Wega (sony) vs. quintrix (panasonic)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Welke van de 2 geeft het mooiste beeld?

Ik zoek namelijk een goede 55 cm televisie met goed helder, scherp en rustig beeld.

ik zit te twijfelen tussen de panasonic TX-21CK1
of de Sony kv-21FX20 of de fx30.

als jullie nog andere alternatieve weten zijn ze natuurlijk ook welkom

Ik weet het ik kan het 't beste zelf zien maar ik zou graag jullie ervaringen willen weten...

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik vind de Wega mooier, maar het komt vooral aan op je eigen smaak, vooral qua kleur. Ga zelf vergelijken, en nog meer vergelijken. Ik heb uren in de winkel doorgebracht met tv kijken, lekker relaxt om te kijken welke me beter beviel. :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

wega duidelijk, betere kleuren en ik persoonlijk vindt em scherper

• Dnc1n
Wega lijkt mij eigenlijk ook wel beter.
Sony staat er wel erg bekend om..

Ik heb eens op de sony site gekeken en ik kon de 2 niet goed vergelijken. kijk maar naar de kv21fx20 en de kv21fx20.

Bij de europese site staat bij de fx30 geen info. Weet iemand misschien de verschillen tussen de 2.

Ik wil er wel graag teletekst op hebben waarbij je uit subpagina's kunt kiezen.

En dat je kunt zien welk programma er bezig is tijdens het zappen. Zit dat op 1 van de twee?

Of zijn er nog betere beeldbuizen van andere merken?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb zelf een Wega, maar Panasonic zijn ook goed en staat bekend om de meest betrouwbare TV's.
Ik zou trouwens een iets grotere nemen (63 cm) als je m kwijt kunt.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Dnc1n
ik neem wel een 55cm omdat,
ik een niet al te grote kamer hebt en ik nu een 63cm hebt en hem eigenlijk te groot vindt.
Ik wil hem namelijk op gaan hangen. :)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Ik heb de Sony KV-21FX30B (sjees, da's een mond vol). Ik heb hem nu een maand op vijf en ben er erg tevreden over: strak beeld, makkelijke bediening, geluid OK maar niet super (heb je toch een stereo voor staan).

Ik heb bij aanschaf niet vergeleken met Panasonic, wel met Philips en Samsung.

Als je hem op wilt hangen: ga je een plank met rails o.i.d. aan de muur bevestigen of hang je hem in een speciale beugel? Als je hem op een plank zet: hij is 48,5 cm diep en 26 kg zwaar, waarbij het meeste gewicht aan de voorkant zit (...)

• Dnc1n
Ik koop een speciale beugel. de geluidskwaliteit boeit me niet omdat ie bij mij ook op de stereo komt :)

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 20:02 schreef duncanvdlinden het volgende:
Ik heb eens op de sony site gekeken en ik kon de 2 niet goed vergelijken. kijk maar naar de kv21fx20 en de kv21fx20.

Bij de europese site staat bij de fx30 geen info. Weet iemand misschien de verschillen tussen de 2.
KV21FX20 = 'oude' serie (antracietkleurige kast)
KV21FX30 = 'nieuwe' serie (zilverkleurige kast)

Wat er per april gaat gebeuren heb ik nog niet gehoord, maar misschien een FX40 ofzo (de originaliteit van Sony's typenr's kennende ;-) )

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Bij ons thuis is pas geleden een Panasonic breedbeeld aangeschaft(quintrix), omdat deze tv een veel scherper beeld geeft een een hogere kleurscheding heeft dan de andere bekende technieken.
Echt een super tv.

Maar voor al dat soort dingen geld maar een ding, iedereen heeft hiervoor een persoonlijke smaak en de enige manier om er achter te komen welke tv volgens jou het mooiste beeld geeft, is gewoon zelf gaan kijken en vergelijken.

Suc6

Good goan

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De WEGA geeft beter beeld volgens mij, maar die panasonic is vaak veel goedkoper en geeft ook lang geen slecht beeld. Je kunt volgens mij het best ff in een winkel beide beeldbuizen bekijken.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

sony beeldbuizen zijn gaar... nooit iets met een vlakke beeldbuis kopen btw, neem liever iets ligt gebogen. bv een loewe planus 55 cm ofzo.

met een vlakke beeldbuis heb je zo'n vertekend beeld.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 14:46 schreef HAL-9000 het volgende:
sony beeldbuizen zijn gaar... nooit iets met een vlakke beeldbuis kopen btw, neem liever iets ligt gebogen. bv een loewe planus 55 cm ofzo.

met een vlakke beeldbuis heb je zo'n vertekend beeld.
Dat zal ook de reden zijn dat alle fabrikanten overgaan op platte beeldbuizen... :z :Y)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
De beste beeldbuizen worden door Samsung gemaakt dus kijk daar ook es naar.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25
waarom gee Philips? zijn ook erg goed

no comment

Verwijderd

Panasonic heeft voordelen dat hij een lens aan de voorkant heeft zitten waar hij de licht intensiteit mee regelt, en er zit een kleurenkanon die op langere duur zijn kleuren beter houdt.

Sony Wega (Ik heb zelf de 28fx65) heeft voordelen doormiddel van een platte beeldbuis, wat dus juist minder vertekening oplevert om dat het beeld NIET verbogen wordt. Dus je een realistisch beeld krijgt, mooie kleuren, mooi design, makkelijk in gebruik goed geluid, met extra tulip voor stereo aansluiting en zo kan ik nog wel even door gaan, persoonlijk ga ik voor mijn volgende televisie over een jaartje of wat weer voor een Sony 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:51 schreef Bigfoot het volgende:
de beeldbuizen van Samsung werden in samenwerking met Sony gemaakt. "Triton beeld"

• Dnc1n
dus de platte samsung buizen zijn hetzelfde als Sony Wega buizen? zijn de Wega Buizen van sony nou volledig plat of plat?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Volgens mij zijn ze helemaal plat.

En al jaren lang worden de beste beeldbuizen door Sony gemaakt en niet door Samsung.

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

JVC heeft ook heel mooie beeldschermen hoor...

Samen staan we sterk!

• mbvisiontt
Op dinsdag 26 februari 2002 14:51 schreef Bigfoot het volgende:
Jaja, lekker onderbouwt ook... Waarschijnlijk omdat het niet te onderbouwen is. Sony en Philips hebben de beste beeldbuizen, dat is algemeen bekend.

Pas er mee op dat des te groter je beeldformaat wordt, des te slechter het beeld wordt; het signaal dat binnen komt wordt dan als het ware steeds zwakker, het moet een groter oppervlak vullen met hetzelfde signaal.

• Dnc1n
ik heb een sony gekocht! De kv-21fx30E grachtig toestel....
en hij was maar 299 euro.

• mbvisiontt
Op donderdag 28 februari 2002 21:56 schreef duncanvdlinden het volgende:
ik heb een sony gekocht! De kv-21fx30E grachtig toestel....
en hij was maar 299 euro.
Feli :)

Pagina: 1