Toon posts:

XP1800+ niet hoger dan 1200mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het formum doorzocht voor dit probleem en ik zie dat sommige mensen het zelfde probleem hebben.

mijn XP1800+ op MSI K7T266 Pro2
wil niet hoger dan 1200mhz op 100mhz fsb

zodra ik hem op 133mhz zet loopt ie bij het laden van OS vast....
ik hebt boekje al verschillende keren gelezen maar kan niks vinden of ik een foute instelling heb!!

bios geupgrade naar v.3.3

maar dat wil ook niet baten.....!!!

weet iemand een oplossing hiervoor....
en geen stomme reacties aub

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
1 Bios resetten, opstarten met 100mhz
2 opnieuw opstarten, bios in, fsb op 133 zetten, save settings
3 opnieuw opstarten

Verwijderd

ik geloof dat er twee opties in het bios zijn om hem op 133 mhz te zetten. Vroeger waren er hiervoor jumpers, maar nu zit die optie in het bios. Ik denk dat jij het OCmenu gebruikt, waarmee je de processor probeert te OCen naar zn normale snelheid, dat lijkt een pci kaart niet te pakken wegens een 1/3 divider.
Zoek dus ergens anders in het bios die optie, dan moet het gewoon wel goed werken.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
btw fsb op 133 zetten > hardware monitor en dan FSB Settings

Verwijderd

Topicstarter
dit alles werkt helaas niet....!!!!

Verwijderd

Kijk eens goed op je processor....

Krab de koelpasta er eens af en lees hoeveel mhz ie is, mischien heb je een verkeerde :?

beetje nieuwe koelpasta erop, koelfan controleren, er weer opzetten en het nog = proberen, kan ook de warmte zijn.

edit:

Ow, ja, een 1.8 ghz xp is geen 1800 mhz, maar 1433 ofzo (correct me if i'm wrong) dus je moet m niet op 13.5 X 133 zetten. (voor als je dat niet wist)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zeker dat het een 1800+ is
processor wordt niet warmer dan 55 graden

en ik weet dat een 1800+ geen 1800mhz is

dus....
iemand een oplossing???

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je, ik weet bij gigabyte moederborden dat er een jumper op zit om hem tussen 100 en 133 te schakelen. Via de bios gooi je namelijk ook je pci klok omhoog. Ik weet dit zeker op een gigabyte 7vtxe, maar wellicht ook op andere mobo's. Succes d'rmee

edit:
typo

Verwijderd

OP wat voor voltage staat-ie? Is het geheugen ook goed?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Op maandag 25 februari 2002 20:28 schreef tktijntje het volgende:
Wat voor moederbord heb je, ik weet bij gigabyte moederborden dat er een jumper op zit om hem tussen 100 en 133 te schakelen. Via de bios gooi je namelijk ook je pci klok omhoog. Ik weet dit zeker op een gigabyte 7vtxe, maar wellicht ook op andere mobo's. Succes d'rmee

edit:
typo
Lezen..
Op maandag 25 februari 2002 19:49 schreef rooie-duivel het volgende:
mijn XP1800+ op <font size="5">MSI K7T266 Pro2</font>
wil niet hoger dan 1200mhz op 100mhz fsb

Verwijderd

Zie blz. 2-4 van de handleiding. CPU Clock Frequency Selection through BIOS.
Daarna blz. 3-27 van de handleiding. Hardware Monitor Setup.
Als je de afbeelding van het BIOS scherm bekijkt op deze bladzijde zie je daar de optie CPU FSB Clock. Daar moet 133 Mhz. gekozen worden.
Moet ik nog langs komen om je BIOS instellingen te wijzigen?
Flamen mag niet.....

Edit: Als dit niet werkt loop je kans dat je voeding te zwak is. Je kan het nog proberen met Hihg Performance/BIOS Setup Defaults (blz. 3-29 van de handleiding). Dit wordt niet aanbevolen door MSI!!!
Bij mij wilde het bord geen FSB van 133Mhz. pikken omdat de voeding van mijn oude kast na verloop van tijd kennelijk brak geworden was. Met een nieuwe voeding was het probleem opgelost!
Dus even een andere voeding proberen als je de FSB niet op 133 Mhz. kan krijgen.

2e Edit: blz.3-12 van je gebruiksaanwijzing. Advances Chipset Features. "Configure SDRAM Timing by" op SPD zetten. "SDRAM frequency" ook op SPD zetten. Het geheugen staat dan op z'n best ingesteld.

Succes.

Verwijderd

ok sorry sorry, ikke blinde kip.

Voortaan beter lezen |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 20:16 schreef IconOS het volgende:
Kijk eens goed op je processor....

Krab de koelpasta er eens af en lees hoeveel mhz ie is, mischien heb je een verkeerde :?

beetje nieuwe koelpasta erop, koelfan controleren, er weer opzetten en het nog = proberen, kan ook de warmte zijn.

edit:

Ow, ja, een 1.8 ghz xp is geen 1800 mhz, maar 1433 ofzo (correct me if i'm wrong) dus je moet m niet op 13.5 X 133 zetten. (voor als je dat niet wist)
1533 mhz :)

Verwijderd

ik las dat je je bios had geupgrade naar versie 3.3
op dit moment is versie 3.4 uit (heb hem gisteren geflasht)
op de MSI site.

Ok, het lijk me sterk dat het dat is, maar anders weet ik het ook ff niet.

je zou zeggen: bios defaults laden en FSB op 133 zetten, dat zou moeten werken, maar dat heb je al geprobeerd.
dus probeer die 3.4 :?

Verwijderd

hmmz , ik heb hetzelfde MOBO en CPU en alles werkt hier perfect.....

Wat zit er nog meer in de kast... (rest van je computer)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aopen kast van 300w

ik heb een asus v8200 ti200 deluxe
en een creative audigy
verders heb ik 2x 256mb DDR geheugen van merk PQI
en een IBM 60gb

dus....ik weet niet waar het aan kan liggen...

pleaze help me

Verwijderd

Topicstarter
versie 3.4 heb ik ook al geprobeerd!!!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 20:23 schreef rooie-duivel het volgende:
ik weet zeker dat het een 1800+ is
processor wordt niet warmer dan 55 graden

en ik weet dat een 1800+ geen 1800mhz is

dus....
iemand een oplossing???
Op 1200Mhz wordt tie 55 graden? Das dan toch wel warm...

OK...Je geheugen trekt misschien geen 133Mhz? Kan ook zijn dat je voeding het niet trekt :? Anders lijkt mij het mobo wat het niet helemaal trekt :(

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, wanneer ik hem op 133 zette werd mijn processor ineens wel als amd xp 1800+ herkend, maar windows XP bleef hangen bij het opstarten en in win ME waren mijn brander en cdrom-driver verdwenen :? Door in de bios de optie voor een maximale temperatuur uit te zetten deed alles het weer perfect. :?

Verwijderd

Ik heb zo'n soortgelijk probleem gehad, maar dan wel met een 1600+ (zelfde moederbord)
Ik heb hier zelf ook best lang mee gezeten, ik heb een nieuw mobo geprobeerd, een nieuwe geheugenmodule en een nieuwe voeding. Dit zonder resultaat.
Toen heb ik een keer in de BIOS het DDR-voltage op 2.7 gezet en sindsdien heb ik daar geen problemen meer mee gehad.
Dus ik zou het ook een keer proberen.
Laat wat weten of het geholpen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
kben vandaag ff processor wezen ruilen....!!!
nieuwe erin en hij werkte meteen!!!

dus proc. was super gaar!!!

DUS....PROBLEEM OPGELOST!!!!!
Pagina: 1