Euhm is misschien beter om het dan zo te laten. Ik zie de naam packerd bell, en ik zie ik heb er niet zoveel verstand van. Ik zou eerst ff wat dingen lezen over overclocken en wat een FSB is en een JUMPER en een MOBO.
FSB = Front Side Bus. Jouw proc loopt op een 100mhz fsb. Met een multiplier van 4.5 Dat houd in dat je FSB van 100mhz met 4.5 wordt vermenigvuldigd en op 450mhz uitkomt. OK is simpel. Nu wil je dus naar de 500. Dit kun je doen door de multiplier op 5 te zetten. Is normale gedachte, maar Intel vond dat een slecht plan en heeft alle nieuwe processoren multiplerlocked. Dus je moet de FSB gaan overclocken deze zet je dan op 112mhz en je krijgt dan 504mhz totaal (112 maal 4.5 )
Dit kun je dus doen door in de BIOS. Als je opstart er (meestal) press F2 of del to enter BIOS als je daar op drukt kom je in de BIOS ga daar opzoek naar. Chipset Features oid. En daar kan je de FSB instellen. Voor je dit doet eerst ff goede how to lezen. Met plaatjes enzo.
ALs je dus NIET de BIOS in kan kom je bij het JUMPER verhaal. Ee jumper is een klein connector dingetje. Die zitten er volop op je MOBO (moederbord). Meestal staat in de handleiding hoe deze geplaatst moeten worden. Anders staat het op het MOBO zelf. Als je met jumpers gaat klooien moet je wel oppassen dat je niet aan de verkeerde jumpers gaat zitten trekken. Dus dit zou ik pas doen als je erg zeker van je zaak ben.
Maar mijn aanrader is gewoon kijken of je iemand kent die het wel kan en hem het ff vragen. Anders eerst veel erover lezen. En dan pas iets ondernemen.