Toon posts:

Variabelen in een regel uit bash --> mysql.. hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het leuke plan opgevat om bepaalde variabelen uit een webpage dagelijks naar een mysql database te sturen (gaat om ng worldstats voor unreal tournament).
Nu ben ik zover dat ik in de bash via grep en sed de 3 waarden heb op 2 regels die naar mysql moeten. Dit krijg ik dan in de bash:

3,381 4,219,610 431.747
55,723 4,219,610 415.271

Elke regel moet in 3 velden van een table.
Hoe doe ik dit het makkelijkst? Kan dit met bash of moet het perl oid worden :? Ik heb wel php&mysql ervaring, maar ben nog geen held op de commandline ;)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:56

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Bash is makkelijkst lijkt me.

Ik zou sowieso 'man mysql' even proberen. Misschien dat je daar wat info vind. Volgens mij kun je namelijk, als alles goed staat ingevuld, gewoon met 'mysql [je query]' de query uitvoeren. not sure though :)

Ik vond ook nog deze link. Misschien usefull.

En als ik jou was zou ik is op google zoeken. Volgens mij vind je dan een hele sloot aan informatie daarover.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Dus je kan gewoon connecten met mysql in een bash script en de daarop volgende commando's worden dan door mysql uitgevoerd?
bijv:

#!/bin/bash
mysql -u root -p pass
insert into table ....etc
quit

Kan dit nu helaas niet testen (zit op mn werk helaas)

Verwijderd

Topicstarter
niemand die dit weet? Of misschien iemand die een voorbeeld bash scriptje met mysql queries heeft liggen? :P

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
$ mysql --help

geeft
-e, --execute=... Execute command and quit. (Output like with --batch)

genoeg info toch ?

beetje 'toveren' met bash/awk en evt xargs/grep/sed/cut/perl etc moet je toch een end kunnen komen :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bash heeft wel het nadeel dat het niet super veil.ig is, en ik weet niet of je blij bent als iemand je scriptje leest met daarin je root password............

Verwijderd

Topicstarter
Het zou dan niet mijn root pass zijn, maar 'slechts' een mysql user met pass
denk dat ik daarvoor een user aanmaak die vooral niks mag :-)
maar is wel een puntje inderdaad
vanavond maar eens klussen ;)
Pagina: 1