software mem test klopt niet boven 256 Mb?

Pagina: 1
Acties:

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19
Hoi!
Ik heb nogal brak geheugen (~10.000 errors volgens memtest 86). Nu belde ik vandaag de winkel waar ik het gekocht heb, om te vragen hoe ik het het beste kon ruilen. En die zeiden dat ik er wel mee langs kon komen, maar ze melden ook dat software geheugen testers niet goed kloppen als je meer dan 256 mb geheugen hebt. En zei suggereerden dat de instabiliteitsproblemen van m'n computer eraan zouden liggen dat ik wellicht niet de nieuwste VIA drivers heb geinstalleerd. Ik draai echter wel XP, waar standaard VIA drivers inzitten (toch?).
De errors die ik krijg (blauwe schermen, en vastlopende programma's) zijn vooral PAGE_FAULT_ERRORS etc.. Lijkt mij typisch dingen dat hij iets fout uitleest uit het geheugen.
Ik wil dus graag voordat ik naar die shop terugga (wat zoizo ook 2 uur rijden is), zeker weten dat m'n geheugen echt brak is. Ook om als ik daar ben een sterke "case" te hebben en zeker te weten dat ik ander geheugen krijg.
Oftewel: Klopt het wat ze zeiden over dat software memtesters het niet goed doen bij meer dan 256 mb, en liggen die errors in dat programma daar aan, of is mijn geheugen WEL gewoon echt brak?
Ben benieuwd!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Ik zou het niet weten, maar ik zelf gebruik al tijden 512 MB. En dat werkt perfect. Dus ik kan wel even checken of ik ook die errors krijg zo ja, dan zal het wel aan het programma liggen :?
Welk proggie heb je gebruikt?

• PanMan
Dat is best een goed idee :)
Ik heb Memtest 86 gebruikt: http://www.teresaudio.com/memtest86/
Je moet even een bootdisk maken, die je geheugen test.
Ik ben erg benieuwd!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ehh een dos geheugen test prog? werkt dat auberhaupt wel goed? correct me if i am wrong, kan je niet even je geheugen benchen met sisoft sandra, dan knijpt ook het onderste uit de kan, als je dan een blauw scherm krijgt weet je zeker dat je ram brak is.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ow sorry:

quote van die site
Re-wrote the memory and cache speed detection code. Previously the reported numbers were inaccurate for Intel CPU's and completely wrong for the Athlon and Duron.
Disabled the serial console by default since it was slowing down testing.
Added CPU detection for Pentium 4
Minor bug fixes
het is dus GEEN proggie uit de oer-dos-tijd zoals de naam doet vermoeden :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 19:53 schreef PanMan het volgende:
Dat is best een goed idee :)
Ik heb Memtest 86 gebruikt: http://www.teresaudio.com/memtest86/
Je moet even een bootdisk maken, die je geheugen test.
Ik ben erg benieuwd!
Als ik een FDD zou hebben dan had ik je graag geholpen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• PanMan
Ik heb er ook apart een floppy drive voor gekocht :)
De versie die ik gebruik is dan ook
Memtest86 2.8 Release (18/Oct/2001)
Niet echt oud dus.
Dat het een dos programma is, is gewoon omdat je onder windows niet direct je geheugen kan aanspreken.
Maar, nu weet ik nogsteeds niet of ik nou echt kapot geheugen heb. :(

Verwijderd

Ga er maar van uit, dat het geheugen naar de kloten is. Ten eerste staat op de site van memtest86 bij known problems dat het geheugen kan testen tot 2GB. Da's iets meer dan 256MB... Tja, de winkeliers worden stapelgek van geheugen dat niet goed is en waar (denk ik) vele klanten mee terugkomen. Dus komen ze met een smoes. Quote van de webpagina van memtest86:
"Don't buy cheap memory and expect it to work with an Athlon!"
In een ander forum heb ik ook al over problemen gelezen met ddr geheugen. Ik heb het programma zelf ook gebruikt, en het vond binnen 3 minuten fouten die een ander testproggie niet vond. Was wel met SDram geheugen trouwens. Als je het nou helemaal zeker wil weten dan e-mail je die gozer toch gewoon die het programma heeft geschreven, heb je direkt (min of meer) schriftelijk bewijs.

Verwijderd

wat maakt het nou uit wat voor een OS dat je gebruikt, memtest is wel degelijk een goed programma om je geheugen te testen, als memtest zegt dat je een hoop fouten hebt dan heb je een bagger module, een zogenaamd a-merk waar geen sticker op staat met de naam van de fabrikant.

Gr R

Verwijderd

O ja, ik zou het nog even checken...
Ik wil het morgen wel even doen als het dan nog nodig is... Ik bekijk dit topic dan eerst nog wel even.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op maandag 25 februari 2002 19:07 schreef PanMan het volgende:
Hoi!
Ik heb nogal brak geheugen (~10.000 errors volgens memtest 86). Nu belde ik vandaag de winkel waar ik het gekocht heb, om te vragen hoe ik het het beste kon ruilen. En die zeiden dat ik er wel mee langs kon komen, maar ze melden ook dat software geheugen testers niet goed kloppen als je meer dan 256 mb geheugen hebt. En zei suggereerden dat de instabiliteitsproblemen van m'n computer eraan zouden liggen dat ik wellicht niet de nieuwste VIA drivers heb geinstalleerd. Ik draai echter wel XP, waar standaard VIA drivers inzitten (toch?).
De errors die ik krijg (blauwe schermen, en vastlopende programma's) zijn vooral PAGE_FAULT_ERRORS etc.. Lijkt mij typisch dingen dat hij iets fout uitleest uit het geheugen.
Ik wil dus graag voordat ik naar die shop terugga (wat zoizo ook 2 uur rijden is), zeker weten dat m'n geheugen echt brak is. Ook om als ik daar ben een sterke "case" te hebben en zeker te weten dat ik ander geheugen krijg.
Oftewel: Klopt het wat ze zeiden over dat software memtesters het niet goed doen bij meer dan 256 mb, en liggen die errors in dat programma daar aan, of is mijn geheugen WEL gewoon echt brak?
Ben benieuwd!
memtest is een linuxinstallatie speciaal om je gegeugen te checken dus sie via drivers zijn totaal BS!!!

memetest kan volgens de makers 2GB aan.

je kriijgt page faults --> sterke aanwijzing dat het aan het geheugen ligt. gebeurt hiero alleen bij extreem bus OC'en

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1