SetTopBox maken van ouwe pc

Pagina: 1
Acties:

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 16:33
Ik wil van een ouwe pc (P166) een SetTopBox maken; via mijn netwerkje verbinden met internet-via-de-kabel en via een TV-Out videokaart verbinden met mijn Philips breedbeeld. Doel: met een draadloze muis en toetsenbord op de bank kunnen internetten.

Weet iemand of dit haalbaar is, gezien de beeldkwaliteit van de TV? Tot nu toe beperkt mijn ervaring zich tot het aansluiten van een 4:3 tv op een Voodoo3 3000 via een composite kabel. De beeldkwaliteit die dit oplevert is te crappy voor een SetTopBox constructie.

Ik ben bereid een nieuwe killer-videokaart aan te schaffen :) en dus zijn TIPS welkom!!!!

(zelf zat ik overigens te denken aan een kaart met een SAA7108 chip; wordt sinds kort ondersteund door TV-Tool en ondersteunt 768x576)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Verwacht geen denderende kwaliteit. Fonts moeten vrij groot gekozen worden en kleuren dienen ook aangepast te worden. Verder is de resolutie die je beschrijft wel correct.

Voor even is leuk maar gebruik hem beter voor het bekijken van films. Dat is perfect ! Beter dan op je monitor.

-

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Niet de videokaart, maar de TV is de beperkende factor. Je kunt nog wat winnen door ipv composite RGB of S-VHS te gebruiken maar verwacht geen wonderen. TV's geven nu eenmaal een stuk minder scherp beeld dan monitors.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

niet echt super zinvol om een killer videokaart in een P166 te gooien.. Kaart is namelijk niet de bottelneck

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 16:33
Fonts moeten vrij groot gekozen worden en kleuren dienen ook aangepast te worden.
Hmmm.... ok: ik zie wel of ik het volhoud te internetten op 640*480 op een 70 cm scherm met de fonts op 'zeer groot' :)

Anyway... hoe werkt de technologie in die SetTopBoxen dan? Gebruiken een speciale techniek om webpagina's op TV af te beelden? Of is het met die SetTopBoxen nooit wat geworden juist vanwege de lage beeldkwaliteit?

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 19:47 schreef Zerveza het volgende:
niet echt super zinvol om een killer videokaart in een P166 te gooien.. Kaart is namelijk niet de bottelneck
Daar gaat het ook niet om. Het gaat om goede tv-out kwaliteit. Ik zou ATi of Matrox gebruiken als je een goede tv-out wilt, en dan hoef je niet eens de duurste te nemen, maar een normale...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Op maandag 25 februari 2002 19:48 schreef lankras het volgende:

[..]

Hmmm.... ok: ik zie wel of ik het volhoud te internetten op 640*480 op een 70 cm scherm met de fonts op 'zeer groot' :)

Anyway... hoe werkt de technologie in die SetTopBoxen dan? Gebruiken een speciale techniek om webpagina's op TV af te beelden? Of is het met die SetTopBoxen nooit wat geworden juist vanwege de lage beeldkwaliteit?
Die settopboxen werken dus met grote fonts en met grote aandacht voor kleurcombinaties.

-

Pagina: 1