Ehm ja er zijn meerdere opties, je kunt natuurlijk 2 merken kopen waardoor de keuze al wat groter wordt.
Voor INTEL kies je op de P3 (700mhz -7*100- of een 850 -8,5*100-). Deze tracht je dan met duur geheugen naar de 1100 te krijgen door je FSB te overklokken.
Je kunt ook een "goedkopere oplossing" kiezen

door een Celeron 2 566 te kopen en de FSB simpelweg op 133Mhz te zetten (dan krijg je dus 1132Mhz... Moet je wel wat meer koeling gebruiken

)
Je kunt ook een AMD processor nemen, helaas zijn de Duron's nog niet echt geschikt om boven de 1Ghz stabiel te lopen (zie ook
www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=161). Dus die valt al af...
Blijft over een Tbird. Ik zou zeggen ga voor 800Mhz of meer, aangezien je niet echt met de FSB kunt overklokken is het hier een ander verhaal... De multiplier is zeer makkelijk te "unlocken" en dan is het een kwestie van het juiste moederbordje (Asus A7V of de Abit KT7(-raid)). Dan is het nog een goede koeler en hopen dat je het haalt wat overigens altijd nog maar de vraag is.
Ik heb overigens van Peter Polman (een bezoeker van t.net) een Tbird 1,1Ghz uitgeleend gekregen, ik ga er vanavond mee testen en dan komt er volgende week een verslagje over...
Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt.
Floris