[PHP] Compressie Apache/win32

Pagina: 1
Acties:

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Topicstarter
Ik heb Apache draaiend op W2k, en probeer http-compressie via PHP voor elkaar te krijgen. Op m'n live-webserver (Unix) geen probleem, maar op m'n eigen machine krijg ik de output als volgt:
code:
1
     oè     xå\msIþ¬ÿPfcGòzñÛXÈ$4æF`k}

Enzovoorts. Internet Explorer laat dus de inhoud van de zip zien, ipv het keurig uit te pakken. Het zal wel met headers o.i.d. te maken hebben? Iemand enig idee?

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op maandag 25 februari 2002 23:38 schreef El Martino het volgende:
Ik heb Apache draaiend op W2k, en probeer http-compressie via PHP voor elkaar te krijgen. Op m'n live-webserver (Unix) geen probleem, maar op m'n eigen machine krijg ik de output als volgt:
code:
1
     oè     xå\msIþ¬ÿPfcGòzñÛXÈ$4æF`k}

Enzovoorts. Internet Explorer laat dus de inhoud van de zip zien, ipv het keurig uit te pakken. Het zal wel met headers o.i.d. te maken hebben? Iemand enig idee?
Pakt apache geen GZIP? Ik denk dat je windowsbak niet helemaal door heeft dat hij dat moet unzippen.

[edit] Sorry dat had je zelf ook al door zie ik nu. Maar probeer eens te sniffen wat je precies binnen krijgt, dan kun je mooi de headers vergelijken met een RFC

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
Geen idee waarom dat niet werkt, maar waarom gebruik je niet mo_gzip voor Apache? Worden alle pagina's die daar geschikt voor zijn (zelf configureerbaar uiteraard) gezipt zonder dat je daar ook maar iets voor hoeft te doen/aanpassen in je scripts of waar dan ook.

In een ouder versie van deze module konden dynamische pagina's nog niet gezipt worden, maar das nu allang gefixed. Gebruik het hier ook, en een nominale compressie van 75%!!!

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Topicstarter
Uiteraard zou dat thuis wel kunnen, op mijn host echter niet. En wat ik wil is thuis een 'kopie' draaien voor testdoeleinden, dus met dezelfde sources.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Topicstarter
Niemand :?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan het ook automagisch doen met de output buffering (ob) functions in php.
Pagina: 1