Toon posts:

DivX op je tv afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 'DVD Anywhere' pakket met de bedoeling om DivX ies af te spelen op mijn tv. Weet iemand hoe dit moet?
Ik kan nl. alleen maar dvd's afspelen door mijn tv out handmatig te activeren.

Alvast bedankt.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Bedoel je zo'n draadloos setje van Marmitek?

Wat voor videokaart heb je?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Wees eens iets duidelijker.
(Je kan je tv-out alleen handmatig activeren??)
Wat voor video kaart heb je dan?
En kan je het niet met je video drivers activeren.
Of je hebt ook nog het progje TVTool (zeer bekend en goed)

Verwijderd

Jack stekker aansluiten op de tv-out.
Dan over de scart je tv op video in.
Prog. TV tool installeren. Werkt overigens alleen met de volgende chipsets : BT868/9 en CX25870/1 en CX25871.

It works for me.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan niet anders, dat moet je nou eenmaal elke keer doen via de display properties.

Verwijderd

ik kan wel gewoon divx afspelen via mijn tv-out

Verwijderd

Het kan wel anders, tvtool. Check maar op www.tvtool.de daar kun je een gratis demo tooltje downen.

Meeste kaartjes met tv-out worden perfect ondersteund. D'r zitten 2 grote knoppen op, namelijk :
- monitor
- tv-out

Zo groot en simpel kun je zelfs op de 'brakke' tv resolutie vinden en anders zijn er nog de snel toesten (F1 en F2) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 21:52 schreef budi het volgende:
Bedoel je zo'n draadloos setje van Marmitek?

Wat voor videokaart heb je?
Ik heb een GForce 2 Mx/400.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Op dinsdag 26 februari 2002 23:55 schreef sli het volgende:

[..]

Ik heb een GForce 2 Mx/400.
Welk merk en welk type? Eventueel handig om te weten wat voor tv-encoder chipje erop zit.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:46 schreef WookE het volgende:
Prog. TV tool installeren. Werkt overigens alleen met de volgende chipsets : BT868/9 en CX25870/1 en CX25871.

It works for me.
Ik heb de laatste tv-tool geïnstalleerd, maar het programma zegt dan dat ik geen tv chip heb.

Ik heb wel een tv-kaart van Hauppauge via USB.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 00:03 schreef sli het volgende:

[..]

Ik heb de laatste tv-tool geïnstalleerd, maar het programma zegt dan dat ik geen tv chip heb.

Ik heb wel een tv-kaart van Hauppauge via USB.
Zit er een rond geel plugje op je VGAKaart naast de bestaande Monitor aansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 22:33 schreef melanieromy het volgende:
Wees eens iets duidelijker.
(Je kan je tv-out alleen handmatig activeren??)
Wat voor video kaart heb je dan?
En kan je het niet met je video drivers activeren.
Of je hebt ook nog het progje TVTool (zeer bekend en goed)
Ik heb een GForce 2 MX/MX 400.
Wat ik bedoel met activeren is in mijn DVD player de button tv mode klikken. Daardoor komt het beeld op mijn tv.
Maar dat is alleen DVD, maar nog geen DivX.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:46 schreef WookE het volgende:

It works for me.
Op de chipset staat: Creativ CT7235-VBQ
en opde printplaat staat: model CT7260

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 21:01 schreef DragonLord het volgende:
Het kan wel anders, tvtool. Check maar op www.tvtool.de daar kun je een gratis demo tooltje downen.

Meeste kaartjes met tv-out worden perfect ondersteund. D'r zitten 2 grote knoppen op, namelijk :
- monitor
- tv-out

Zo groot en simpel kun je zelfs op de 'brakke' tv resolutie vinden en anders zijn er nog de snel toesten (F1 en F2) :)
Zodra ik op tv mode klik veranderen mijn beeldscherm instellingen en als ik dan weer op monitor klik gebeurt er niets. Het programma geeft ook aan dat er geen tv chip gevonden kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 00:08 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Zit er een rond geel plugje op je VGAKaart naast de bestaande Monitor aansluiting?
Ja, dat is de tv-out.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48

charrel

Cortisol4life..

die tv-tool is om tv te kunnen kijken op je pc, iedereen let dus lekker op :) Hij wil gewoon zijn pc beeld op zijn tv krijgen! Je hebt een verloop scart stekkertje nodig waar je de tulp stekker van je tv-out en de en de tulp stekkers van je geluidskaart in kan doen. Moet je natuurlijk wel ff zo'n verloop stekkertje halen van je geluidskaart naar tulp stekkers. Deze doe je gewoon in de scartaansluiting op je tv, je gaat naar de eigenschappen van je videokaart en je zet je twinview aan. Als het goed is heb je dan beeld op je tv op 1 van de kanalen.
En als je de decoder van divx ff installeert kan je dvd-programma ook wsl je divxjes dan gewoon afspelen.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 09:16 schreef charrel het volgende:
die tv-tool is om tv te kunnen kijken op je pc, iedereen let dus lekker op :)
In dit geval zal jij dan wel iedereen zijn: tv-tool is niet om tv te kunnen kijken op de pc, maar om je tv te gebruiken als beeldscherm(dus gewoon voor de tv-out).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 09:16 schreef charrel het volgende:
die tv-tool is om tv te kunnen kijken op je pc, iedereen let dus lekker op :) Hij wil gewoon zijn pc beeld op zijn tv krijgen! Je hebt een verloop scart stekkertje nodig waar je de tulp stekker van je tv-out en de en de tulp stekkers van je geluidskaart in kan doen. Moet je natuurlijk wel ff zo'n verloop stekkertje halen van je geluidskaart naar tulp stekkers. Deze doe je gewoon in de scartaansluiting op je tv, je gaat naar de eigenschappen van je videokaart en je zet je twinview aan. Als het goed is heb je dan beeld op je tv op 1 van de kanalen.
En als je de decoder van divx ff installeert kan je dvd-programma ook wsl je divxjes dan gewoon afspelen.
Ik heb een DVD Anywhere pakket met alle stekker en noem maar op zit er al bij. Alles is goed aangesloten, maar het werkt niet. Via Twinview heb ik geprobeerd beeld te krijgen, maar hij detecteerd geen tweede beeldscherm (tv).

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 09:24 schreef wcduck het volgende:

[..]

In dit geval zal jij dan wel iedereen zijn: tv-tool is niet om tv te kunnen kijken op de pc, maar om je tv te gebruiken als beeldscherm(dus gewoon voor de tv-out).
Heel goed gesproken wcduck.

Hij heeft toch echt volgens zijn zeggen een geforce 2mx400 met TV-out.
Die Tv-out activeer je met of de software van de videokaart (detonater drivers), of met TV-TOOL (ja dit lees je goed charrel)
Je sluit je tv-out met een kabel (kan gewoon tv kabel zijn)
op een scart ingang achter op de tv.
Zorg er voor dat als je het programma start wel je TV aanstaat anders wordt de tv niet herkent.
En zet het video kanaal(scart 1 of 2) aan.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:29 schreef sli het volgende:

[..]

Ik heb een DVD Anywhere pakket met alle stekker en noem maar op zit er al bij. Alles is goed aangesloten, maar het werkt niet. Via Twinview heb ik geprobeerd beeld te krijgen, maar hij detecteerd geen tweede beeldscherm (tv).
Als dat het probleem is zijn we snel klaar : DVD afspelen icm Twinview gaat niet werken. Je moet je tv-out er voor gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 21:48 schreef Courage het volgende:

[..]

Als dat het probleem is zijn we snel klaar : DVD afspelen icm Twinview gaat niet werken. Je moet je tv-out er voor gebruiken.
Ik kan wel dvd kijken, doordat ik op de button 'tv mode' in de dvd software klik, stuure ik het beeld naar mijn tv-out. Het enige dat niet lukt is dat ik geen DivX (pc beeld) op mijn tv kan krijgen. Daarbij komt dat in bovenstaande berichten men adviseerd om de tv tool te gebruiken, maar wat ik ook met die tool doe ik krijg geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 14:29 schreef sli het volgende:

[..]

Ik kan alleen met de dvd players die geen optie 'tv mode' hebben een dvix afspelen. De enige player die ik heb met een 'tv mode' is REALmagic Hollywood Plus en daar kan ik weer geen divx mee afspelen.

Verwijderd

Ik heb ook een Geforce 2 MX400, om DivX te kijken doe ik het meestal zo:

-800x600 resolutie selecteren
-computer uit
-tv aansluiten (scart), monitor er af
-twinview optie aanzetten, doet-ie meestal vanzelf goed
-Als beeld en kleur aanwezig is (beeld kan wel bibberen, vooral bij randen van windows etc, maar dat verdwijnt bij films). Heb je geen kleur kan het zijn dat hij niet de juiste PAL soort gekozen heeft, moet je dit even eenmalig handmatig doen.
-windows media player op full-screen zetten (alt-enter), biertje pakken en kijken maar.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 14:49 schreef Blerk_NKK het volgende:
Ik heb ook een Geforce 2 MX400, om DivX te kijken doe ik het meestal zo:

-800x600 resolutie selecteren
-computer uit
-tv aansluiten (scart), monitor er af
-twinview optie aanzetten, doet-ie meestal vanzelf goed
-Als beeld en kleur aanwezig is (beeld kan wel bibberen, vooral bij randen van windows etc, maar dat verdwijnt bij films). Heb je geen kleur kan het zijn dat hij niet de juiste PAL soort gekozen heeft, moet je dit even eenmalig handmatig doen.
-windows media player op full-screen zetten (alt-enter), biertje pakken en kijken maar.
De eerste drie punten gaan goed, maar bij de optie Twinview wil ik nog het volgende vragen.

De twinview optie staat bij mij standaard uitgeschakeld. Om een ander keuze te activeren moet ik eerst op 'monitordetectie op de secundaire aansluiting forceren' klikken om vervolgens de optie kloon te kiezen. Vervolgens start ik op nieuw op, maar dan gebeurt er niets. Ik heb nu ook twee beeldschermen in de instellingen tabblad (van het beeldscherm)staan; een standaard en een gewone. De standaard staat op hele lage resolutie en kan ook niet hoger ingesteld worden. De optie automatische detecteren gaat helaas niet op.

Kun je aangeven welke instellingen je gebruikt in het menu Twinview.

• Sixpacker
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Sixpacker

Vakmanschap is meesterschap

Ik heb precies dezelfde video kaart en heb nergens last van.

Ik zet de pc neer naast de tv druk de voeding kabel erin.
Daarna de svideo kabel richting tv en videokaart
en vervolgens pc aanzetten.
En verrek je hebt automatisch (dus niet ook nog een het beeldscherm aansluiten) je pc op de tv.
Muisje erbij en je kunt de pc op de tv bedienen :D

veel succes
Pagina: 1