Pinnetje omgebogen

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
beste mede-tweakers

ik zit in de stress, want bij het schoonmaken van mijn pc is er een pinnetje van mijn IDE connector omgebogen waardoor de connecter er niet meer helemala in past

de connector ziet er nu zo uit van de zijkant:

[ ||||||||||||||||( ]
dus het laatste pinnetje is omgebogen..
Het betreft een MSI K7T266pro2 bordje...

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 21:09
Gewoon even terugbuigen met een mesje oid.

• insan1ty
ja hij stond dus eerst helemaal schuin, na terug buigen zit er nu dus een knik in

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op maandag 25 februari 2002 19:43 schreef Arzie het volgende:
Gewoon even terugbuigen met een mesje oid.
Heel klein tangetje wil ook wel es helpen, maar is vaak te grof :(
Ik gebruik meestal de punt van een schaar of een streepkopschroevendraaier voor dit soort klusjes :)

• insan1ty
ja ok
van boven ziet het er nu zo uit:

::::::::::::::::

alleen de laatste is dus krom

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Klein platbektangetje, of anders tussen twee schroevendraaiers. Heb ik al zovaak gedaan, ook met monitor-connectors.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• insan1ty
ok thnx
ik ga het zo proberen

btw weet iemand hoe de zijkant van een core van een XP eruit moet zien?
echt helemaal precies kaarsrecht of een superklein deukje hier en daar(geen sporen ofzo maar 97% recht zeg maar)

Verwijderd

ik denk dat hij helemaal recht moet zijn, maar zo'n kleine afwijking kan imo geen kwaad :)

• insan1ty
ow ok dus mn core is niet gecrushed hoop ik dan...
ja kan eigenlijk ook niet, ik ga er er voorzichtig mee om..

btw als mijn IDE1 connector kapot gaat op mn mobo, valt dat dan onder de garantie?

Verwijderd

Een pincet doet ook wonderen......bij mij wel iig

Verwijderd

Als je er dan weer een kabel opzet zorg dan dat je die goed vastzet en niet of nooit meer erafhaalt. Je hebt grote kans dat de kabel de pin breekt door moeheid.

Verwijderd

hoe maak jij je pc schoon?????
wel knap om zo'n afgeschermde ide pin te verbuigen ;)

ik gebruik gewoon een bus met lucht (speciaal voor pc's)

• insan1ty
> hij mag wel naar het stomste wat je ooit met je pc het gedaan topic:

ik wilde mn pc oppakken, me niet realiserend dat er nog een ATA100 kabel naar buitenhing waar ik opstond |:(
tjoeng!
huh?

maar iig tweakers bedankt, alles doet het weer
en ik ga zo naar eindhoven om mijn gecraste HD terug te brengen. Die was namelijk kapot en omdat mijn pc dan toch down was dacht ik, laat ik m ff schoonmaken :+

btw ik heb nog een beetje silverprut tussen mn geforce2gts en mn cpu+cooler gedaan. scheelde toch weer 6 graden idle (stressed kan ik nie testen, hij start nie op :'( )

• insan1ty
ok ik ben er weer, net van cland en windhoos geinstalleerd.
Mijn hd bleek overleden te zijn , en de data kon niet meer gered worden aldus computerland.
koet. :'(

IBM DeskStar IC35L040AVER07-0, ik zal aan je blijven denken...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
En dat door dat pinnetje alleen, lijkt me sterk, ik heb uit een wanhoopspoging voor een klant zelfs dat pinnetje opnieuw gesoldeerd met en ander pinnetje van een sllop hdd, ff priegelen, maar klaar, en werken, NLTO blij, want dat was de database drive....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• insan1ty
nee mn hd was al kapot, en ik had m eruitgehaald daarom lag die ide kabel daar...

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

als je volgende hd weer een ibm is, denk dan aan voldoende koeling, ze zijn erg gevoellig voor hoge temperaturen.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Als het nog garantie is hoop ik voor je dat ze je sneller helpen dan die 5 maanden dat het bij mij heeft geduurt (bij een harde schijf van 3 maanden oud).
En dan ook nog eens op de (refurbished) wissel-schijf de originele 1 jaar garantie vanaf moment van aankoop dat dus al bijna voorbij is.
Waardeloze service dus.
(Anders rechtstreeks naar IBM die geven 3 jaar garantie)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Een postzegelpincet is ook erg handig in dit soort gevallen
code:
1
2
3
       ______
---------------___
          |___

(zoiets)

Verwijderd

Tsjongejonge, dat kan je toch zeker zelf wel bedenken, hoe je een verbogen pinnetje recht moet buigen :? |:(

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Op dinsdag 26 februari 2002 22:19 schreef Lemmeb het volgende:
Tsjongejonge, dat kan je toch zeker zelf wel bedenken, hoe je een verbogen pinnetje recht moet buigen :? |:(
vragen mag toch nog wel? |:(

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Op dinsdag 26 februari 2002 22:19 schreef Lemmeb het volgende:
Als je neits zinnigs te melden hebt zegt dan niets!

Wat goed werkt is een tangetje met een platte kop zodat je het pinnetje, door te knijpen in het tangetje, recht knijpt. (Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op dinsdag 26 februari 2002 09:47 schreef insan1ty het volgende:
...ik wilde mn pc oppakken, me niet realiserend dat er nog een ATA100 kabel naar buitenhing waar ik opstond |:(
tjoeng!
huh?...
:D Dat mag echt bij de verzameling ja

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Klein tipje wat vaak goed werkt...

Probeer eens een vulpotlood...de kleinere maten voor CPU pinnetjes, de iets grotere vulpotloden voor IDE en andere pinnetjes...

Zachtjes eroverheen schuiven en tijdens schuiven zachtjes terug buigen...NIET voorbij rechtstand schuiven want dan is er natuurlijk kans op afbreken..

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 09:40 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

vragen mag toch nog wel? |:(
Nog ff en we krijgen hier vragen als 'Hoe schroef ik m'n kast dicht?' |:(. Dat heeft niks meer met de computer zelf te maken, meer met een klein beetje handigheid. Kan die gast beter op een forum voor beginnende doe-het-zelvers gaan posten ofzo.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 11:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nog ff en we krijgen hier vragen als 'Hoe schroef ik m'n kast dicht?' |:(. Dat heeft niks meer met de computer zelf te maken, meer met een klein beetje handigheid. Kan die gast beter op een forum voor beginnende doe-het-zelvers gaan posten ofzo.
Dat niet iedereen zo "ervaren" is als dat jij bent, betekent toch niet dat ze geen vragen meer mogen stellen.

Ik vraag me sowieso al af hoe ervaren jij dan wel bent...

Volgende week heb jij een probleem die iedereen makkelijk op kan lossen behalve jij, en dan wordt je ook zo afgekat. Dat zou jij dan toch ook niet leuk vinden... :{

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Op woensdag 27 februari 2002 11:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat dan, mijn kast dichtschroeven? Ik heb van die schuifjes! :+

(Jemigdepemig... |:( )

Geniaal trouwens, dat id van Dragon_Lee, om dat met een vulpotlood te doen...dat had een id van mij moeten zijn! ;)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:16 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Dat niet iedereen zo "ervaren" is als dat jij bent, betekent toch niet dat ze geen vragen meer mogen stellen.

Ik vraag me sowieso al af hoe ervaren jij dan wel bent...

Volgende week heb jij een probleem die iedereen makkelijk op kan lossen behalve jij, en dan wordt je ook zo afgekat. Dat zou jij dan toch ook niet leuk vinden... :{
Een dergelijk probleem zou ik niet eens durven posten, gewoon een kwestie van al je tools bij elkaar schrapen en kijken wat het beste werkt. Dat kan zelfs iemand met twee linkerhanden (zoals ik) nog wel. Ik heb in al die tijd dat ik op GoT rondblaat zeggen en schrijven misschien 3 topics geopend, ik los m'n problemen altijd zelf op. Daarom vind ik het nog niet erg om mensen ergens advies over te geven (vind ik juist leuk), of ze er nu wel direct wat aan hebben of niet, maar dit topic gaat me ècht te ver. Het lijkt hier wel een beginnnersklasje 'hoe werk ik met m'n handjes, deel 1' te worden.
Pagina: 1