[XP]IIS Ftp user aanmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb in Windows XP IIS geinstalleerd, de webserver werkt prima, maar met de ftp server heb ik wat problemen:
- Ik wil anonymous access af zetten
- Ik wil een ftp user aanmaken en deze alleen toegang geven tot de ftp server.

Ik heb een user aangemaakt in Adm. tools. Ik heb hem het recht Log on Locally gegeven. Maar als ik met die user wil inloggen kom ik er niet in. Iemand een suggestie?

Verwijderd

Je moet die user ook rechten geven op je default FTP dir natuurlijk...

Verder staat er in je IIS manager bij de tab "Security Accounts" een hokje met "allow anonymous FTP access" en die moet je dan uitvinken...

(ik heb verder geen ervaring met IIS XP maar ik neem aan dat het op IIS 5.0 lijkt)

Verwijderd

Ik zou het niet weten.

Ik heb wel een suggestie. Gebruik Serv-U FTP Server. In een paar muisklikken kun je alles wat je wil regelen. :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:17
Je maakt gewoon wat users aan en deze zet je bv. in een groep ftpers, aan de ftp dir hang je weer deze groep. Anonymous moet uit staan in het tabje "Security Accounts", site operator is alleen de admin user.

Al met al niet al te moeilijk ;)

• Oakley
Bedankt ga het vanavond ff proberen.

Verwijderd

en haal die log on locally rechten er weer af!!!

• Oakley
Domme vraag waarschijnlijk maar hoe 'hang' je een groep aan een map? eigenschappen van de map waarschijnlijk, maar kan nergens zeggen dat een bepaalde groep toegang heeft tot de map...

edit:
Het lijkt erop dat ik een security tabblad mis, terwijl ik dat wel aan heb gezet in het Control Panel.

Verwijderd

disable simple filesharing in folder options, dan krijg je er een tabblad security bij.

• Oakley
Heb inderdaad nu extra security mogelijkheden en heb de groep en de user ftp aan de folder gehangen, maar kan er nog steeds niet mee inloggen :( Kan wel gewoon met mijn admin account inloggen, iemand nog een suggestie?

• Oakley
niet? Dan ga ik zelf wel wat klooien :Y)

• Oakley
Klooien heeft (zoals gewoonlijk) gewerkt:
Oplossing:
- IIS installeren (Control panel, software toevoegen, windows onderdelen)
- IIS Manager openen (ftp anonymous access uitzetten)
- Ftp User + FTP groep aanmaken
- Control Panel - Mapopties - Simple filesharing uitvinken
- Eigenschappen ftproot (Permissions - FTP groep koppelen)
- Locaal inloggen met nieuwe ftp user (ctrl-alt-del bij opstart scherm)
- Password veranderen (hierdoor activeer je de account schijnbaar maar je kan niet inloggen op het systeem)

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft...

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:10 schreef Oakley het volgende:
Klooien heeft (zoals gewoonlijk) gewerkt:
Oplossing:
- IIS installeren (Control panel, software toevoegen, windows onderdelen)
- IIS Manager openen (ftp anonymous access uitzetten)
- Ftp User + FTP groep aanmaken
- Control Panel - Mapopties - Simple filesharing uitvinken
- Eigenschappen ftproot (Permissions - FTP groep koppelen)
- Locaal inloggen met nieuwe ftp user (ctrl-alt-del bij opstart scherm)
- Password veranderen (hierdoor activeer je de account schijnbaar maar je kan niet inloggen op het systeem)

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft...
haha je moet dus lokaal inloggen volgens jou om de ftpuser te gebruiken? complete bull natuurlijk...

als je een user aanmaakt (voor ftp) moet je uitvinken: user must change pasword at next logon...
user cannot change pasword en pasword doesnt expire aanvinken...
dat je niet kan aanloggen heeft met rechten te maken. (logon locally misschien...)

• Oakley
Natuurlijk zal je wel weer gelijk hebben. Maar de dingen die jij beschrijft heb ik ook allemaal gedaan. Resultaat: kon nog steeds niet inloggen op mijn ftp.
Pas toen ik dat User must change password verhaal aangezet had en lokaal een keer inlogde ging het wel goed.
Ik snap dat dat nergens op slaat, maar het werkte gek genoeg wel...

Verwijderd

hey oakley ik heb een vraagje aan je :(
Ik heb nu een group gemaakt in active directory met daarin de map ftpers.
maar hoe verbind je die map dan aan je ftp root?

dat begrijp ik niet :(

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 22:33 . Reden: blaat ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

quintijn,

Welkom op GoT :)
Ik zie dat je goed gezocht hebt voordat je een topic geopend hebt, hiervoor hulde ;)

Echter - het topic wat je nu 'kickt' is ongeveer anderhalf jaar oud. Ondanks dat hierin wel de oplossing staat voor de topicstarter zijn probleem, blijkt het dat het toch voor jou niet helemaal van toepassing is. Door nu je vraag te stellen in dit topic, gaan mensen ervan uit dat jouw probleem exact hetzelfde is - iets wat niet per se zo hoeft te zijn.

Ik doe daarom dit topic op slot - maak even een nieuwe post waarin je uitlegt wat je exacte probleem is, leg even uit wat je gevonden hebt (bijv. dit topic), en leg daar aan even uit wat er niet aan lukte. Het blijft dan wat constructiever :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.