CDROM 'twijfelt' van draairichting en trilt

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb hier een oude creative CDROM die erg veel trilt en bij het opspinnen niet goed weet welke kant hij nu op moet draaien :+
(Heb hem draaien zonder dekseltje :) )

Ben nu bezig om het trillen in te perken met messing gewichtjes op de 'klemarm' dit verhelpt het trillen al redelijk goed, maar weet iemand nog hoe je iets aan dat verkeerd om draaien kunt doen?

ieeeepppppp :P

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat ding lijkt me oud en gammel. Besteed er maar niet al te veel moeite meer aan, zo duur is een nieuwe nou ook weer niet.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Gaat niet om duur, het gaat om 'leuk' en sport.
De cdrom was al gammel vanaf het begin. Ik wil gewoon kijken hoe goed ik hem weer kan krijgen.

Meestal leest hij nu best aardig, helemaal sinds de gewichtjes op de arm is hij zeker 2x zo vlot geworden :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat verkeerd om draaien corrigeren kon wel eens verrekt lastig worden. Ik wens je veel sterkte.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 14:41

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move >>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vervang het motortje eens.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Volgens mij heeft dat twijfelen van draairichting te maken met het inlezen van de toc.. Ik heb zelf ook nog ergens zo'n oude cdrom liggen (32 speed) waarvan de cd ook niet altijd wil opstarten.. Je ziet eerst de cd wat twijfelen, tegelijkertijd zie je de laser wat zoeken, en daarna spint het ding pas op.. Volgens mij niks apparts dus!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Bij mij twijfelt hij niet, hij spint gewoon keihard de verkeerde kant op, stopt en spint vervolgens andersom weer verder.
Ik geloof dat dat iets te maken heeft met een slordige sturing van een stappenmotor. Als de CD stopt ligt hij ook 'ineens' keurig stil.

Naja, eens kijken of er op de faculteit iemand meer van weet :)

Pagina: 1