[FTP] proftpd traag op lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik zit hier met Proftp te spelen maar sneller dan 8KBps wil hij niet gaan op mijn 10Mbit netwerkje via een hub.

Zowel met de default instellingen als met de readrate/writerate opties in de config juist heel hoog
blijft hij vasthouden aan een schijnbare beperking van zo'n 8-9KBps.

Iemand misschien enig idee of ik ergens een instelling over het hoofd zie ?
Je zou toch zeggen dat ie op z'n minst wel zo'n 512-1024KBps zou moeten kunnen halen :?

Er is wel eens een topic over geweest maar om voor mij onduidelijke redenen ging het op slot :?

Senile! Senile Oekaki

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
misschien netwerkverkeer gelimiteerd?

Staan je hostnames in /etc/hosts? (maar dat is meer voor inloggen).

• -=bas=-
in etc/hosts staat alleen
127.0.0.1localhost.localdomain localhost

Maar het inloggen gaat juist wel zonder problemen(in tegenstelling tot veel voorgaande topic).
Het lijkt wel of ergens anders de snelheid wordt beperkt, alleen heb ik geen idee waar dat verder nog kan zijn.

Senile! Senile Oekaki

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Wat is de layout van je netwerk precies?

• -=bas=-
Linux_server<-->HUB<--->Windows_bak

Alles 10Mbit verbindingen.

Ik zal vanavond nog eens proberen wat ie doet als ik een link naar een file op een webpagina maakt.

Senile! Senile Oekaki

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 08:26

scorpie

Supra Addict

ontopic:
ik heb ook proftpd en met 100mbit kom ik niet boven de 1,2MB/sec. wat je zou kunnen doen is op je windowsbak je snelheid veranderen van automatisch naar 10mbit half duplex (aannemend dat je hub geen full duplex aankan).
erreg vreemd... maar dat zal wel aan de HD liggen in m'n linuxgateway (vieze bigfoot).

offtopic:
anyway, iemand een idee hoe je anonymous xs uit kunt zetten?
zo ziet mijn huidige config eruit:

[knip]
<Anonymous /var/ftp/scorp>
User scorp
Group scorp
UserAlias anonymous scorp

<Limit All>
AllowAll
</Limit>

</Anonymous>

Het is alleen bedoeld als thuisftp, geen warez oid... dus anonymous xs wil ik uitzetten, alleen ik kan nergens vinden hoe |:(
anyway, connecten heeft geen zin, want m'n ftpserver staat nu uit :Y)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 12:51 schreef Scorperito het volgende:
[..]

[knip]
<Anonymous /var/ftp/scorp>
User scorp
Group scorp
UserAlias anonymous scorp

<Limit All>
AllowAll
</Limit>

</Anonymous>

Het is alleen bedoeld als thuisftp, geen warez oid... dus anonymous xs wil ik uitzetten, alleen ik kan nergens vinden hoe |:(
anyway, connecten heeft geen zin, want m'n ftpserver staat nu uit :Y)
Gewoon die hele <Anonymous> blok weghalen :?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op maandag 25 februari 2002 22:40 schreef _bas_ het volgende:
in etc/hosts staat alleen
127.0.0.1localhost.localdomain localhost
Zet daar toch maar even de clients bij, je weet nooit wat het in de toekomst voor gezanik gaat opleveren, je wordt er alleen beter van. It doesn't hurt to try ;)
Maar het inloggen gaat juist wel zonder problemen(in tegenstelling tot veel voorgaande topic).
Het lijkt wel of ergens anders de snelheid wordt beperkt, alleen heb ik geen idee waar dat verder nog kan zijn.
En als je nu niet via ProFTPD iets gaat downloaden (of iig verkeer genereren), gaat het dan _wel_ sneller? Als ik hier bv. die on-board NIC van mijn server met de verkeerde module probe (er zijn er 2 die die chipset helemaal of een beetje supporten), gaat ie in full-duplex mode en dat gaat fout... 14kb/s, harder trekt ie dan niet, zodra hij uit fdx mode is (door ff de switch aan en uit te zetten of de goede module te gebruiken), trekt ie zowat de 100Mbit vol. Zoiets zou ook nog kunnen.
Op dinsdag 26 februari 2002 12:51 schreef Scorperito het volgende:
ontopic:
(aannemend dat je hub geen full duplex aankan)
Bij het typen van het bovenstaande niet eens aan gedacht... dat kan ook nog ja.

[snip config]
Dat staat echt wel in diverse HOWTO's en manpages... zoek eens op het 'anonymous' directive in de docs op proftpd.org ofzo, staat een hoop info :)
[edit: daar is iemand me voor met het concrete antwoord...]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 08:26

scorpie

Supra Addict

ik heb het toch gevonden, bedankt, alleen nog ff kijken hoe je je ftp-homedir kunt veranderen (staat nu als /home/user) maar daar kom ik wel uit, desnoods met een symlink =]

iig bedankt mensen

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• -=bas=-
ik heb ook proftpd en met 100mbit kom ik niet boven de 1,2MB/sec.
Dan zal het feit dat ik niet boven 8KBps uit kom wel niet aan proftpd liggen. Vreemd maar misschien dat ik er nog wel eens achterkom waar dan wel de beperkende factor zit.

Senile! Senile Oekaki

• -=bas=-
Voor degene die mogelijk met hetzelfde probleem zitten post ik dan toch maar een oplossing, althans meer een verklaring:

Ik heb nu een crosskabel tussen m'n servertje en een windows bak geplaatst en dat gaat wel met de bijna maximum snelheid over het 10Mbit netwerkje.
Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat m'n netwerkje gewoon via een HUB aan een Chello COM21 modem hing. Deze deelt de IP nummers uit maar blijkbaar staat hij ook het netwerk verkeer te routen. Hierbij knijpt hij dus blijkbaar ook de upload af tot zo'n 8KBps (64Kbps). Waarom ie niet ziet dat alle twee de PC's juist hier staan en er geen reden is om de upload af te knijpen weet ik niet, maar het feit is dat die Chello COM21 modem waarschijnlijk de oorzaak van de trage upload van mijn servertje naar mijn windows-bak is.

Betekent dus waarschijnlijk wel dat de COM21 modem verantwoordelijk is voor het afknijpen van de upload :?
Zou dat niet aan te passen zijn?

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1