[XP] Geen toegang NTFS partitie na herinstallatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SCiENTiST
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 18:03
Ik heb net Windows XP opnieuw geïnstalleerd, en nu kan ik niet meer bij mijn bestanden. Als ik mijn E: schijf aanklik dan geeft hij een "access denied". Weet iemand hoe ik weer toegang kan krijgen tot deze partitie? Maybe converteren naar FAT32 ofzo?
Als dit niet lukt ben ik 50 gig aan belangrijke data kwijt :(:(:(:(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doet maar effe zoeke op "take ownership" dan kom je d'r wel uit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:21
Kan het misschien zo zijn dat je E: schijf beschermt oid? Als dat zo is betwijfel ik of je er ooit nog bij kunt komen.

• Postman
Op maandag 25 februari 2002 23:25 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Doet maar effe zoeke op "take ownership" dan kom je d'r wel uit
Leuk ook dat ownership gekoppeld wordt aan je install. Een nieuwe install op dezelfde pc heeft dus geen zin. Je kunt beter zoeken op NTFS hack oid.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast.. ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 25 februari 2002 23:28 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Leuk ook dat ownership gekoppeld wordt aan je install. Een nieuwe install op dezelfde pc heeft dus geen zin. Je kunt beter zoeken op NTFS hack oid.
D'r hoeft helemaal niks gehacked te worden; hacken is voor sukkels. Je kunt jezelf de rechtmatige eigenaar van die bestanden maken en vervolgens anderen rechten toekennen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SCiENTiST
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 18:03
[topic=330083/1/25]

hierin stond dus simple file sharing uitzetten, en daarmee kwam het "security"-tabblad tevoorschijn
en daarmee kon ik mezelf weer owner maken :D

slechte beveiliging is dat ntfs zeg :p

tnx!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

NTFS is niet echt de beveiliging :P Alleen een stap daarnaartoe.
Zou je nou de échte beveiliging erover gezet hebben, bijv. EFS, dan zou je nu nog niet bij je data zijn.

Bijvoorbeeld bij mn winXP systeempje, die laatst aardig in de knoei zat, kon ik niet meer in mn eigen gebruiker komen. Dan dus ook niet meer bij o.a. mn "Mijn documenten". Die is dus beveiligd d.m.v. EFS :)

Sorry ik moest ff de betweter uithangen :7

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op maandag 25 februari 2002 23:44 schreef Wolkjeh het volgende:
NTFS is niet echt de beveiliging :P Alleen een stap daarnaartoe.
Zou je nou de échte beveiliging erover gezet hebben, bijv. EFS, dan zou je nu nog niet bij je data zijn.

Bijvoorbeeld bij mn winXP systeempje, die laatst aardig in de knoei zat, kon ik niet meer in mn eigen gebruiker komen. Dan dus ook niet meer bij o.a. mn "Mijn documenten". Die is dus beveiligd d.m.v. EFS :)

Sorry ik moest ff de betweter uithangen :7
Niet standaart tog ?? ,dat winXP mijn documenten encrypt..

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Weet ik eigenlijk niet.. Volgens mij worden al naar gelang gebruikers ook certificaten aangemaakt. Maar dat weet ik eigenlijk niet zeker sorry.

Ik heb toendestijds niets speciaals ingesteld, en toch kon ik mn "Mijn Documenten" etc. niet meer in :(

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Lakini
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-03 07:10
Hey heb je geen Partition Magic?

FF converteren naar Fat32 en daarna kun je er gewoon weer op komen..

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Weet je dat wel zeker? Volgens mij kan geen enkel programma, zonder het juiste certificaat, een met EFS beveiligde map lezen, laat staan openen...

Maareh, zijn NTFS probleem was al opgelost hoor :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op maandag 25 februari 2002 23:52 schreef Wolkjeh het volgende:
Weet ik eigenlijk niet.. Volgens mij worden al naar gelang gebruikers ook certificaten aangemaakt. Maar dat weet ik eigenlijk niet zeker sorry.

Ik heb toendestijds niets speciaals ingesteld, en toch kon ik mn "Mijn Documenten" etc. niet meer in :(
Wel raar ,want encrypted geven ze volgens mij gewoon blauw aan en dat doet "mijn documenten" niet.

Ik denk dat mijn documenten gewoon een "private folder" is en niet zoals efs of zoiets.
Met private folder kunnen anderen er ook niet in.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nu twijfel ik ook :9
ff zoeken, edit volgt.

edit:

Bartjuh had gelijk :7
Zelfs je Documents and Settings map is niet EFS beveiligd maar op de standaard NTFS manier dichtgegooid. En dus kan Take Ownership wel.

Lees hier voor meer informatie.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op maandag 25 februari 2002 23:52 schreef Lakini het volgende:
Hey heb je geen Partition Magic?

FF converteren naar Fat32 en daarna kun je er gewoon weer op komen..
Dit heb ik ook geprobeerd, en het enige resultaat was dat WinXP bij het booten een mooi zwart schermpje produceerde met daarop één regeltje. Weet niet meer precies wat dat was, maar ik dacht dat het met de plaatsing van systeembestanden te maken had. Iig deed ie helemaal niets meer :(
Even voor de duidelijkheid, dit ging om de bootpartitie. Bij andere partities kan het natuurlijk wel

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ja dat lijkt mij ook. Ik denk dat je die NTFS -> FAT32 truc wel kan toepassen op schijfen, maar nou net niet op je Boot schijf. Dan moet je toch echt WinXP herinstalleren. :)

• Postman
Op maandag 25 februari 2002 23:32 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

D'r hoeft helemaal niks gehacked te worden; hacken is voor sukkels. Je kunt jezelf de rechtmatige eigenaar van die bestanden maken en vervolgens anderen rechten toekennen
Nou niet nee, maar ik dacht dat het of EFS ging. Encrypted krijg je niet de ownership van, kan alleen de recovery-account of de standaard admin van de install waarmee je EFS hebt gedaan.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op dinsdag 26 februari 2002 00:07 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Nou niet nee, maar ik dacht dat het of EFS ging. Encrypted krijg je niet de ownership van, kan alleen de recovery-account of de standaard admin van de install waarmee je EFS hebt gedaan.
Heb je gelijk in. Dan word het toch echt grijpen naar zoekresultaten als: NTFS/EFS Brute force crack ofzo. En dan maar hopen dat je password niet in de complicated catogorie valt >:) Anders kan je héél lang, zoniet nog veel langer :z , op je bestanden wachten.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op maandag 25 februari 2002 23:59 schreef Wolkjeh het volgende:
Nu twijfel ik ook :9
ff zoeken, edit volgt.

edit:

Bartjuh had gelijk :7
Zelfs je Documents and Settings map is niet EFS beveiligd maar op de standaard NTFS manier dichtgegooid. En dus kan Take Ownership wel.

Lees hier voor meer informatie.
Das mooi ,heb ik weer iets geleerd :)
Maar nu ga ik :Z :z doen.

• Postman
Op dinsdag 26 februari 2002 00:09 schreef Wolkjeh het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Dan word het toch echt grijpen naar zoekresultaten als: NTFS/EFS Brute force crack ofzo. En dan maar hopen dat je password niet in de complicated catogorie valt >:) Anders kan je héél lang, zoniet nog veel langer :z , op je bestanden wachten.
Nou dat brute-forcen heb ik ook geprobeerd. Het zoeken ging al niet, laat staan het decoderen. Dan ga ik er ook nog eens vanuit dat NT gebruik maakt van minstens een 32-bit sleutel voor deze ongein. Kortom: onbreekbaar (of je moet een supercomputer/cluster hebben >:))

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aan brute force was ik toen nog niet toe gekomen *D Maar ik kan me héél goed voorstellen dat dat lang duurt ! (vooral met mijn getweaked-e passwd >:))
Nou dat brute-forcen heb ik ook geprobeerd. Het zoeken ging al niet, laat staan het decoderen. Dan ga ik er ook nog eens vanuit dat NT gebruik maakt van minstens een 32-bit sleutel voor deze ongein.
Helemaal waar :7
[..]

Kortom: onbreekbaar (of je moet een supercomputer/cluster hebben >:))
Ja je kan een nieuwe distributed.net oprichten :Y) Ditmaal gericht op het binnendringen van je eigen gegevens!

Pagina: 1