Toon posts:

[metamod] even een opmerking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom regelmatig op tweakers.net en hiero :)

Nu kan ik natuurlijk niet alles bijhouden zo snel gaat dat hier :D en zoiets als wat volgt zal ook vast wel een keer aan de orde zijn gekomen...

Nu mod ik eigenlijk nooit op tweakers.net af en toe een paar keer gedaan in het verleden en zo vandaag weer, wat zag ik? ineens een penalty ratio van iets meer dan 0,5 :?

en wat blijkt na het even aandachtig lezen van de uitleg hierover (zal het ff quoten voor het gemak)
Metamod

Omdat het regelmatig voorkomt dat corrupte moderators zogenaamd voor de lol onterechte flamebait en troll beoordelingen uitdelen, loopt er een metamod botje mee dat controleert of de flamebaits en trolls enigzins terecht zijn. Als de tussenscore van de troll of flamebait afwijkt van de eindscore, wordt een penalty berekend. Hoe groter het verschil tussen de tussenscore en eindscore, des te groter de penalty. De penalty wordt harder meegewogen als het aantal moderaties voor de reactie groot is (dit maakt het aannemelijker dat de eindscore terecht is). Vervolgens wordt er gekeken naar het totaal aantal moderaties dat je hebt gedaan en aan de hand daarvan wordt een penalty ratio berekend.

Zolang deze penalty ratio onder 1 blijft is er niets aan de hand. Een penalty ratio boven één heeft tot gevolg dat je geen flamebaits en trolls meer mag uitdelen tot je penalty ratio weer onder 1 is gezakt. Als de penalty ratio hoger is dan 4 worden al je moderator rechten definitief ontnomen.

Als je op een serieuze manier modereert hoef je niet bang te zijn dat je in de weg wordt gelopen door het metamod botje. Het naar beneden modereren van postings is sowieso altijd mogelijk met -1 overgewaardeerd
In de eerste alinea staat dus: Als de tussenscore van de troll of flamebait afwijkt van de eindscore, wordt een penalty berekend.

Nou is dit natuurlijk maar niks vind ik zelf, als ik van MENING ben dat iets een troll of een flame is dan is dat zo, je kunt er een discussie gaan aanwakkeren om mij te gaan vertellen dat ik net als veel andere mensen onterecht vriendjespolitiek zit te bedrijven, maar daar heb je dan weer de 'echte' mods voor :z Lijkt mij dat ze jou er dan heus wel uithalen.

Zo dit zat mij even dwars, uw reacties graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op maandag 25 februari 2002 21:11 schreef Lighteye het volgende:
[...]uw reacties graag...
Ik begrijp niet zo goed waar je graag reacties op wil. Je doet een mededeling. Dat is in tegenstelling tot een statement of een vraag nou niet direct iets waarmee je een interessante discussie kunt beginnen.

Misschien dat ik je niet begrijp, maar kun je je verhaal dan zo herfraseren dat je niet alleen je ei kwijt bent, maar dat anderen ook nog begrijpen wat ze met je ei aanmoeten.

Zo niet, kun je me dan even het zout aangeven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

herfraseren
d.w.z.* wil je jouw vraag/opmerking anders (eenduidig en voor nix anders uitlegbaar)formuleren.

* uit het handboek van de tmf-club voor aspirant-leden in de toekomst te verkrijgen op een nog te verzinnen locatie.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op maandag 25 februari 2002 21:52 schreef Spice het volgende:

[..]

d.w.z.* wil je jouw vraag/opmerking anders (eenduidig en voor nix anders uitlegbaar)formuleren.
Ik heb het toevallig deze keer uit uit mijn boekje "Bijzonder overdreven irritant correct de Nederlandsche taal bezigen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat hij bedoeld dat als hij vind dat iets een flame of trol is, hij die wil geven, en daar niet voor gestraft wil worden met panalty ratio.

dat is wel een minpuntje aan de metamod, maar zoals ik het zie kan het niet anders. Denk dat als iedereen denkt dat het 1 waard is, en jij dat het -1 is, dat jij toch ergens verkeerd zit. De informatie komt altijd ergens vandaan, en vaak is het zo dat de mensen het allemaal anders interpreteren, daardoor krijg je meningsverschillen.

De metamod zoekt uit waar de grootste mening ligt, en geeft uitschieters dan een panelty, omdat die of iets verkeerd doen, of ergens heel verkeerd zijn ingelicht/iets verkeerd begrijpen en daardoor hun beoordeling nogal scheef hebben staan.

/me weet niet of het helemaal klopt, maar denk dat ik er best mee in de buurt kom :)
so correct me if i'm wrong, en khoop dat het wat duidelijker is zo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Lighteye,
Je ongenoegen over je penalty ratio komt voort uit je modgedrag. Wanneer je een troll of flamebait uitdeelt dan moet je niet vanuit jouw eigen mening modereren, maar vanuit de gebruikte richtlijnen.
Blijkbaar deel je volgens die richtlijnen (en de algemene mening) relatief veel trolls en/of flamebaits uit, waardoor dat negatief door de metamod gewaardeerd word.

Wellicht helpt het als je jezelf eerst afvraagt of iets werkelijk een troll/flamebait is en niet of jij dat slechts zo vind.

Verder kan ik je gerust stellen, een ratio van 0,5 levert geen enkele penalty op.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Op maandag 25 februari 2002 22:45 schreef Hawks het volgende:
De metamod zoekt uit waar de grootste mening ligt, en geeft uitschieters dan een panelty, omdat die of iets verkeerd doen, of ergens heel verkeerd zijn ingelicht/iets verkeerd begrijpen en daardoor hun beoordeling nogal scheef hebben staan.
Uitschieters naar beneden dan he, want als je een +1 geeft en de reactie komt op -1 te staan, krijg je echt geen straf o.i.d.

(Al zou dat in sommige gevallen wel van pas komen...)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

jij dat slechts zo vind
um is met 'dt' hoor, ik heb soms van die dagen >:)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Op dinsdag 26 februari 2002 wees het Statue of Liberty botoo terecht:
um is met 'dt' hoor, ik heb soms van die dagen >:)
ow...
Zolang er geen * botoo in GoT zit zal je dit soort foeten :P (en nog erger) wel vaker tegenkomen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1