Het zit zo, ik help een café ombouwen en de huidige situatie van soundsystem is zo:
mixer
Behringer MDX 2100
Aphex Studio Dominator
2*Yamaha PC2602M amps (elk 2*400watt)
8*JBL speakers (type weet ik niet vanbuiten)
2*actieve PA speakers (type onbekend maar ze blazen
)
Op zich wel mooi systeempje, maar spijtig genoeg vreselijk amateuristisch aangesloten en het klinkt dus vrij slecht. Aangezien de discobar verhuisd moet dus alles herzien worden (gelukkig).
Nu kan ik wel een beetje met die dingen overweg, maar ik ben nu niet zo'n pro, dus ik weet absoluut niet wat die Behringer en die Aphex ertussen doen. Wél weet ik dat er ongelooflijk veel knopjes opzitten waar iedereen aan gaat zitten. Daarom dacht ik de aphex en de Behringer eruit te zwieren. Hoogstwaarschijnlijk gaat de boel beter klinken zonder die dingen dan mét (als ze slecht geconfigureerd zijn doordat iedereen er gewoon aan ligt te draaien weliswaar).
alvast bedankt om zoveel te lezen maar nu heb ik dus een paar vraagjes:
- kan iemand me uitleggen wat die behringer en aphex kunnen/doen?
- Kan iemand me een goede reden geven om ze ertussen te houden?
- Wat kan ik voor die dingen krijgen als ik ze verkoop?
- Wat zouden jullie doen met dit systeem?
alvast bedankt voor de reacties.
mixer
Behringer MDX 2100
Aphex Studio Dominator
2*Yamaha PC2602M amps (elk 2*400watt)
8*JBL speakers (type weet ik niet vanbuiten)
2*actieve PA speakers (type onbekend maar ze blazen
Op zich wel mooi systeempje, maar spijtig genoeg vreselijk amateuristisch aangesloten en het klinkt dus vrij slecht. Aangezien de discobar verhuisd moet dus alles herzien worden (gelukkig).
Nu kan ik wel een beetje met die dingen overweg, maar ik ben nu niet zo'n pro, dus ik weet absoluut niet wat die Behringer en die Aphex ertussen doen. Wél weet ik dat er ongelooflijk veel knopjes opzitten waar iedereen aan gaat zitten. Daarom dacht ik de aphex en de Behringer eruit te zwieren. Hoogstwaarschijnlijk gaat de boel beter klinken zonder die dingen dan mét (als ze slecht geconfigureerd zijn doordat iedereen er gewoon aan ligt te draaien weliswaar).
alvast bedankt om zoveel te lezen maar nu heb ik dus een paar vraagjes:
- kan iemand me uitleggen wat die behringer en aphex kunnen/doen?
- Kan iemand me een goede reden geven om ze ertussen te houden?
- Wat kan ik voor die dingen krijgen als ik ze verkoop?
- Wat zouden jullie doen met dit systeem?
alvast bedankt voor de reacties.