Toon posts:

Wireless netwerk aanleggen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een klein vraagie........het zit namelijk zo.
Ik heb thuis een super netwerk liggen....alle kamers hebben een netwerk aansluiting. Dit heb ik onder meer gedaan vanwege de laptop. Zo dat iedereen op zijn kamer kan internetten, printen etc.

Maar nu is het probleem dat mijn connector...adaptertje is afgebroken.

Dit betekende dat ik dit moet vervangen, kost me zo'n 50 gulden. Dit is al keerder gebeurt., nu is mijn vraag het mogelijk is om een wirless netwerkkaart te kopen. Die per kamer gewoon aangesloten kunnen worden op de bestaande ethernet verbinding, zodat je per kamer overal kan ineternetten.

Is dit wel een goede oplossing, en zijn goedkope wireless netwerkkaarten te koop.

En kan iemand mij ff uitleggen hoe het eigenlijk precies werkt

Alvast bedankt voor de moeite

:) :) :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je koopt een wireless pcmcia kaartje met accespoint en dat accesponit plug je in je bestaande switch en je het overal internet.

Verwijderd

Topicstarter
en de prijs daarvan???

• jadjong
  • Niet online
Staat in de folder/pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
zijn ze niet goedkoper.......ik bedoel heb je geen simpele wireless netwerk, hebmaar zo'n 5 meter max nodig?

:?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 20:30 schreef Justcno het volgende:
zijn ze niet goedkoper.......ik bedoel heb je geen simpele wireless netwerk, hebmaar zo'n 5 meter max nodig?

nee... zijn prijzige beestjes :)
ze zijn namelijk bedoeld voor 'in office use' wat gelijk staat aan duur ;)

Verwijderd

Bovendien is het probleem met veel wireless netwerken dat je een maximale bandbreedte hebt van +/- 3 mbit. En als je in verschillende kamers van je draadloze connectie wil genieten heb je in iedere kamer een access point (1500 guldens) nodig omdat het niet echt goed werkt door de muren heen. Volgens mij kun je het beste gewoon met kabels klooien. Dit is sneller en goedkoper.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op maandag 25 februari 2002 19:24 schreef Justcno het volgende:
...
Dit betekende dat ik dit moet vervangen, kost me zo'n 50 gulden. Dit is al keerder gebeurt., nu is mijn vraag het mogelijk is om een wirless netwerkkaart te kopen. Die per kamer gewoon aangesloten kunnen worden op de bestaande ethernet verbinding, zodat je per kamer overal kan ineternetten.
begrijp ik hieruit dat je een access point steeds wilt verplaatsen als je naar een andere kamer gaat :?
Ik denk dat dan een vast kabeltje veel handiger is, bovendien ben je dan (vrijwel) verzekerd van een goede snelheid.

btw lekker topictitle heb je gebruikt!

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 20:30 schreef Justcno het volgende:

Wireless is juist uitgevoden voor mensen die hun laptop verder dan m verplaatsen. Misschien een ideee om een xircom netwerkkaaretje te halen met de plug in de kaart ipv. aan een los snoertje.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 16:18

Martijn02

/* No Comment */

Op dinsdag 26 februari 2002 09:43 schreef eric_klaassens het volgende:
Bovendien is het probleem met veel wireless netwerken dat je een maximale bandbreedte hebt van +/- 3 mbit. En als je in verschillende kamers van je draadloze connectie wil genieten heb je in iedere kamer een access point (1500 guldens) nodig omdat het niet echt goed werkt door de muren heen. Volgens mij kun je het beste gewoon met kabels klooien. Dit is sneller en goedkoper.
Onzin... Je hebt een bandbreedte van 11 mbit, en door het hele huis + het huis van de buren, Althans, bij mij wil. Als ik naar de achterburen ga, 50 meter verderop kan ik nog rustig met 5.5 mbit internetten op me laptopje. Dat is met een 1.0 DBi antenne, Ik heb een 5.0 DBi besteld, als het goed is kom je daar nog een stuk verder mee...

Het is echt superhandig, en de prijs viel me best mee, ik was nu 280 euro kwijt voor een access point en een pcmcia kaartje van e-tech.

Als je dat te duur vind kan je beter een wat sterker netwerkkaartje kopen. Ik heb zelf een Xircom, zo'n dikke rode, met de connectors er in. Dat is echt super, ik zie iedereen om me heen kabeltjes verliezen, stekertjes afbreken, en draadbreukjes rechtleggen op het bureau omdat het netwerk het anders niet doet :) dikke lol. Bij mij werkt het altijd! en al 2 jaar lang zonder dat ik een nieuw onderdeeltje heb hoeven aanschaffen

Er zijn geloof ik al meer van dat soort kaartjes, geloof dat 3com 'blauwe' heeft, en mischien zijn er nog wel meer.

Maar in dat geval moet je (zeker voor een 2ehandjes (kijk op http://www.tweakers.net / http://www.2ehands.net)) voor zeg 75 euro klaar zijn...

Veel succes
Pagina: 1