[PHP] Sprong in hte php-diepe, 1e probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 08:03
Ik heb het volgende gefrabriceerd, ik weet dat het niet klopt maar hoe moet ik het wel doen?

Ik heb maar ff wat neergezet zodat het doel duidelijk is
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<html>
<head>
<title>Blaat</title>
<body>

<?php

$1 = array (
    name=>"Basic style",
    file=>"basic"
        );
$2 = array (
    name=>"Two tone".
    file=>"2tone"
        );

$style = $"rand(1 ,2)";

print $style:

?>

</body>
</html>

Thnx voor alle hulp die ik kan krijgen

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
begin eens met dit:

$style=rand($var1,$var2);

Een variabele mag btw ook geen $1 zijn. Hij moet beginnen met een letter (grof gezegt)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Tja..... P&W is geen veren kussen dus je belandt met je sprong in het diepe nu toch vrij hard op de bodem van P&W ;) .

Dat je PHP wilt leren is uiteraard harstikke leuk, maar doe dit dan met goede documentatie erbij. Raadpleeg de documentie, maak voorbeelden na en pas voorbeelden aan. Koop eventueel een goed boek en kijk eens naar scripts van anderen.

P&W is er niet om jou het leren van PHP makkelijk te maken of je parse-erros of wat dan ook op te lossen. We zijn er om je uit de smurrie te halen als je er echt niet meer uitkomt na keihard werken ;) .

Als je dan nog eens een topic opent, geef dan even duidelijk aan wat je aan het doen bent, waarom je vastloopt en wat je al geprobeerd hebt. Post minstens een foutmelding of leg uit waarom je denkt dat er iets mis is :) .

Veel plezier met PHP :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Dit topic is gesloten.