systeemkoeling tip

Pagina: 1
Acties:

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
hail again,
dit is voor degenen die het nog niet wisten:
het rendement van een 12V-6cm fan is het grootst als je deze fan aan de achterkant van je systeemkast plaatst , ter hoogte van de processor. De fan lucht vanuit de kast laten zuigen.
Ik had deze fan in eerste instantie vooronderin de kast hangen en liet hem lucht de kast in blazen.
De processor werkt nu zo'n 4C koeler dan toen ik de fan vooronderin had hangen.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Heb je em ook al eens bovenin geprobeerd ?
(warme lucht kast uit laten blazen )

loading...

Verwijderd

Warme lucht stijgt, dus t lijkt me zeker goed om de fan die naar buiten blaast zo hoog mogelijk te hangen. En dan de fan die naar binnen blaast/zuigt ergens onderin te douwen.

• wierydude387

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
ik denk dat wanneer je zoveel mogelijk warme lucht bij de processor weg kan zuigen, je ervoor zorgt dat de processor/koelblok unit zoveel mogelijk frisse lucht over zich heen krijgt. en dan mag het bovenin m'n kast ook wel 62C zijn, als m'n processorfannetje maar koude lucht wat vanonder uit de kast komt verpompt. Kheb trouwens een big-tower. Extra fan hangt ter hoogte van processor.

Verwijderd

Ik denk dat t wel helpt om een zo optimaal mogelijke luchtstroom te hebben.
Ik wil niet alleen mn CPU verkoelen maar ook mn GeForce, mn Geheugen en ook mn Writer maakt behoorlijk wat hitte.

• wierydude387

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
een zo optimaal mogelijke luchtstroom helpt altijd ja.
In mijn geval heb ik nu dus naast de fan va n de atx-voeding 1 extra fan op 12V. De processor zit aan de bovenkant van het bord en dus vrij dicht onder de voeding. De extra fan thv de processor zorgt er nu voor dat ik een luchtstroom heb die juist lang genoeg is. De luchtstroom loopt nu dus van onderuit de kast (intake), over het moederbord en hop er gelijk weer uit. Met de fan bovenin het dak van de kast heb ik veel meer last van dooie hoeken (stel ik me zo voor).
Ik probeer het wel ffies met de fan in de hoogst mogelijke positie in de kast (nee, ik ga niet dremelen :) ). Kom strax terug met results..
TBC

• wierydude387

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
strax wordt morgen

Pagina: 1