Okee, ikke heb hem inmiddels niet meer, maar ik weet nog wat een gehannes het was om erachter te komen wat te doen, maar als je dat eenmaal weet is het heel makkelijk...
Okee... Begin : Ga in SMARTSTART eens instellen dat je UNIXWARE7.1 draait. Dat wordt op je SMART controller als UNIX/XENIX ervaren...
Daarna : Kijk als welk slot je server je SMART en je sim710 onboard SCSI ziet... Je SMART kun je ook achterop je kast zien, want er staat een getal bij, en je sim710 hoort hij als slot8 te herkennen... Kijk meteen ook effe op welk IRQ je sim710 staat.
Mooi, die gegevens heb je nodig voor lilo.
De juiste lilo regels, uitgaande van een kernel die sim710 en cpqarray ondersteuning heeft zijn :
smart2=0x6000 (waarbij de 6 uitgaat van de SMART controller in slot 6) sim710=irq:15,addr:0x8000 (uitgaande van IRQ15 en slot
Verder gaat lilo dit niet snappen, en waarschijnlijk gaan ook de /dev/ida devices niet aangemaakt worden...
Effe uit mijn hoofd zijn dat nodes met 71,0 voor /dev/ida/c0d0 (eerste gedefinieerde logische schijf, hele schijf) en dan 71,1 tot 71,15 voor /dev/ida/c0d0p1 tot /dev/ida/c0d0p15, oftewel, je partities... Voor meer logische schijven wordt het hoofddevicenummer 72, en verder hetzelfde...
Laat ik je heel vrolijk aanraden om je schijven in Raid1 te zetten, tezij je je schijven echt vertrouwt, dan moet je er vrolijk Raid0 van maken (is sneller)
En nog zoiets, maak maar 1 logische schijf aan, meer dan dat is nutteloos. Probeer en 3e 2Gb schijf erbij te regelen en maak er Raid5 van, da's de beste oplossing (Draaide zelf altijd een 5x1Gb Raid5 = 4Gb effectief + dataveiligheid)
Mooi, da's één. Enkel het voorbereidende werk dus...
Volgende is om er na de installatie zeker van te zijn dat dus de /dev/ida/cXdX en /dev/ida/cXdXpX devicenodes bestaan.
Volgende stap, lilo config file aanpassen.
Ergens in Lilo staat wel waar hij zichzelf wenst te installeren. Dat moet /dev/ida/c0d0 zijn.
En dan effe lilo overnieuw uitvoeren, en het moet werken...
Ik zou je aanraden om SMARTSTART gewoon op de pc te zetten. Dus de beste weg :
Voer een System Erase uit. Bij het opnieuw opstarten mag je dan dus instellen dat je Unixware7.1 gaat installeren... En dan dus inderdaad de compaq utils op de schijf (2x2Gb in RAID1 zou ik dus zeggen) laten zetten, dan linux installeren, en dan na het werkend hebben van je linuxbak, je liloconfigfile aanpassen en er een
other = /dev/ida/c0d0p3
label = Compaq
Aan toevoegen, want dat is waar altijd je Compaq utils staan
(En dus niet bij het partitioneren van je schijf deze partitie verwijderen of een andere naam geven...)
Verder kan ik je sterk aanraden om er meer geheugen in te zetten... Ik heb evt. nog 4x4Mb Liggen wat origineel uit een Proliant 1000 5/60 komt. Gaat weg voor €6,-, Maar dat terzijde...
En een btw'tje. Mocht je er dan nog niet uitkomen moet je me maar via ICQ of email contacten, dan kan ik je wel verderhelpen, behalve met distro specifieke zaken, ik wil je enkel uitleggen hoe je een Slackware bootdisk kunt maken, want da's de enige distro die ik gebruik, en dus de installatieprocedure van ken...
Succes!