UT crashed na BIOS update!

Pagina: 1
Acties:

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
4 Dagen geleden heb ik een nieuwe BIOS geflashed, en 3 case fans verwijderd uit mijn kast omdat hij in de woonkamer staat en nogal wat lawaai maakt.
Alles ging goed totdat ik UT ging spelen en hij na 5 minuten hing, dit heb ik sinds ik deze pc heb (Een jaar ongeveer, al niet meer gehad!!) en dus heb ik de oude BIOS die ik hiervoor had en de 3 casefans weer teruggezet.
Helaas nog steeds hetzelfde probleem, soms kan ik 3 uur lang UT spelen zonder crash en dan ineens crasht ie weer, soms crasht ie om de 10 minuten :(, de fans staan allemaal dezelfde richting op te blazen als een week geleden en de BIOS is dezelfde versie en ik heb de instellingen ook hetzelfde staan.
Kortom je zou zeggen dat er nix veranderd is, iemand een oplossing?

Systeem:

AMD 1GHz @ 1GHz (Met super orb cooler+koelpasta)
Asus V8200 GF3 ti500 dlx @ standard settings
640 MB Kingston/133/cas3 @ standard settings
VIA4in1 4.37
Win XP

En ik heb 5x UT op me hd staan en alle 5 de versies hangen na verloop van tijd.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-11 19:04
Krijg je nog een error message of niet?

There is no magic.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 18:36 schreef The Will het volgende:
Krijg je nog een error message of niet?
Uhm, crashed is eigenlijk een verkeerd woord, hij hangt gewoon :)

Op het moment dat het gebeurt, staat mijn beeld stil, en het geluid hangt ook, hij gaat zeg maar een halve seconde geluid steeds herhalen, alleen rebooten helpt dan nog.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
Houd de temperatuur HEEL goed in de gaten. Zorg ervoor dat je processor niet warmer als 65 / 70 graden wordt.

Dit zou anders je crashes veroorzaken waarschijnlijk.

• The Will
Nou 65 vind ik nogal veel hoor, daar zou ik me proc liever niet laten draaien.

There is no magic.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Op het moment dat me pc hangt en ik gelijk reboot staat er in de BIOS bij de cpu +- 58 graden.....

• The Will
Hmmm... dan zou het kunnen dat je proc te warm wordt, maar ik denk dat het ergens anders aan ligt.
AMD 1GHz @ 1GHz (Met super orb cooler+koelpasta)
Asus V8200 GF3 ti500 dlx @ standard settings
Weet je zeker dat je voeding het wel trekt? Dit zuigt namelijk nogal veel stroom.

There is no magic.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 19:30 schreef The Will het volgende:
Hmmm... dan zou het kunnen dat je proc te warm wordt, maar ik denk dat het ergens anders aan ligt.
[..]

Weet je zeker dat je voeding het wel trekt? Dit zuigt namelijk nogal veel stroom.
Ik heb deze pc al een jaar, behalve dan die videokaart die ik sinds de HCC dagen heb, en sindsdien heb ik dit probleem nooit gehad.
Ik heb een AOpen HQ08 Bigtower kast met de originele voeding (300W) erin, dacht dat dit toch wel genoeg moest zijn?

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 17:15
Ik persoonlijk vind 58 graden wel errug warm hoor!! Zeker voor een processor die, zoals ik uit je post lees, niet is overgeclocked. Er zitten natuurlijk ook nog andere dingen in je kast die warmte veroorzaken, maar die laat ik effe achterwege.

Bij vrienden van mij die een AMD 1,2 hebben (zonder al te veel extra koelers erop) wordt de processor zo rond de 40 graden tijdens continue gebruik. Ik heb zelf een Intel @ 1Gig. en die wordt maar 29. Maar goed.

"The fastest code, is the code that is never called."

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 20:38 schreef Primal het volgende:
Ik persoonlijk vind 58 graden wel errug warm hoor!! Zeker voor een processor die, zoals ik uit je post lees, niet is overgeclocked. Er zitten natuurlijk ook nog andere dingen in je kast die warmte veroorzaken, maar die laat ik effe achterwege.

Bij vrienden van mij die een AMD 1,2 hebben (zonder al te veel extra koelers erop) wordt de processor zo rond de 40 graden tijdens continue gebruik. Ik heb zelf een Intel @ 1Gig. en die wordt maar 29. Maar goed.
Ik vind hem ook niet echt koud, maar hij is altijd zo warm geweest en heeft het altijd goed gedaan, kan het zijn dat ie in een soort overgang zit ofzo? :x

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
Enige oplossing die ik verder weet is misschien nieuwe drivers installeren voor je videokaart. Probeer eens de 27.xx serie.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik had de 27.42, die werkten goed, gisteren 27.51 geprobeerd, maar kreeg steeds nv4_display.dll errors, ik ga hem vanavond wel helemaal formatteren, als het dan nog gebeurd, is het de cpu.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik had tijdje terug ook vaak zoiets in UT, maar bij mij hing ie dan 10 seconden en dan ging ie weer door, heel irritant, het gebeurde ook vrijwel altijd aan begin van map en dan meestal na een seconde of 10 a 30, het gebeurde dus NOOIT 2 keer, laat je computer anders even staan als ie crhasht en kijk of ie weer unlockt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
K, ga ik doen :x

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 18:00

Sponge

Serious Game Developer

Waarom heb je je BIOS eigenlijk geflashed?

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

Ik heb dat ook gehad.. bij mij lag het aan mijn video drivers.

dus...

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 11:21 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Waarom heb je je BIOS eigenlijk geflashed?
Er werd aangegeven dat ie een performance boostje zou geven, dus vandaar.

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Bij mij lag het aan brak (?) geheugen. Het geheugen werkt in een andere pc perfect, maar in de mijne geeft ie conflicten. Test eens met een andere geheugenmodule als je die hebt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 15:58 schreef Nibbles het volgende:
Bij mij lag het aan brak (?) geheugen. Het geheugen werkt in een andere pc perfect, maar in de mijne geeft ie conflicten. Test eens met een andere geheugenmodule als je die hebt.
Ik heb 2x256 en 1x128, ik zou het idd eens kunnen testen, maar ik heb laatst een HD uit me pc gehaald en opgestuurd voor garantie, toen moest ik het geheugen er ook uit halen, daarna er weer ingezet en toen geen klachten gehad, pas sinds de bios update heb ik er last van :(
Ik denk dus niet dat het daar aan ligt, maar als ik tijd heb probeer ik dat even.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Opnieuw Windows geinstalleerd, de nieuwste BIOS erop, en alles doet het weer goed.

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

phew :)

Helemaal niks eruit gehaald dus?
Merkwaardig zeg.
Pagina: 1