HP VECTRA VL400 SERIE videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hoi, een vriend van mij heeft HP VECTRA VL400 serie met P3 1.0 GHZ proc en Onboard videokaart.

Hij heeft vandaag ATIR8500 gehaald en krijgt ie conflict in windows en zijn display adapter werkt niet zo goed.

Ik heb hem geraden om in de bios die onboard videokaart uit te zetten maar er is nergens die deze functie aangeeft.

Ik heb manual gedownload van HP en daar staat ook niets in.

Kan iemand mij helpen?

BVD

Lucky Goldstar

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ja bij merk PC's is de bios over het algemeen niet zo uitgebreid.

Kan misschien eens op de site van HP kijken wat zij ervan zeggen

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op maandag 25 februari 2002 23:30 schreef DJkim het volgende:
Hoi, een vriend van mij heeft HP VECTRA VL400 serie met P3 1.0 GHZ proc en Onboard videokaart.

Hij heeft vandaag ATIR8500 gehaald en krijgt ie conflict in windows en zijn display adapter werkt niet zo goed.

Ik heb hem geraden om in de bios die onboard videokaart uit te zetten maar er is nergens die deze functie aangeeft.

Ik heb manual gedownload van HP en daar staat ook niets in.

Kan iemand mij helpen?

BVD
Eerst onboard VGA driver wegknallen, AGP kaart erin en drivers installeren.
Als het goed is zie je dan alleen de ATI bij app.beheer.

(volgens mij kan je onboard VGA in de BIOS uitzetten,heb ook zo'n Vectra gehad en volgens mij heb ik hem daar uitgezet)

Verwijderd

Of check het mobo even of er geen jumpertje te vinden is die hem uit kan schakelen...

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik dacht ook dat ik in de bios het kon uitzetten.

Maar ik lees even manual door daar staat video option ---->PCI of AGP

verder niet...

Lucky Goldstar

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad, onboard video is vrijwel altijd uit te schakelen via BIOS of jumper/dipswitch, als dit niet het geval is zou ik inderdaad de drivers deinstalleren en daarna pas de nieuwe kaart erinstoppen + drivers installeren.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Probleem is dat ik hem telefonisch moet helpen. En hij is niet zo bekwaam met computer.

Zelf Bios manual van HP staat er niks in over videokaart configuratie of settings..

dus weet iemand precies hoe die onboard(klote***)videokaart uit kan zetten?

P.S in zijn device manager wordt ATIR als enige display adapter herkend.

Lucky Goldstar

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Op dinsdag 26 februari 2002 03:41 schreef DJkim het volgende:
Probleem is dat ik hem telefonisch moet helpen. En hij is niet zo bekwaam met computer.

Zelf Bios manual van HP staat er niks in over videokaart configuratie of settings..

dus weet iemand precies hoe die onboard(klote***)videokaart uit kan zetten?

P.S in zijn device manager wordt ATIR als enige display adapter herkend.
F2 ==> naar de BIOS Setup
=> (pijltje naar rechts) ==> optie Advanced
Pijltje naar beneden totdat je bent bij ==> Video Options + <ENTER>
Twee opties:

PCI ==> Select 'PCI' to have a PCI video card, if installed, used for the boot display device

AGP or Embedded ==> Select 'AGP or Embedded video' to have a AGP video card, if installed, or the Embedded video used for the boot display device

Dus het gaat automatisch als je overstapt van Embedded naar AGP. Als die kennis een 'NooB' is dan moet je hem misschien nog even melden dat hij de monitor natuurlijk wel aansluit op de nieuwe video kaart en niet op de oude aansluiting houdt. (Just in case)

p.s. Je kan de Intel815 drivers de-installeren, misschien lost dat wat op?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 14:09 schreef c70070540 het volgende:

[..]

F2 ==> naar de BIOS Setup
=> (pijltje naar rechts) ==> optie Advanced
Pijltje naar beneden totdat je bent bij ==> Video Options + <ENTER>
Twee opties:

PCI ==> Select 'PCI' to have a PCI video card, if installed, used for the boot display device

AGP or Embedded ==> Select 'AGP or Embedded video' to have a AGP video card, if installed, or the Embedded video used for the boot display device

Dus het gaat automatisch als je overstapt van Embedded naar AGP. Als die kennis een 'NooB' is dan moet je hem misschien nog even melden dat hij de monitor natuurlijk wel aansluit op de nieuwe video kaart en niet op de oude aansluiting houdt. (Just in case)

p.s. Je kan de Intel815 drivers de-installeren, misschien lost dat wat op?
Bedankt voor je reactie..... die vriend heeft HP service desk nog een keer gebeld en deze keer krijgt ie iemand die wel verstand heeft van mobo.... die vertelde ook dat er een jumper te vinden was, waarmee hij onboard video kon uitschakelen.... alleen gaf hij advies voor verkeerde model..:z

Lucky Goldstar

Pagina: 1