lage download bij client met all aboard?

Pagina: 1
Acties:

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54
Ik heb een kabelverbinding bij @home en ik heb die verbinding over 2 computers gedeeld, een is server, de andere client. Ik gebruik het programma All Aboard om de verbinding te delen. Maar nu heb ik op de client altijd een download van 7,4 kb/s, terwijl ik best de 250 kan halen. Als ik download accelerator gebruik, heb ik +/- 30 kb/s, maar dan heeft ie ook 4 verbindingen en 4 * 7,4 = 29,6 kb/s!
Dus het lijkt alsof er een of ander maximum staat ingesteld, maar ik kan niks vinden! Kent iemand dit probleem?

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Ik gebruik om te delen de analogX proxy en merk ook op de tweede computer eenlagere download snelheid. Dit heeft verschillende factoren:
-De "server" zwaar belasting(games).
-De snelheid van je oude computer (!!!).
-Het netwerk zelf.
-De snelheid van de software.

Conclusie:
Als je thuis via een proxy/tweede computer surft is het bijna altijd langzamer. Als je iets nauwkeuriger met je omschrijving bent kan er misschien een oorzaak achterhaald worden.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54
nou de pc met de verbinding is een p233 met 64 mb, de client is een pIII 450 met 192 mb, de server heeft dus 2 100 mbit NIC's van realtek en de client 1 zo'n realtek geval. De download is net zo traag als de server helemaal niks doet, maar aan de bandbreedte kan het niet liggen. Als ik op de client quake 3 speel, haal ik gewoon een ping van rond de 40, dus daar is niks mis mee. Ik neem overigens aan dat een p233 snel genoeg is. Overigens staat op beide pc's win 98 en (nog) geen firewall >:)