Toon posts:

[xp pro+w2000]waarom doet internet sharing lastig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pcs, een amd 450 98 mb ram met windows 2000 en die geeft adsl door naar de andere pc, p4 1,5 ghz , 256 mb rimm, win xp pro.
Iedere keer als ik eerst de p4 aanzet en dan de amd, kan hij de amd niet vinden, noch krijg ik dan internet op de p4.
Waarom "ziet" de p4 de amd niet en moet ik steeds maar rebooten met de p4 zodat ik de amd weer kan benaderen en internet sharing ook weer werkt ?
Iemand een idee of oplossing ?
Ik reboot me suf hier.... :?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Move --> [forum=4]

En lees dit draadje even door, misschien heb je daar wat aan. [topic=309398]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
en daar heb ik niets aan(staat niets in over mijn probleem) en ik vond dat mijn posting best goed stond...het betreft hier een probleem met mijn os-en....dus waarom move je hem nu in vredesnaam naar internet en telefonie..
leuk.

Verwijderd

Als je eerst die P4 gestart hebt, en doet in een command-prompt ipconfig/all , krijg je dan een ipadres te zien dat begint met 169.254. ?

Dat betekent dat APIPA ingeschakeld staat. (APIPA betekent Automatic Private Internet Protocol Addressing).

Dit kun je uitschakelen door in registry de volgende waarde op 0 te zetten:

hklm\system\currentcontrolset\services\tcpip\parameters\interfaces\{GUID-van-je-netwerkkaart}\IPAutoconfigurationEnabled(DWORD)

Als deze key er niet is, maak je hem aan, en zet hem op 0.

"Linkje"

<edit>
typo
</edit>

Verwijderd

Had ik ook. Toen ik hier een comp bouwde en de comp met adsl later aanzette, dan kon de gebouwde computer ook geen internet krijgen :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 25 februari 2002 23:01 schreef merlinx het volgende:
en daar heb ik niets aan(staat niets in over mijn probleem)
Vooral niet verder zoeken dan.
Als het niet letterlijk in de FAQ staat...

ok, heel simpel:
Je deelt waarschijnlijk met de ingebouwde Internet Connection Sharing van win2k, of met RRAS.

Je AMD is dus een DHCP server. Start je dan eerst een client op, kan deze je DHCP server niet vinden om de netwerkinstellingen vandaan te halen (gek he? die staat namelijk uit :P ) en dan heb je ook geen netwerk/internet.

Oplossing: Of eerst je server aanzetten, dan pas je client, Of met vaste IP adressen werken.
Ja dat kan ook met ICS, als je een beetje je best doet kun je dat hier of met Google vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

andere optie:

Open een command prompt en typ:

ipconfig/release [enter]

ipconfig/renew [enter]

Voila!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 23:07 schreef Tuxus het volgende:
Had ik ook. Toen ik hier een comp bouwde en de comp met adsl later aanzette, dan kon de gebouwde computer ook geen internet krijgen :)
als jij het ook hebt, waarom dan een :) ??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 25 februari 2002 23:09 schreef abreemjathuis het volgende:
ipconfig/release [enter]
Werkt niet met een APIPA adres ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 23:04 schreef abreemjathuis het volgende:
Als je eerst die P4 gestart hebt, en doet in een command-prompt ipconfig/all , krijg je dan een ipadres te zien dat begint met 169.254. ?

Dat betekent dat APIPA ingeschakeld staat. (APIPA betekent Automatic Private Internet Protocol Addressing).

Dit kun je uitschakelen door in registry de volgende waarde op 0 te zetten:

hklm\system\currentcontrolset\services\tcpip\parameters\interfaces\{GUID-van-je-netwerkkaart}\IPAutoconfigurationEnabled(DWORD)

Als deze key er niet is, maak je hem aan, en zet hem op 0.

"Linkje"

<edit>
typo
</edit>
als dit de oplossing is (in ieder geval hs dank voor de uitleg en ik ga het snel uitchecken) waarom is mijn posting dan naar internet en telefonie gezet :?
registry aanpassen lijkt mij een os verhaal, en geen internet en telefonie verhaal....overijverige tweaker die mijn posting meteen af wil doen als "verkeerd geplaatst"
mijn vraag was serious enough...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 23:09 schreef abreemjathuis het volgende:
andere optie:

Open een command prompt en typ:

ipconfig/release [enter]

ipconfig/renew [enter]

Voila!
en dit werkt ?
ik ga het uitchecken !
dank!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 23:08 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Of met vaste IP adressen werken.
toch maar eens gaan overwegen met vaste ip adresjes te gaan werken dan...dank je voor je uitleg :)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 23:12 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Werkt niet met een APIPA adres ;)
You're right. Dan doe je toch meteen een renew?
Pagina: 1