Voodoo 4 4500 PCI in een PII 350?

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 12:15
Ik heb momenteel een PII 350 hiero met een Voodoo3 2000 PCI erin voor me zusje(zit geen AGP slot in). Maar die begint wat traag te worden. Als ze Harry Pothead wil spelen hakkelt ie wie de tering. Weet iemand of het beter loopt als ze er een Voodoo4 4500 PCI in legt? Of kan ze dan beter een GF2 MX200/400 PCI erin leggen? Die zijn toch ongeveer even duur.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Ik neem natuurlijk aan dat faggy snotter een direct3d/opengl spel is. Een geforce 2 mx zou dan iets sneller zijn. Maar in de spellen die gewoon geschreven zijn voor glide is de voodoo weer sneller. Dus het ligt er aan wat 4 games je zusje speelt.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 12:15
Ze speelt vanalles. Is niet alleen voor Harry Pothead, maar dat was als voorbeeld. Wel meer spellen lopen niet optimaal. Ik bedoel gewoon, wat is allround beter in zo'n sys? Voodoo presteert toch beter in oudere computers dan GF2's?!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 21:26 schreef RuuddieBoy het volgende:
Ze speelt vanalles. Is niet alleen voor Harry Pothead, maar dat was als voorbeeld. Wel meer spellen lopen niet optimaal. Ik bedoel gewoon, wat is allround beter in zo'n sys? Voodoo presteert toch beter in oudere computers dan GF2's?!
De Voodoo's hebben minder processordruk, ja. Maar ze zijn minder goed in Direct3d dan de GF2 kaarten. Glide wordt nauwelijks meer gebruikt; ik heb zelf maar 3 spellen die het gebruiken. (Carmageddon I/II, en Unreal.) Die zijn toch al redelijk oud. Ik zou voor een GeForce 1 gaan, persoonlijk. (Ik heb in mijn p2 350 vroeger een TNT2 Ultra gedraaid. Ook heel goed voor zo'n systeem.)

Verwijderd

ik zal toch eerder die p2 350 gaan vervangen door maybe een coverter met een pIII / cellie erop

een voodoo3 2000 voldoet (80%) van de spellen prima
en Harry Potter draait (volgens mij) op de Unreal engine en daar moettiet zeker doen

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Heb eerst een PIII 450 gehad zat nog een oude 8mb RIVA kaart in. Ik ging die geforce2 MX kopen en dat werkte niks met 3d acceleratie. Mijn voeding was overigens ook maar 250 watt dacht ik dus dat zal het probleem zijn en bij de meeste lage processor PC's ook. Dus die GF2 ging weer terug en ik kocht een Voodoo5 agp met extra voeding kabeltje erop en alles liep perfect. EN NEE!! een voodoo presteerd juist slecht op lage snelheid PC's. Een GF2 juist beter op lage snelheid PC's. Het voordeel dat voodoo heeft is dat ze met de snelheid van de PC mee presteren. Dus op een snelle processor zo iets van boven 1 GHZ presteren voodoo's juist best goed.

Maar geen agp slot op je moederbord dat lijkt me moeilijk te geloven maar het komt wel voor ja.
Ik zou zeggen probeer die GF2. Dat zou stukken beter zijn moeten zijn.

- Mijn PC -

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 25 februari 2002 21:19 schreef RuuddieBoy het volgende:
Ik heb momenteel een PII 350 hiero met een Voodoo3 2000 PCI erin voor me zusje(zit geen AGP slot in).
p2 350? Dat is natruurlijk ook een bottleneck. Ik zelf zou niet gaan upograden want eigenlijk zou zowel video als cpu (en wellicht mobo,+mem)ook geupgraded moeten worden.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens of je iets met een converter en een Celeron processor van 800 tot 1100 MHz kan beginnen. Die Voodoo is ZEKER niet de bottleneck, ik denk dat je op een 350 MHz (zonder AGP) nauwelijks een snellere kaart kan vinden...

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:58
koop een duronnetje 900 mhz met een gf2 ti en mobo ong 600 gulden kwijt wel weer veel plijzier
Pagina: 1