"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Als je op zoek bent naar een projector zou je ook op marktplaats kunnen kijken, daar staan ook regelmatig projectors.
je kan altijd gaan kijken natuurlijk. 700 euro is niet duur, vooral omdat er een reserve lamp bijzit. misschien is het een optie om te gaan projecteren op een iets kleiner scherm, dan is 640*480 ook wel te doen.
Verwijderd
http://www.projectorcentral.com/projector_details.cfm?part_id=495
hier staat dat het 4:3 aspect is... nou weet ik niet of de nieuwste projector wel op 16:9 kan, maar als je dan een 16:9 film bekijkt, heb je overal zwarte randen (toch?)
bij boxlight.com stond dit:
The year 1995 brought considerable growth for BOXLIGHT. That year, BOXLIGHT introduced a new projector that was so advanced it literally transformed the industry. As the first practical three-path polysilicon computer projector, BOXLIGHTs 3080 model raised projector technology to the next level and broadened the market to include a larger range of consumers. For the first time, a data projector was available that was bright enough to operate in a light conference room with greater color intensity creating a cleaner, crisper image and lighter than a slide projector.
dat is toch zo'n 7 jaar geleden en ik weet niet of het zo fijn is om zo'n oude projector te hebben qua resolutie enzo
heb je die projector werkend gezien?
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Verder heeft hij een lichtopbrengst van 300 lumen, en een res. van 640x480. Ik heb hem bekeken.. En hij geeft gewoon een mooi plaatje. Niet zo geweldig als een apparaat wat je nu voor 20.000 piek koopt. Maar voor iets meer dan 1000 piek ben ik ERG tevreden.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
ik neem aan dat de lampen dan ook maar 50 uur meegaan, dat zijn halogeen lampen in plaats van uhp lampen. is het beeld niet erg gelig? ik heb gehoord dat halogeenlampen een veel geler beeld geven dan uhp lampen, maar ik heb nog nooit zelf een apparaat met halogeenlampen gezien.Op dinsdag 26 februari 2002 17:10 schreef tbusquet het volgende:
Ik heb gisteren een andere gekocht.. Een Polaroid Polaview 90. Voor 475 euro, incl 2 reservelampen.. Voordeel van de projector is dat de lampen ontzettend goedkoop zijn in verhouding (60 gulden).
Verder heeft hij een lichtopbrengst van 300 lumen, en een res. van 640x480. Ik heb hem bekeken.. En hij geeft gewoon een mooi plaatje. Niet zo geweldig als een apparaat wat je nu voor 20.000 piek koopt. Maar voor iets meer dan 1000 piek ben ik ERG tevreden.
50 uur ?!?! Dat lijkt me toch niet. De lichtopbrengst is erg goed vind ik.. zelfs met het licht aan (6 spotjes van 40 watt) is het beeld nog goed te zien. Het beeld is idd nu gelig.. maar dat komt omdat mijn muur een smerige kleur geel heeft, ik ga morgen achter een scherm aan.Op dinsdag 26 februari 2002 17:52 schreef aatos het volgende:
[..]
ik neem aan dat de lampen dan ook maar 50 uur meegaan, dat zijn halogeen lampen in plaats van uhp lampen. is het beeld niet erg gelig? ik heb gehoord dat halogeenlampen een veel geler beeld geven dan uhp lampen, maar ik heb nog nooit zelf een apparaat met halogeenlampen gezien.
Voor de rest geeft hij een goed plaatje, niet zo mooi als een TV.. maar wel lekker groot.. en dat is ook wel wat waard. Ik projecteer nu 170x120 cm.. En dat is precies een lekker formaat.
deze heeft ook zo'n halogeenlamp van 400 watt, 300 lumen... en een levensduur van 50 uur:Op dinsdag 26 februari 2002 22:29 schreef tbusquet het volgende:
[..]
50 uur ?!?! Dat lijkt me toch niet. De lichtopbrengst is erg goed vind ik.. zelfs met het licht aan (6 spotjes van 40 watt) is het beeld nog goed te zien. Het beeld is idd nu gelig.. maar dat komt omdat mijn muur een smerige kleur geel heeft, ik ga morgen achter een scherm aan.
Voor de rest geeft hij een goed plaatje, niet zo mooi als een TV.. maar wel lekker groot.. en dat is ook wel wat waard. Ik projecteer nu 170x120 cm.. En dat is precies een lekker formaat.
http://www.dukane.com/AudioVisual/products/28A7200.htm
hmm, deze zelfs 40..:
http://www.presentingsolutions.com/ctxproducts/ctx_ezpro_550.html
Waar heb je die vandaan?Op dinsdag 26 februari 2002 17:10 schreef tbusquet het volgende:
Ik heb gisteren een andere gekocht.. Een Polaroid Polaview 90. Voor 475 euro, incl 2 reservelampen.. Voordeel van de projector is dat de lampen ontzettend goedkoop zijn in verhouding (60 gulden).
* Jasper Janssen in orientatiemodus voorlopig nog
Marktplaats,... maar ik krijg op de videoingang idd scaling-artifacts bij snelle bewegingen met dvd's. Als ik hem via de VGA aansluit is het beeld veel beter.. Gewoon strak, maarja, vgakaart is natuurlijk een veel betere scaler.. en stuurt netjes 640x480 uit.Op woensdag 27 februari 2002 00:15 schreef Jasper Janssen het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan?
* Jasper Janssen in orientatiemodus voorlopig nog
Waar koop je goede vga kabels ?!
Vandaag ga ik trouwens het scherm maken
Verwijderd
want ik ben van plan binnekort is een nieuwe tv te kopen, maar voor dat geld kan ik dus ook een projector kopen
tenminste, als ik hem op mijn dvd-speler (pioneer 444-s) kan aansluiten...
Daarom heb ik net ff een verlengkabel gekocht om hem aan mijn comp te hangen.
Verwijderd
raar hoor..
als de projector een videoingang heeft (en dat hebben ze bijna allemaal) dan kan dat gewoon. geen slecht beeld ofzo.Op woensdag 27 februari 2002 11:43 schreef wiebe het volgende:
kan je zo'n projector nou gelijk op je dvd-speler aansluiten of niet![]()
want ik ben van plan binnekort is een nieuwe tv te kopen, maar voor dat geld kan ik dus ook een projector kopen![]()
tenminste, als ik hem op mijn dvd-speler (pioneer 444-s) kan aansluiten...
ligt eraan waar je woont en welke dvd draaitOp woensdag 27 februari 2002 10:48 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Vandaag ga ik trouwens het scherm makenHopelijk komt er binnenkort iemand met een camera langs