Toon posts:

Com21 modem op hub + 2 pc's probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 pc's en internet van Wanadoo (premium abbo) met zoon zwarte com21 modem die zitten alle 3 op een hub. Nu kan ik met pc1 (met win2k) gewoon inbellen via (raspppoe). Dan werkt het internet op pc1, maar niet op pc2 (met win98), wel als ik daar het ip van pc1 invul en op pc1 het internet share. Maar dat is dus niet de bedoeling. Als ik met pc1 'niet' inbel, dan kan ik wel weer inbellen met pc2, maar dan werkt het weer niet op pc1. Hoe kan ik ervoor zorgen dat op alle 2 de pc's internet werkt 'zonder' dat ik hiervoor het internet hoeft te sharen ? Ik weet dat je bijvbeeld met ADSL je modem kan contacten omdat die een eigen ip adres heeft en dan kan je dat ip van de modem gewoon instellen bij alle 2 de pc's.Maar kan ik dus niet met alle 2 de pc's tegelijkertijd online :( Weet iemand hoe ik zoiets wel kan doen ? heeft mijn modem soms wel een ip ? en zoja hoe kan ik in windows connectie maken met die modem en daaruit inbellen ?

TA

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Die modem die jij heb is geen router en ik heb er ook niet van gehoord dat je er 1 van kan maken.

Je kan het beste gewoon een oud 486 als routertje met linux ergens in een kastje plaatsen (heb ik ook) werkt perfect.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

of naar je local cpu store gaan en een kleine broadband router aanschaffen :9 Heb je meteen een vuurmuur erbij :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
wat jij wil gaat zo niet, behalve als je er een routertje tussenhangt.

• GeenHackman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-07 21:19
ik heb gekozen voor een (nexland) kabelroutertje met NAT en deze MAC adres en IP adres gegeven van m'n oorspronkelijke Netwerkkaartje. Dat netwerkkaartje weggemieterd en in m'n PC's nieuwe netw-kaartjes gezet.
Simpel dingetje, eenvoudig maar beperkt in te stellen.
Heb zo af en toe wel een "Winroute" systeempje ertussen hangen om effies te klooien maar dat is eigenlijk niet nodig.
O ja, het "interne" ip-adres van dat kabelroutertje is dan m'n default gateway en ook de DNS instelling heb ik dan handmatig ingevuld staan......