Toon posts:

Center vervangen door gewone speaker(+sub vraag)

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja. Ik ben dus zaterdag aan het rondneuzen geweest, k heb die KEF Q1 opgeduikeld als naar mijn mening één van de beste boxen voor een bescheiden prijsje. Nu ga ik die KEF aan de voorkant gebruiken. links, rechts en center. Maar let op: KEF Q1 normaal 225 euro/stuk. Centerspeaker 450!! kan ik ipv die centerspeaker ook een gewone Q1 gebruiken en me daarmee 225 euro besparen?

Toen zei die verkoper dat het geluid van een film een subwoofer moet hebben. Ok gewone speakers gaan niet zo laag als een sub, maar ik neem aan dat het laag gewoon naar mijn speakers wordt doorgestuurd door de versterker. En dat de sub aansluiting op de 6ch input ook gewoon wordt doorgegeven aan de lage tonen driver in mn speakers, of ben ik nou gek??

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
een subwoofer kan veel beter die tonen weergeven
als je daar een gewoon speakertje op gaat zetten is dat prut
iig is het ook beter om je centerspeaker wat zwaarder te hebben
mijn ervaring is dat dat gewoon beter is

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 18:50 schreef tweakduke het volgende:
een subwoofer kan veel beter die tonen weergeven
als je daar een gewoon speakertje op gaat zetten is dat prut
iig is het ook beter om je centerspeaker wat zwaarder te hebben
mijn ervaring is dat dat gewoon beter is
maar waarom kost die center ffs het dubbele van een normale box??? dat stukkie ijzer tegen de magnetische uitstraling zal het niet zijn??

Nou ja, die speakers van me aan de voorkant gaan tot 45 hz, en de JK's ca tot 40(wat grotere kast)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
kijk als je gewoon het beste uit die speakers wilt halen moet je gewoon wat dieper in buidel tasten :9

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 18:55 schreef tweakduke het volgende:
kijk als je gewoon het beste uit die speakers wilt halen moet je gewoon wat dieper in buidel tasten :9
ahum, die boxen die ik heb, en die ik ga kopen zijn niet supergoedkoop....duzzz dat valt wel mee. Maar misschien in de toekomst dat er een actieve sub bij komt, maar daar hebben we voorlopig dan ff geen geld voor. Maar antwoord op mn vragen heb ik nog niet...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, je kleinere speakers kunnen ook prima laag weergeven, dat heb je zelf kunnen horen. Voor extra beleving is een dubwoofer wel erg leuk.

En ja, je kan die speaker ook als center gebruiken, theoretisch zelfs beter, omdat het precies dezelfde is.

Twee nadelen: Je kan hem hoogstwaarschijnlijk niet per 1 kopen en het is niet esthetisch verantwoord :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 01:51 schreef JvS het volgende:
Ja, je kleinere speakers kunnen ook prima laag weergeven, dat heb je zelf kunnen horen. Voor extra beleving is een dubwoofer wel erg leuk.

En ja, je kan die speaker ook als center gebruiken, theoretisch zelfs beter, omdat het precies dezelfde is.

Twee nadelen: Je kan hem hoogstwaarschijnlijk niet per 1 kopen en het is niet esthetisch verantwoord :P.
moah, per stuk moet wel aan te komen zijn, maar we zullen et es navragen. Groter nadeel is dat tie niet magnetisch is afgeschermd en dus stukkie van mn tv+monitor weg zal moeten....

Maar die sub is geen verplichting, ook niet bij films? ik vond het al vreemd maar die verkoper wilde me laten geloven dat ik er perse 1 nodig had omdat de amp het niet goed door kon sturen....

Verwijderd

Ach, de meeste verkopers zijn verkopers, geen technici...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:18 schreef exter het volgende:
Ach, de meeste verkopers zijn verkopers, geen technici...
deze beweerde dat tie er 1 was.... noway maar goed
Pagina: 1