Toon posts:

[php] $HTTP_GET_VARS onder win32?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen! ik heb een probleempje.. deze code wil ik runnen op mijn computer (winxp, apache, mysql, php4)

// 1. Connect met db.

dbconnect();

// 0. Zorg voor een connectie met de database
// 1. Select alle news items in de database, en geef deze netjes weer in een tabel
// 2. Maak 2 linkjes per item: edit en delete
// 3. That's it.

if ($HTTP_GET_VARS['id'] == ''){
?>

Bij mijn hoster (waar ik tekenpotlood.nl heb) mekkert hij er niet over.. maar lokaal krijg ik deze melding:

Warning: Undefined index: id in c:\apache\apache\htdocs\tp\backoffice\editnews.php on line 25

???? hoe kan dat? heb ik iets niet goed gedaan met de installatie?

Thx in advance!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kan je errorlevel instellen in php.ini
Dus waarover hij allemaal valt enzo :)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Het heeft waarschijnlijk iets met je error reporting te maken. Kijk in de php.ini of gebruik de functie error_reporting(); zie de PHP-manual.

Je kunt ook isset() gebruiken om te checken of een variabele geset is of niet. Dit is een nettere manier dan alleen $HTTP_GET_VARS['id'] == '', omdat je er dan al van uitgaat dat hij geset is.

Geeft hij trouwens geen foutmelding als je wel een id invult? Dus index.php?id=45 ?

Verwijderd

Topicstarter
editnews.php?id=1 gaat wel zonder foutmelding.. dus daar zal het aan liggen!! ik probeer wel die isset functie..

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op maandag 25 februari 2002 21:56 schreef Tekenpotlood het volgende:
Dit hoort normaal dus wel goed te gaan?
Als php.ini goed is ingesteld en het ergens anders wel werkt, dan hoort het hier ook goed te gaan. Het kan ook iets met track_vars te maken hebben (dat hij geen $HTTP_GET_VARS en dergelijke gebruikt).

Maar kijk als eerste naar de error-reporting in php.ini.

Verwijderd

Topicstarter
elnino.. thx man!!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 21:32
Als je geen ?id=blaat opgeeft, dan is het logisch dat de index 'id' in $HTTP_GET_VARS niet bestaat, aangezien er alleen maar indexes woden gemaakt die er ook daadwerkelijk zijn. De oplossing met isset() is dus goed, maar de laatste suggesties van elnino(track_vars en error_reporting) zijn niet nodig.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Indien je PHP goed wil configen of hier gewoon ff niet echt helemaal uit komt kun je bij analogx freeware proggie PHP config downloaden (voor degenen die AnalogX niet kennen zij maken geweldige software en 100% gratiz)
Hier kun je PHP Config downloaden

Verwijderd

Topicstarter
AnalogX is idd een topper.. ik gebruik nu proxy voor een klein netwerkje,.. ideaal. bedankt voor dat tooltje !!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 21:59 schreef elnino het volgende:
Als php.ini goed is ingesteld en het ergens anders wel werkt, dan hoort het hier ook goed te gaan. Het kan ook iets met track_vars te maken hebben (dat hij geen $HTTP_GET_VARS en dergelijke gebruikt).
het is precies andersom

trackvars zorgt ervoor dat een HTTP_(GET|POST|COOKIE)_VARS['var'] in $var terecht komt adh van de gpc-order (wat onderhand alweer esgpc was meen ik :P )

HTTP_GET_VARS zal je ALTIJD hebben als je getenv('REQUEST_METHOD') gelijk is aan "GET"
Pagina: 1