Voeding doorgefikt: diagnose?

Pagina: 1
Acties:

• mrSunshine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 08:04
De comp van m'n pa en ma heeft het vorige week begeven, voeding rook naar doorgefikte weerstand/condensator.

Heb er een nieuwe voeding ingeplant: power led brandt, cd-rom speler doet 't en cpu-fan ook, maar verder geen beeld of piepjes.

Heb inmiddels de meeste onderdelen afzonderlijk getest en dit is mijn diagnose, ik zou graag willen weten of het een beetje waarschijnlijk klinkt:

Kortsluiting in voeding->piekspanning op mobo en HD e.d. -> mobo en HD gaan dood, CD-ROM, AGP- en PCI-kaarten doen het nog evenals geheugen en (waarschijnlijk, die heb ik niet kunnen testen) de processor.

Klinkt bovenstaande een beetje logisch? Voor m'n gevoel zou er meer kapot moeten zijn namelijk...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De HD zal het niet zijn, want dan had je in ieder geval nog beeld gekregen. Mobo of processor zullen kapot zijn. Storingen in de voeding hebben meestal alleen tot gevolg dat die het niet meer doet, maar de rest blijft doorgaans wel heel. Jij hebt kennelijk pech gehad.

• dc5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

dc5

Een kennis van mij heeft iets dergelijks gehad. Zijn MB (MSI) is helemaal kapot. Naast CPU slot zijn een paar elco' s ontploft-> MB kapot en de koeler van CPU ook kapot. De rest werkt gelukkig nog.
Let goed op CPU. Laatst heb ik zijn CPU in mijn computer gedaan om te testen. Volgens mijn MB is hij veel te heet. Bios zegt 50 graden. Naar een half uur 60. Weet niet of het ook door de piekspanning komt.

Veel suc6.

Groeten

Verwijderd

Tja ff alles testen dan weet je het ;)

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, maar mijn voeding was niet doorgebrand. Het probleem was dat ik een kapotte platte kabel had (hoe noem je zo'n ding?, zo'n platte kabel die ook in je HD enzow zit naast je voeding).

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 11:27 schreef Dark_Phalanx het volgende:
Dit probleem heb ik ook gehad, maar mijn voeding was niet doorgebrand. Het probleem was dat ik een kapotte platte kabel had (hoe noem je zo'n ding?, zo'n platte kabel die ook in je HD enzow zit naast je voeding).
IDE kabel :?

Verwijderd

Ben nogal n00b op hardware gebied :P
Pagina: 1