Toon posts:

Videokaart opgeblazen door TV-OUT ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo volk,

ik heb (had) een Riva TNT2 M64...
deze wou ik met een snoer aansluiten op mn tv, zodat ik kon gamen via mn tv...

op mn tv zit een scart aansluiting, dus ik heb een scart converter gekocht zodat het snoer van de tv-out op de tv kon.

nahja dit alles aangesloten te hebben, probeerde ik het te testen... windows decteerde een nieuw VGA-OUT device, en kort daarna liep mn pc vast....

Na een paar keer rebooten kwam ik erachter dat mn VidKaart dus echt aan stront lag...

AGP poort heb ik getest met andere videokaarten en de AGP poort is goed...

De (defecte) videokaart getest op een andere pc... toen kreeg ik al meteen beeps dus de kaart is echt kapot...

Jumpers overgezet op de kaart van de PAL/NTSC settings.... mocht ook niet baten... die kaart is dus echt naar de kloten :/

Goed nu is mijn vraag:
"KAN DIT ???" en als ik een nieuwe koop gebeurd dit dan misschien weer ????

de videokaart is niet overgeklokt of wat ook... hij is niet te heet geworden .... ik vat het niet dat hij nu niet meer werkt.... de computer waar de kaart oorspronkelijk in zit is wel goed.. want met andere videokaarten werkt hij wel...

Hoop dat iemand me kan helpen,
Respect out...

Verwijderd

Met oudere televisies kun je inderdaad je videokaart opblazen. :r Das dikke sjit gewoon niks aan te doen

Verwijderd

Topicstarter
wat versta je onder "oud"

ik denk dattie iets van 3 jaar oud is....

thanks anieway =]

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Als je TV geaard is, en de computer niet, dan gaat er een aardige stroom lopen (110 volt staat op een ongeaarde kast, en alle onderdelen daarin). Daardoor kun je inderdaad je scart, of je kaart opblazen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aardlus, statische elektriciteit, in die gebieden moet je het zoeken. Ongewenste stromen & spanningen dus. :( Kijken even of je pc geaard is, en zoja, meet dan voor de gein eens de spanning tussen het metaal van je kast en de buitenmantel van de coaxkabel. :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb mijn TV-out aangesloten op de SCART van een TV uit 1985. Hij doet het prima. Aan de ouderdom van je TV zal het wel niet liggen. Is je PC eigenlijk geaard? Het ontbreken daarvan leidt wel eens tot problemen. En heb je niet per ongeluk een verloopstukje dat de video-out van de TV doorgeeft? Dan knoop je namelijk twee uitgangen aan elkaar en dat vinden ze ook niet zo leuk.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie tijd jongens...

maar ik heb geen kast =]
moederbord ligt op mn buro met een stuk plastic eronder...

Verwijderd

Topicstarter
okee

ik heb die converter ff onder mn scanner gelegd...

hier staat hij

http://www.rendo.dekooi.nl/~alpha/nico/scart.jpg

er staat wel video op.... wil dit dat wel zeggen dat ik de verkeerde aansluitingen heb gebruikt ?? want in de winkel hebben ze me deze aangesmeerd...

bedankt voor jullie tijd =]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

Duinkonijn

Huh?

Op maandag 25 februari 2002 22:37 schreef NAzzZztY het volgende:
bedankt voor jullie tijd jongens...

maar ik heb geen kast =]
moederbord ligt op mn buro met een stuk plastic eronder...
DEN ECHTEN TWEAKERD 8-)

je kan ook je voeding aarden.

of het spannings verschil meten tussen je voedingsblok en je coaxmantel :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

Duinkonijn

Huh?

Op maandag 25 februari 2002 22:47 schreef NAzzZztY het volgende:
okee

ik heb die converter ff onder mn scanner gelegd...

hier staat hij

http://www.rendo.dekooi.nl/~alpha/nico/scart.jpg

er staat wel video op.... wil dit dat wel zeggen dat ik de verkeerde aansluitingen heb gebruikt ?? want in de winkel hebben ze me deze aangesmeerd...

bedankt voor jullie tijd =]
deze is goed. die heb ik ook alleen met extra s-video

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ik ook van de HEMA €5, nog wat 8-)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
okee lui.. ik heb mn stekkerdozen ff nagelopen.. en ik kwam erachter dat de stekkerdoos niet geaard is...

ik ga morgen een geaarde stekkerdoos kopen... zodat alles dan ook geaard is....

laatste vraag:

kan ik als ik morgen een geaarde stekkerdoos heb, mn nieuwe videokaart er wel inzetten ?? zonder dat ik het risico loop dat de videokaart er weer mee stopt ??

bedankt voor jullie moeite nogmaals ik vin dit vet relaxzt

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 23:03 schreef NAzzZztY het volgende:

kan ik als ik morgen een geaarde stekkerdoos heb, mn nieuwe videokaart er wel inzetten ?? zonder dat ik het risico loop dat de videokaart er weer mee stopt ??
Eerst even de spanning meten tussen de behuizing van de voeding en de mantel van de coax. Levert dit geen spannende spanningen op ( :P ) dan kan je je gang gaan :)
Pagina: 1