[3dsmax4] Achtergrond transparant

Pagina: 1
Acties:

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51

flexje

got-father

Topicstarter
hey peeps... ik heb net een 3d tekst gemaakt in 3d studio max en die wil ik dus plakken in photoshop maar helaas krijg ik een zwarte achtergrond mee met de 3d plaatje! hoe krijg ik em ZONDER achtergrond?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
Op maandag 25 februari 2002 22:40 schreef LoW.R1D3R het volgende:
hey peeps... ik heb net een 3d tekst gemaakt in 3d studio max en die wil ik dus plakken in photoshop maar helaas krijg ik een zwarte achtergrond mee met de 3d plaatje! hoe krijg ik em ZONDER achtergrond?
Met je magic wand tool?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51

flexje

got-father

Topicstarter
krijg ik niet mooi mee... ik wil het dus in 3dsmax renderen zonder achtergrond! ik wil achtergrond niet bewerken in ps want dat krijg ik niet mooi!

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Neem een egale achtergrond in MAX en delete die in Photoshop met de Magic Wand Tool. Werkt perfect en snel.

Enige probleem is de anti-aliasing, de enige manier om dat op te lossen is door in MAX de anti-aliasing uit te zetten en de resolutie van de render heel hoog te maken, want dan kun je in Photoshop de plaat resizen (ná de achtergrond gedelete te hebben) totdat de kartelrandjes weg zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:36
[mopper modus]
sjongejonge, zoveelste n00b vraag, ik weet niet hoor, maar als je max gedowned hebt, zou je dan op z'n minst de moeite kunnen nemen de help en wat online tuts te bekijken? of misschien zelfs een boek te kopen?
[/mopper modus]

als je max hebt laten renderen zitten d'r van die knoppies op het window waarin ie rendert, een daarvan is het alpha channel, en die kan je dus gewoon saven.... klaar is kees... of lowr1d3r...

Only dead fish go with the flow

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
saven als een formaat met alpha channel, zoals tga.

specs

Verwijderd

png kan ook

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Of je Photoshop achtergrond ook importeren in 3dsmax... :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Met png moet het idd lukken, meen me te herinderen dat ik jaar of 5 terug ook een keer zoiets heb gedaan in max.
Pagina: 1