Ik wil me bios gaan flashen, maar hier heb ik geen verstand van. Wat moet ik nu doen. Ik heb de update al van 't net afgehaald ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133A/A7V133/1008_01f.zip. Het betreft een ASUS A7V133 mobo. Wie helpt me?
pak die file uit op een disk. zet je systeem bestanden erop (gewoon met sys in een dosbox) en in dos het flashproggie uitvoeren.
Die moet je downen.Op maandag 25 februari 2002 20:10 schreef Remco2001 het volgende:
wat is de naam van het flashprog?
award heeft bijv awdflash.exe ,maar AMI heeft weer een andere, net als Phoenix. Dus het ligt een beetje aan je bios die je hebt.
Ik heb gezocht op o.a. award.com en download.com, maar, kan nergens iets vinden. Linkje misschien??? Bedankt!
Bij Ali op de hoek kun je het voor 5 euro laten doenOp maandag 25 februari 2002 20:34 schreef Remco2001 het volgende:
o, ja. Hoeveel kost het trouwens dat flashen, want ik heb gehoord dat als er iets misgaat er ook echt iets misgaat...
een pro kost al aardig 25 euro per uur, plus nog 50 euro voorrijkosten
DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.
www.asus.com.twOp maandag 25 februari 2002 20:32 schreef Remco2001 het volgende:
Ik heb gezocht op o.a. award.com en download.com, maar, kan nergens iets vinden. Linkje misschien??? Bedankt!
moet hij op staan (tenminste, dat was zo met ABIT en Gigabyte, waar ik mobos van heb).
Ik weet niet wat voor bios je hebt, dus zou niet weten wel proggie je nodig hebt.
Gewoon omdat ik dat wil? Moet ik nu verantwoording aan jou afleggen of zo?
Verwijderd
Remco2001 > Als je systeem volledig naar behoren werkt is het meestal niet nodig om je bios te flashen. Het kan namelijk ook gigantisch mis gaan en dan ben je zwaar genaaid
Verwijderd
Juist, Flash alleen als je een verouderde BIOS hebt [1 jaar en ouder] en wanneer een BIOS upgrade extra features toevoegt aan het BIOS. Maar je mag natuurlijk zelf weten of jij het BIOS flashed het is jouw pcOp maandag 25 februari 2002 21:04 schreef Tuxus het volgende:
Remco2001 > Als je systeem volledig naar behoren werkt is het meestal niet nodig om je bios te flashen. Het kan namelijk ook gigantisch mis gaan en dan ben je zwaar genaaid
Wees alleen wel voorzichtig, en lees de handleiding die je tijdens het flashen ziet ERG goed.
Het werkt helaas niet geheel naar behoren. Ik krijg de vreemdste foutmeldingen en ook als ik m'n pc compleet leeg haal en opnieuw alles schoon installeer, blijven bepaalde foutmeldingen steeds terugkomen. Ik kan niet nu niet echt herinneren wat voor foutmelding dat was, maar in ieder geval best irritant.
m'n bios is nu zo'n 1,5 jaar...Op maandag 25 februari 2002 21:07 schreef Garfield het volgende:
[..]
Juist, Flash alleen als je een verouderde BIOS hebt [1 jaar en ouder] en wanneer een BIOS upgrade extra features toevoegt aan het BIOS. Maar je mag natuurlijk zelf weten of jij het BIOS flashed het is jouw pc
Wees alleen wel voorzichtig, en lees de handleiding die je tijdens het flashen ziet ERG goed.
Bios vernaggelen is redelijk moeilijk hoor. Het gaat echt niet zomaar mis, tenzij je echt loopt te kloten
* TERW_DAN weet nog dat hij een Gigabyte met ABIT bios heeft geflashed, duurde wel even voordat me dat gelukt was, de bios geeft wel aan dat hij niet kan flashen en alles.
* TERW_DAN weet nog dat hij een Gigabyte met ABIT bios heeft geflashed, duurde wel even voordat me dat gelukt was, de bios geeft wel aan dat hij niet kan flashen en alles.
staat trouwens dat flashprogramma aflash.exe op mijn bijgeleverde cdrom? Dan zoek ik 'm ff op.
als een biosupdate niet helpt kun je het volgende natuurlijk nog proberen:Op maandag 25 februari 2002 21:08 schreef Remco2001 het volgende:
Het werkt helaas niet geheel naar behoren. Ik krijg de vreemdste foutmeldingen en ook als ik m'n pc compleet leeg haal en opnieuw alles schoon installeer, blijven bepaalde foutmeldingen steeds terugkomen. Ik kan niet nu niet echt herinneren wat voor foutmelding dat was, maar in ieder geval best irritant.
controleer het geheugen (of het nog goed werkt) en kijk of de timings niet te strak staan afgesteld... en of je proc/compu niet te heet word
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
Je krijgt van mij groen licht, ook gezien de errors die je hebt. Neem alleen wel de tijd voor het flashen en ga voor je zelf na of je weet welke stappen je wanneer moet uitvoeren. En maak een back_up van het BIOS wanneer dit gevraagd wordt, zet deze back_up wel op een diskette.Op maandag 25 februari 2002 21:08 schreef Remco2001 het volgende:
[..]
m'n bios is nu zo'n 1,5 jaar...
M'n cpu wordt max. 72(!) graden C. Ik koop van de week al een grotere kast (Chieftec DA-01-BLD) met extra veel ventilatoren (5 ofzoOp maandag 25 februari 2002 21:10 schreef maestro1980 het volgende:
[..]
als een biosupdate niet helpt kun je het volgende natuurlijk nog proberen:
controleer het geheugen (of het nog goed werkt) en kijk of de timings niet te strak staan afgesteld... en of je proc/compu niet te heet word
zou idd kunnen.Op maandag 25 februari 2002 21:10 schreef Remco2001 het volgende:
staat trouwens dat flashprogramma aflash.exe op mijn bijgeleverde cdrom? Dan zoek ik 'm ff op.
Op maandag 25 februari 2002 21:00 schreef Remco2001 het volgende:
Gewoon omdat ik dat wil? Moet ik nu verantwoording aan jou afleggen of zo?
Neeeej!
Maareuh, is eigenlijk al uitgelegd, maar je moet niet je bios gaan flashen zonder dat je er een goeie reden voor hebt. Zo bedoelde ik het meer.
Beter ook niet dat Windowsprogrammaatje asusupdate gebruiken (hier kun je gewoon bios flashen onder Windows) want dat is minder zeker dan onder DOS. aflash.exe zou gewoon op de cdrom moeten staan. Misflashen kost bij Norrod in Groningen € 15, maar dan hebben we het wel over garantie (binnen een jaar).
eh... search
en dit hoort in [forum=7]
en dit hoort in [forum=7]
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()