[KDE3] PATH probleem en DCOPserver probleem

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou, ik had vanmiddag KDE3 prima draaien, hoewel ik dat DCOPserver probleem eerst ook had en ik weet niet meer hoe ik het heb opgelost.

Afijn, als ik KDE wil opstarten krijg ik een foutmelding:
Could not read network connection list.
/home/saviour/.DCOPserver_Client1__0
Erg balen. Nu had ik gevonden dat je dan de DCOP bestanden moest verwijderen uit je homedir (heb ik bij zowel saviour als root gedaan) en dat je je /tmp moet legen. Zelfs daarna heb ik nog hetzelfde probleem..

Als ik dcopserver handmatig wil starten komt hij met de fout:
$DISPLAY is not set.

Dan nog het PATH probleem. Elke keer als ik geboot heb moet ik KDE weer in mijn PATH zetten, is er geen manier om dat vast te zetten zodat ik het niet steeds opnieuw hoef te doen?

Tnx in advance.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 25 februari 2002 19:08 schreef saviour het volgende:
Nou, ik had vanmiddag KDE3 prima draaien, hoewel ik dat DCOPserver probleem eerst ook had en ik weet niet meer hoe ik het heb opgelost.

Afijn, als ik KDE wil opstarten krijg ik een foutmelding:
[..]

Erg balen. Nu had ik gevonden dat je dan de DCOP bestanden moest verwijderen uit je homedir (heb ik bij zowel saviour als root gedaan) en dat je je /tmp moet legen. Zelfs daarna heb ik nog hetzelfde probleem..

Als ik dcopserver handmatig wil starten komt hij met de fout:
$DISPLAY is not set.
'export DISPLAY=:0' en daarna nog eens proberen. Alternatief is iets draaien als 'DISPLAY=:0 dcopserver'.
Dan nog het PATH probleem. Elke keer als ik geboot heb moet ik KDE weer in mijn PATH zetten, is er geen manier om dat vast te zetten zodat ik het niet steeds opnieuw hoef te doen?

Tnx in advance.
Zie de manpagina's van bash...kijk eens naar je .bash_profile.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• saviour
  • Niet online
K, ik had net iets gevonden over profilem tnx :)

Ik zal het eens gaan proberen, allebei.
Btw, waar had je dat gevonden, over dcopserver?

edit: Jammer, als ik dcopserver op de manier start zoals jij zegt, krijg ik de melding dat hij goed is geladen en dat hij draait. Toch krijg ik nog dezelfde foutmelding als ik KDE start :{

• saviour
  • Niet online
Ik kan ook niets bruikbaars vinden met google of op kde.org.

Heeft iemand nog een andere oplossing? Of is er iets dat ik opnieuw moet compileren? Anders maar weer overstappen op KDE 2.2 :{

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die error ('Could not read network...') had ik ook toen ik vergeten was om /usr/X11R6/bin in mijn PATH te zetten.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• saviour
  • Niet online
Dat is het jammer genoeg ook niet.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
schop
Ik heb hetzelfde probleem :o

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik vind een aantal sites die allemaal dezelfde oplossing suggereren. Hier een quote uit de FAQ van NoteEdit, een KDE-programma:
[probleem]

You use noteedit outside KDE and the KDE binaries are not in your PATH. Add the KDE binaries to your PATH! If this doesn't help try:

rm /tmp/.ICE-unix/*
rm $HOME/.DCOPserver_*

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Dat heb ik al geprobeerd.
Ook die KDE binaries zitten in mijn PATH (/usr/local/kde/bin toch ?).
Soms zegt ie ook niet die foutmelding (meestal na de sockets in /tmp weggegooid te hebben) en dan blijft ie gewoon hangen bij "Starting intern communications proccess"
Pagina: 1