euroteken gebruiken in excel

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49508

Topicstarter
Mijn vraag is of er een andere manier is in excel voor het in en uitschakelen van macro's.
Als de macro is ingeschakeld komt het guldenteken terug, is de macro uitgeschakeld kan ik geen factuurnummer invullen dan moet ik eerst weer macro's inschakelen.
Ook is het vervelend als ik eventuele facturen op cd kopieer, en weer terug zet in excel het factuurnummer weer op 1 begint.
Wie kan mij hiermee helpen:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:28
Kan je die vraag eens wat beter uitleggen?? Ik denk dat ik je dan wel kan helpen :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33013

Op maandag 25 februari 2002 19:26 schreef nelletje het volgende:
Als de macro is ingeschakeld komt het guldenteken terug, is de macro uitgeschakeld kan ik geen factuurnummer invullen dan moet ik eerst weer macro's inschakelen.
Macro aanpassen, valutateken aanpassen ?
Ik neem aan dat in Config.scherm/Landinstellingen de Euro is gekozen als standaard valuta symbool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 20:32
Opmaak > Celeigenschappen > Getal > Valuta

Of wil je dit juist niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik heb laatst de euro-tool(kit) van www.windowsupdate.com gehaald. gisteren format gedaan, XP NL erop gezet, en toen ik bij windowsupdate keek, zag ik dat ik die kon dl. Nu heb ik als ik excel open automatisch een venstertje waar de euro instaat.....

Kweeniet of je hier iets aan hebt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38328

Lijkt me een probleem van de software update. Probeer de software nog eens te updaten, en daarna een regclean uit te voeren. Anders een Office herstel draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49508

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Oké ik zal proberen om het duidelijker uitteleggen.
Als ik een werkblad open heb ik de keuze:Macro inschakelen macro uitschakelen, schakel ik macro's in, krijg ik het guldenteken, maar kan wel het faktuurnummer veranderen(heb bij landinstellingen het guldenteken veranderd in euroteken)
schakel ik de macro's uit, blijft het euroteken wel staan maar kan geen faktuurnummer veranderen want dan moet ik de macro's weer inschakelen, dat is nogal bewerkelijk vind ik, volgens mij moet er wel iets zijn, maar ja zóó goed ben ik nu ook weer niet met excel dat ik dát weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15841

Waarschijnlijk doet de macro een unprotect van je sheet, waardoor je de gegevens aan mag passen.

Dit kun je natuurlijk ook gewoon handmatig doen. Verder moet je kijken waarom je met die macro het gulden-teken gebruikt, waarschijnlijk worden er ook opmaakkenmerken gewijzigd.
Pagina: 1