Wingate & Trillian: MSN disconnect steeds

Pagina: 1
Acties:

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik heb hier een netwerkje, 1 server met ISDN modem en WinGate 4.4.2 geinstalleerd.
Nu heb ik de client niet geinstalleerd, maar gewoon m'n server ip in trilian aangegeven als SOCKS4.
Tot zover gaat alles goed.

Maar langer dan 2 minuten online @ MSN kan ik niet, de verbinding word na ongeveer 2 minuten verbroken. Het maakt niet uit of ik SOCKS4,SOCKS5 of HTTP proxy selecteer...

Moet ik misschien een speciale service aanmaken?
Zo ja, kan iemand mij de precieze gegevens geven?
Ik kan nergens iets vinden hierover. [Search,Trillian help etc]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

[overhaast modus]
Geen zin om extra topic te openen, mijn ICQ kickt me er net af, ik weet dat AOL graag iedereen eraf heeft, ikke krijg connection errors bij het aanloggen, en ze vinden dat ik op AOL moet kijken, kan het dat ICQ nu hetzelfde geintje uithaald als AOL? Of zal het morgen weer goed zijn?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
het zal niet aan het ICQ of MSN netwerk liggen. Bij mij hier heb ik nog geen problemen ondervonden.

Je hebt waarschijnlijk je SOCKS niet goed geconfigged of Trillian niet goed geconfigged. Zelf werk ik met een andere techniek, dus ik kan je hier niet verder helpen

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik denk dat ik het zelf al gevonden heb....
Ik heb bij de eigenschappen van de SOCKS proxy ff op het tabblad sessions het vinkje weggehaald, zodat een session niet gedisconnect word na 60 seconden inactiviteit
Nu 5 minuten @ MSN !!

[edit]
He werkt nog steeds, al vertrouw ik het nog niet, want ook al was er activiteit [chatten] dan werd ik nog na 2 minuten eraf gegooid... VAAG

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik plak er direct ff een probleempje achteraan,
ik heb mIRC inmiddels ook ingesteld dat ie via WinGate moet connecten, maar als er geprobeerd word verbinding te zoeken zie ik helemaal GEEN activiteit in de log van WinGate. Hoe kan dit ??

Verwijderd

Ik wordt er ook knettergek van dat MSN telkens disconnect. Is er een oplossing want dat gedoe van die 60 seconden werkt niet of ik doe iets verkeerd.

Verwijderd

Ik heb het ook sinds gister avond....

Heeeeeeel eigenaardig.
MSN zelf doet het echter wel prima. :?

Verwijderd

Dit is een bekend probleem met Wingate, je kan ook geen streams ontvangen zonder dat deze constant disconnect, ICQ werkt wel goed.

Is geen echte oplossing voor, ja...iets anders gebruiken dan wingate.
Pagina: 1