk :)

Heb hier Wanadoo Hometime en CounterStrike heeft ongeveer een ping van rond de 100...
Pagina: 1