Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Idee ter verbetering van de search

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik noemde het al even in een ander topic, maar een nieuw draadje lijkt me beter.

Wanneer ik de laatste tijd probeer iets te vinden via de search van GOT vind ik alleen maar topics met: gebruik de search en gebruik google. Dat is prachtig alleen dat doe ik al. Helaas is door de "gebruik-de-searchen" het echte antwoord niet eenvoudig meer te vinden met een search.

Mijn idee:

Pas een moderatiesysteem toe op gehele topics ouder dan bijvoorbeeld 1 maand. Wanneer iemand via de search een topic vindt kan hij/zij deze een waarde geven. Staat er alleen: gebruik de search of google dan zet je de topic bijvoorbeeld op -2. Staat er hele nuttige info in dan wordt het +2. Etc.

Dan een mogelijkheid tot zoeken op moderatiewaarde en alleen de goede topics komen naar voren. Is dit een idee om in te bouwen in de vervanger van topix?

Verwijderd

Dit is dacht ik al langs gekomen. Maar het was volgens mij te veel werk om het toe te passen in het nieuwe forum :?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Plan is op zich heel goed, maar ik denk dat de uitvoerbaarheid te wensen over zal laten.

Is nogal een werk, om ouwe topics door te gaan lezen om er dan punten voor te gaan geven.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 21:02 schreef BreadFan het volgende:
Plan is op zich heel goed, maar ik denk dat de uitvoerbaarheid te wensen over zal laten.

Is nogal een werk, om ouwe topics door te gaan lezen om er dan punten voor te gaan geven.
Dit zouden de users dan kunnen doen zoiets van 'Deze topic heeft mijn **** probleem opgelost die geef ik een 10' en 'wel leuk en iets info maar niet genoeg' een 5.

Zoiets bedoel je toch Diddel ?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmm, ik heb geen flauw id of dit haalbaar is maar op zich klinkt het me hartstikke goed in de oren!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Klinkt idd wel goed, beter is om al die topics meteen te trashen, maar dan heb je pas teveel vrije tijd nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 21:04 schreef mgfun het volgende:

[..]

Dit zouden de users dan kunnen doen zoiets van 'Deze topic heeft mijn **** probleem opgelost die geef ik een 10' en 'wel leuk en iets info maar niet genoeg' een 5.

Zoiets bedoel je toch Diddel ?
Precies. Niet iemand alles laten beoordelen. Dat kost inderdaad veel te veel tijd. Maar als je ergens naar zoekt dan open je de topic toch al. Klik een cijfer aan en je gaat terug naar de vorige pagina. Kost je geen handeling meer en je helpt er andere users mee.

Verwijderd

Topicstarter
En even een schopje omdat ik toch wel wat meer reacties zou willen hebben. (ook graag 1 of meer van de modjes cq adjes)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Meestal valt er toch al best wel veel af te lezen aan de lengte van een topic? Een topic dat minder dan 10 reacties heeft is meestal niet de moeite waard. (Al zou misschien het aantal kilobytes een betere indicatie zijn).

Het is een beetje jammer dat de search de slotjes niet meer laat zien, maar dat zal met de nieuwe software ook wel verholpen zijn.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Wat misschien ook handig is is een optie om alle threads zonder replies te negeren, scheelt soms ook wel veel

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:34 schreef Poohbear het volgende:
Meestal valt er toch al best wel veel af te lezen aan de lengte van een topic? Een topic dat minder dan 10 reacties heeft is meestal niet de moeite waard. (Al zou misschien het aantal kilobytes een betere indicatie zijn).
Ja, het helpt zeker. Maar ook een topic van 10 reacties met:

1 jij bent echt dom
2 gebruik de search
3 gebruik google
4 gebruik de search of google
5 ik zie een kabouter
6 verkeerd antwoord op de vraag van de topicstarter
7 flame op nummer 6
8 nummer 6 die weer op nummer 7 ingaat
9 iemand die 6 en 7 probeert te kalmeren
10 de topicstarter die zegt dat ie nog steeds een probleem heeft

Lost nog steeds niks op. Helaas komen dit soort topics ook veel voor. Daar komt nog bij dat er ook topics zijn met de volgende reactie:

1 goede antwoord op vraag topicstarter
2 reactie van topicstarter met bedankje.

Als je die vergelijkt met de eerste van 10 is die van 2 beter.

Ik denk dat een waardesysteem betrouwbaarder is dan het aantal reacties. Het aantal reacties vergroot zeker de trefkans voor een goed antwoord maar is geen wondermiddel. Als dit systeem met relatief weinig resources kan worden toegepast lijkt het mij een welkome uitbreiding van het forum.
Pagina: 1