Toon posts:

Terratec Dmx 1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vorig jaar wilde ik mijn Dmx 1024 geluidskaart op Windows 2000 (in combinatie met SP2) installeren.
Aangezien ik tegen nogal wat problemen aanliep (conflicten met mijn geluidskaart), besloot ik terug te gaan naar Windows 98 SE.
Voordat ik Windows 2000 weer ga installeren, zou ik graag willen weten of iemand inmiddels goede ervaringen heeft met de bij Terratec te downloaden drivers?
Volgens mij zijn er nl. nieuwere drivers te downloaden.
Alvast bedankt!

http://www.terratec.net/ttnl/

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 22:30

B2

wa' seggie?

Ze zijn er inderdaad, en ik heb een tijdje de Xfire ism win2k gedraaid en ben geen enkel probleem tegen gekomen (die ik daarvoor met mijn Live! wel had).
Ook nu in XP werkt het perfect.

• Lezzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Ikzelf gebruik nog steeds de drivers van de Gamesurround II van Hercules, zelfde chipset, betere drivers. Die nieuwe official drivers heb ik nog niet aangedurfd.

A pc is like a work of art; it's never finished

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 09:46
Fortissimo II bedoel je...

Ik heb zelf geen problemen met win2k en de nieuwste Terratec drivers... zelfs A3d schijnt nu weer te werken in CS... (maar extreem brak)

Binnenkort krijg ik een Fortissimo II dan weet ik meteen of die drivers beter zijn (neem andere kaart omdat die altijd een Headphone out naast 2x line-out heeft)

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Hmm, even kijken of met de nieuwe drivers hij het ook goed doet onder XP

*zucht*

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• Lezzz

Lezzz

Gamesurround Fortissimo II als je volledig wil zijn. Je kunt daar veel meer instellen dan bij de Terratec drivers, is mijn ervaring. A3D, EAX, rear volume, alles werkt beter.
Maar... misschien is dat nu wel verholpen ja.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op maandag 25 februari 2002 22:31 schreef Lezzz het volgende:
Gamesurround Fortissimo II als je volledig wil zijn. Je kunt daar veel meer instellen dan bij de Terratec drivers, is mijn ervaring. A3D, EAX, rear volume, alles werkt beter.
Maar... misschien is dat nu wel verholpen ja.
hey, dat is een goede tip. Ik heb namelijk met de terratec drivers problemen met directsound, beter gezegd, het werkt helemaal niet meer in XP... :(
Zoomplayer werkt bijvoorbeeld alleen als de wave-out wordt aangesproken ipv directsound

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Lezzz

Lezzz

hey, dat is een goede tip. Ik heb namelijk met de terratec drivers problemen met directsound, beter gezegd, het werkt helemaal niet meer in XP... :(
Zoomplayer werkt bijvoorbeeld alleen als de wave-out wordt aangesproken ipv directsound
Probeer maar 'ns, slechter zal het niet worden! (denk ik :))

Verwijderd

Je kan het beste de GF_2 drivers installeren als je 4 luidsprekers gebruikt, als je maar gebruik maakt van 2 luidsprekers zijn de nieuwe drivers van TERRATEC goed !

• Lezzz

Lezzz

Op maandag 25 februari 2002 23:06 schreef PietjePentium het volgende:
Je kan het beste de GF_2 drivers installeren als je 4 luidsprekers gebruikt, als je maar gebruik maakt van 2 luidsprekers zijn de nieuwe drivers van TERRATEC goed !
Klopt wel. Maar ook GF_2 als je 2 speakers en headphones gebruikt (duh), bijvoorbeeld, zoals ik.

Verwijderd

Best wel vreemd, de drivers van GF werken wel goed op een
dmx-xfire, en de orginele zijn om te :r.
En moet je de de helpdesk hebben van terratec dat is helmaal
om te janken.

• Lezzz

Lezzz

Op maandag 25 februari 2002 23:13 schreef PietjePentium het volgende:
Best wel vreemd, de drivers van GF werken wel goed op een
dmx-xfire, en de orginele zijn om te :r.
En moet je de de helpdesk hebben van terratec dat is helmaal
om te janken.
Dat heet Support. Hercules heeft dat wel (fatsoenlijk).

Verwijderd

Okee vergeten, ik vertel de helpdesk dat ik geen geluid heb op de achterste luidspekers in winXP , zeggen ze DAT HET NORMAAL IS !!!!!!!!!! m.a.w de kaart ondersteund alleen 2 speakers.
Dus ik zeg in w2000 gaat dat wel goed, ook alleen als ik de oude drivers gebruik "bei de wee" antwoord is dan van hun
dat kan niet !!!!
Wie is hier nu gek dan :(

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 09:46
Kzal ze morgen ook eens bellen... heb linker kanaal van hoofdtelefoon gesloopt (dus alleen versterkertje oid) had daar al over gemailt, kreeg iets terug van iemand die maar net nederlands kon (zei die iig) en die had et allemaal over de achterste en voorste speakers...

• Lezzz

Lezzz

Op maandag 25 februari 2002 23:19 schreef PietjePentium het volgende:
Okee vergeten, ik vertel de helpdesk dat ik geen geluid heb op de achterste luidspekers in winXP , zeggen ze DAT HET NORMAAL IS !!!!!!!!!! m.a.w de kaart ondersteund alleen 2 speakers.
Dus ik zeg in w2000 gaat dat wel goed, ook alleen als ik de oude drivers gebruik "bei de wee" antwoord is dan van hun
dat kan niet !!!!
Wie is hier nu gek dan :(
Meen je dat! Fok man. Ik draai zelf win2k, dus ik weet niet wat de problemen zijn met XP. Toch maar die van de GF_2 proberen?

Verwijderd

Er zitten voor de lol 4 luidspekersaansluitingen op !

Tjonge, dat noemt zich helpdesk :(

• Lezzz

Lezzz

Op maandag 25 februari 2002 23:37 schreef PietjePentium het volgende:
Er zitten voor de lol 4 luidspekersaansluitingen op !

Tjonge, dat noemt zich helpdesk :(
Ja, echt k*t, ik weet het. Maar zo heb je natuurlijk altijd Supportafdelingen die minder zijn dan andere...

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle tips.
Ik moet de drivers nog even downloaden (heb nl. geen kabel).
Ik ga eerst eens kijken of de drivers van de Gamesurround Fortissimo II ook goed werken op windows 98 SE alvorens ik Windows 2000 op mijn systeem ga zetten.
Verder heb ik twee luidsprekers, dus van wat ik uit de reacties begrijp is dat ik ook de nieuwe drivers van Terratec zonder problemen onder Windows 2000 kan laten draaien.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
Ik heb ook de GF_2 drivers geinstalleerd op mijn XP-systeem en plotseling was ik van al mijn problemen af.

Zijn de 1.02 drivers. Sinds een paar dagen zijn er 1.50 drivers uit (met o.a. verbeterde sensaura 3d), maar die krijg ik niet geinstalleerd :(

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
Toch wel, ik vergat dat je geforceerd zelf de drivers moet aanwijzen
Pagina: 1