ik ben het ding waar de duvel bang voor is
Heb je em ook al eens bovenin geprobeerd ?
(warme lucht kast uit laten blazen )
(warme lucht kast uit laten blazen )
loading...
Verwijderd
Warme lucht stijgt, dus t lijkt me zeker goed om de fan die naar buiten blaast zo hoog mogelijk te hangen. En dan de fan die naar binnen blaast/zuigt ergens onderin te douwen.
ik denk dat wanneer je zoveel mogelijk warme lucht bij de processor weg kan zuigen, je ervoor zorgt dat de processor/koelblok unit zoveel mogelijk frisse lucht over zich heen krijgt. en dan mag het bovenin m'n kast ook wel 62C zijn, als m'n processorfannetje maar koude lucht wat vanonder uit de kast komt verpompt. Kheb trouwens een big-tower. Extra fan hangt ter hoogte van processor.
Verwijderd
Ik denk dat t wel helpt om een zo optimaal mogelijke luchtstroom te hebben.
Ik wil niet alleen mn CPU verkoelen maar ook mn GeForce, mn Geheugen en ook mn Writer maakt behoorlijk wat hitte.
Ik wil niet alleen mn CPU verkoelen maar ook mn GeForce, mn Geheugen en ook mn Writer maakt behoorlijk wat hitte.
een zo optimaal mogelijke luchtstroom helpt altijd ja.
In mijn geval heb ik nu dus naast de fan va n de atx-voeding 1 extra fan op 12V. De processor zit aan de bovenkant van het bord en dus vrij dicht onder de voeding. De extra fan thv de processor zorgt er nu voor dat ik een luchtstroom heb die juist lang genoeg is. De luchtstroom loopt nu dus van onderuit de kast (intake), over het moederbord en hop er gelijk weer uit. Met de fan bovenin het dak van de kast heb ik veel meer last van dooie hoeken (stel ik me zo voor).
Ik probeer het wel ffies met de fan in de hoogst mogelijke positie in de kast (nee, ik ga niet dremelen
). Kom strax terug met results..
TBC
In mijn geval heb ik nu dus naast de fan va n de atx-voeding 1 extra fan op 12V. De processor zit aan de bovenkant van het bord en dus vrij dicht onder de voeding. De extra fan thv de processor zorgt er nu voor dat ik een luchtstroom heb die juist lang genoeg is. De luchtstroom loopt nu dus van onderuit de kast (intake), over het moederbord en hop er gelijk weer uit. Met de fan bovenin het dak van de kast heb ik veel meer last van dooie hoeken (stel ik me zo voor).
Ik probeer het wel ffies met de fan in de hoogst mogelijke positie in de kast (nee, ik ga niet dremelen
TBC
Pagina: 1